استلانتیس

استلانتیس و سامسونگ سرمایه‌گذاری مشترک دیگری برای تولید باتری خودرهای برقی در ایندیانای آمریکا انجام داده‌اند. انتظار می‌رود کارخانه جدید باتری گیگا با ظرفیت سالانه ۳۴ گیگاوات-ساعت در اوایل سال ۲۰۲۷ به‌بهره‌برداری برسد.

Stellantis و شریک سرمایه‌گذاری مشترک باتری آن، Samsung SDI کوکومو ایندیانا را به‌عنوان سایت دومین کارخانه سلول باتری خود در ایالات‌متحده معرفی کردند.

این دومین کارخانه بزرگ StarPlus Energy در کوکومو خواهد بود و در کنار کارخانه بزرگی که درحال ساخت است، ساخته خواهد شد. این شرکت‌ها بیش از ۳.۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

انتظار می‌رود این سایت جدید در اوایل سال ۲۰۲۷ با ظرفیت سالانه ۳۴ گیگاوات-ساعت تولید شود. این تسهیلات ۱۴۰۰ شغل جدید را در کوکومو و مناطق اطراف ایجاد خواهد کرد.

انتظار می‌رود نخستین کارخانه گیگ استار پلاس که درحال ساخت است در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۵ با ظرفیت تولید سالانه ۳۳ گیگاوات-ساعت راه‌اندازی شود. به‌گفته StarPlus Energy، هر دو نیروگاه سلول باتری کوکومو درمجموع ظرفیت تولید سالانه ۶۷ گیگاوات-ساعت دارند.

مجموع سرمایه‌گذاری برای هر دو تسهیلات بیش از ۶.۳ میلیارد دلار - از جمله ۳.۲ میلیارد دلار برای دومی - خواهد بود و درمجموع ۲ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد کرد.

مارک استوارت، مدیر اجرایی Stellantis در آمریکای‌شمالی گفت: «اکوسیستم باتری ما اساس استراتژی برقی‌سازی ماست و شرکای بزرگ ما سامسونگ SDI، ایالت ایندیانا و شهر کوکومو یک مورد قانع‌کننده برای مکان‌یابی ششمین کارخانه گیگای ما در کوکومو ایجاد کرده‌اند.»

بر اساس اعلام استلانتیس، محصولات این شرکت در آمریکای شمالی نقش مهمی در تلاش این شرکت برای ارائه حمل ونقل پاک، ایمن و مقرون به‌صرفه برای همه و دستیابی به‌هدف جسورانه خالص کربن صفر تا سال ۲۰۳۸ دارند.

به‌عنوان بخشی از برنامه استراتژیک Dare Forward ۲۰۳۰، Stellantis برنامه‌های خود را برای دستیابی به‌ترکیب صددرصدی فروش خودروهای سواری باتری- الکتریکی (BEV) در اروپا و ۵۰ درصد ترکیب فروش خودروهای سواری و کامیون‌های سبک BEV در ایالات‌متحده اعلام کرده است.

این نیروگاه جدید ششمین تاسیسات باتری در سطح جهان است که از طرح برق‌رسانی Stellantis پشتیبانی می‌کند و سومین کارخانه در آمریکای شمالی است. این خودروساز دارای برندهایی مانند کرایسلر، دوج، جیپ، رم، آلفارومئو، فیات و مازراتی است؛ نام‌هایی که تنها در آمریکای شمالی وجود دارند.

دو کارخانه گیگا باتری در کوکومو ایندیانا، بزرگ‌ترین پایگاه تولیدی سامسونگ SDI برای باتری‌های برقی در آمریکای شمالی هستند. این شرکت کره‌ای همچنین یک سرمایه‌گذاری مشترک باتری با جنرال‌موتورز دارد و ساخت نخستین کارخانه باتری آن‌ها در سال ۲۰۲۴ در ایندیانا آغاز خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =