کد خبر: 246474
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴

جنس شیشه اتومبیل از زبان شیشه اتومبیل عبدالهی و کاربرد آن ...

جنس شیشه اتومبیل موضوع مورد بحث ما در این مقاله است. شیشه ماشین جز قطعات مهم خودرو محسوب می شود که شاید تا به الان به آن دقت نکرده باشید. جنس شیشه اتومبیل باید بهترین نوع باشد به خصوص شیشه جلو که ارتباط مسقیم با چشم راننده و سرنشین جلو دارد. هم از لحاظ دید بهتر هم از لحاظ کیفیت شیشه باید بهترین جنس باشد.

جنس شیشه اتومبیل

انواع شیشه اتومبیل

شیشه ماشین با شیشه ساختمانی کاملا تفاوت دارد، برای شیشه ماشین از کیفیت و جنس بهتری متناسب با خودرو می سازند ، چون شیشه ساختمانی ثابت است و شاید توپی یا پرتاب چیزی به صورت عمدی باعث شکست آن شود. در صورتی که در شیشه اتومبیل هر لحظه احتما تصادف و ضربه است.

ما در ادامه به شما انواع شیشه ماشین را معرفی می کنیم:

انواع شیشه ماشین عبارتند از:

  • شیشه لمینت
  • شیشه سکوریت

این دو شیشه هر دو از مقاومت خوبی برخوردار هستند، اما شیشه لمینت دارای یک لایه پلیمری بین دو شیشه دیگر است که می توان گفت این شیشه از 3 لایه تشکیل شده است.

کاربرد این لایه چسباندن دو لایه دیگر به هم است که موقع شکست به اطراف پرتاب نشود. از طرفی استحکام شیشه جلو به نحوی است که موقع عوامل طبیعی مانند تصادف و .. سرنشین شاید سرش به شیشه برخورد کند اما به بیرون پرتاب نمی شود.

تقاضا برای شیشه جلو اسپورتیج زیاد است ، روزانه میانگین 3 مورد اسپورتیج برای تعویض شیشه جلو عقب و درب ها به شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه می کنند. شیشه اسپورتیج به دلیل اینکه خودرو کراس اور است و در محل های افرودی بیشتر می روند امکان شکست در آن ها بیشتر است. از طرفی تعداد این خودرو در ایران بسیار است.

جنس شیشه اتومبیل

ویژگی های لایه PVB

  • موجب چسبیدن دو لایه دیگر شیشه به هم می شود که به صورت یکپارچه عمل می کند.
  • شیشه لمینت چشم را در برابر اشعه فرابنفش محافظت می کند
  • اگر خودرو با تصادف مواجه شود این شیشه در بد ترین حالت شکست هم پرتاب نمی شود و باز نمیشود که سرنشینان به بیرون پرت شوند.
  • این شیشه ها به دلیل مقاومت بالا در برابر شکسته شدن به تنهایی مثل دزدگیر عمل می کند. یعنی هیچ سارقی به دلیل استحکام بالا سمت شکستن این شیشه نمی رود.

شیشه های جلو را شرکت های مختلفی در ایران تولید می کنند که بسیاری تصور می کنند این شیشه ها از کیفیت خوبی برخوردار نیست. در صورتی که شیشه جلو سراتو مونتاژ یا همان سراتو سایپایی در ایران مونتاژ شده و شیشه آن نیز ایرانی و برای شرکت ونوس است. اتفاقا از کیفیت و قیمت خوبی هم برخوردار است.

شیشه لمینت

شیشه لمینت را برای شیشه جلو خودرو نصب می کنند به چند دلیل مهم که عبارتند از: اولا محافظت از راننده و سرنشین جلو ، دوما همان اشعه فرابنفش که گفتیم ، چون وجود این اشعه علاوه بر آسیب چشمی می تواند مریضی پوستی نیز برای انسان به بار آورد.

این شیشه به قدری سرسخت است که یکی از معایب در هنگام عواملی مانند آتش سوزی به شمار می رود. یعنی اگر در هنگام آتش سوزی به هر دلیلی درب ها باز نشوند شما نمی توانید شیشه را به راحتی بشکنید و خارج شوید.

جنس شیشه اتومبیل

شیشه های Tempered چه نوع شیشه هایی هستند؟

برای ساخت شیشه های تمپرد از روش گرم و سرد کردن استفاده می کنند. در این روش ابتدا شیشه را در دمای کوره پزی تا 700 می رسانند و سپس یک شوک به آن می دهند و سرد می کنند. تا بدین صورت این شیشه مقاوم شود.

شما اگر کنار شیشه ساختمانی باستید بدون شک آسیب میبینیداما داخل خودرو شیشه ها به قدری ایمن طراحی شده است که با شیشه اتومبیل آسیب نمیبینید. شیشه های تمپرد معروف به شیشه سکوریت یا safe glass است.

از این نوع شیشه در شیشه های عقب و درب های جلو و عقب خودرو لچکی و روستونی استفاده می کنند. تنها در شیشه جلو از این شیشه استفاده نمی کنند.

بهترین نوع شیشه کدام است سکوریت یا لمینت؟

در حقیقت این سوال از پایه اشتباه است چون این دو هر کدام در جایگاه خودش بهترین نوع شیشه است. که طبق بررسی های انجام شده گفته شده است که این شیشه باید در کدام قسمت خودرو قرار گیرد تا امنیت سرنشینان به بهترین نحو ممکن رعایت شود.

فقط حواستان باشد که شیشه ای که به شما نشان می دهند همان شیشه ای باشد که شما دنبالش هستید. یعنی شیشه ایرانی را به جای شیشه چینی و شیشه چینی را به جای اصلی به شما نفروشند. چون ابعاد و اندازه و رنگ از لحاظ ظاهری زیاد تفاوتی ندارند به همین دلیل شما نمی توانید به راحتی این موضوع را تشخیص دهید.

جنس شیشه اتومبیل

نقاط مشکی بر روی شیشه اتومبیل چه کاربردی دارد؟

زمانی که شیشه را روی بدنه خودرو نصب می کنند برای ظاهر زیبا و بهتر خودرو از فریت استفاده می کنند. که رخ و نمای بد چسب ی که خودرو روی آن قرار می گیرد را بپوشاند. شیشه اتومبیل عبدالهی در نصب تمیز مهارت بالایی دارند. اگر می خواهید شیشه ای به تمیزی روز اول کارخانه تحویل بگیرید با عبدالهی گلس تجربه کنید.

نحوه ی تعویض شیشه جلو به شرح زیر است:

  • ابتدا شیشه شکسته را برداشته و دور نوار شیشه و جای چسب قبلی را پاک می کنیم.
  • سپس با استفاده از دستگاهه باد و جاروبری پلیسه ها و شیشه خرده ها را می زداییم.
  • به جای استفاده از چسب های آکواریوم قدیمی از چسب پلی اورتان استفاده می کنیم.
  • بعد از چسب شیشه را نصب می کنند و با چسب نوار شیشه را روی بدنه فیکس می کنند کهذ بهتر است این چسب ها را باز نکنید بگذارید تا کامل چسب خشک شود بعد از یکی دو ساعت می توانید چسب ها را بردازید.
  • بهتر است در همان روز به کارواش نروید البته با استفادهع از چسب پلی اورتان دیگر بعد از 2 ساعت مشکلی پیش نمی آید اما برای اطمینان بیشتر ان روز صبر کنید بهتر است.

علائم و نوشته های درج شده بر روی شیشه اتومبیل

اگر می خواهید از خریدتان مطمئن شوید به برچسبی که روی شیشه زده شده است دقت کنید شیشه هر شرکتی برچسبش روی شیشه حک می شود مثلا برای شیشه تویوتا برند تویوتا با آرم خودش و نام جنیون پارت حک شده است و یا برند ایرانی آسیا با برچسب آسیا مواجه می شوید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =