افتتاحیه بزرگترین شوروم فونیکس در استان اصفهان توسط «سلامتیان خودرو»

از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه اصفهان، زیر پوشش مراکز فروش و خدمات سلامتیان خودرو

لطفا کمی درباره سابقه فعالیت‌های خودرویی‌تان در اصفهان توضیح دهید.

نمایندگی ما سابقه خانوادگی بیش از ۶۵ ساله در این کار دارد؛ یعنی از سال ۱۳۳۷ تا امروز. در آن زمان در اصفهان کار را با شرکت اتوپارس، نماینده فورد آلمان در ایران شروع کردیم. در آن دوران پدرم با شرکتی به‌نام بازرگانی سلامتیان، نماینده فورد آلمان وارد همکاری شد. سال ۱۳۳۸ پدر، نماینده فروش و خدمات پس از فروش شرکت سهامی جیپ شد که جیپ‌های ویلیز، آریا و شاهین را تولید می‌کرد. سال ۱۳۵۲ جنرال‌موتورز به‌ایران وارد شد و خودروهای لوکس آن زمان به‌نام شورولت ایران، بیوک و کادیلاک را به‌بازار عرضه می‌کرد.

نخستین نماینده فروش و خدمات جنرال‌موتورز در کشور نیز پدر من بود. در همان سال‌ها بود که اساس شرکت سلامتیان خودرو و هولدینگ آن پایه‌گذاری شد. در سال‌های پس از انقلاب اسلامی، جنرال‌موتورز تبدیل به‌ پارس خودرو شد و در سال ۱۳۵۹ نمایندگی پارس خودرو را گرفتیم که نیسان پاترول و رنوهای پی‌کی را در آن زمان تولید می‌کرد.

سال ۱۳۷۱ همکاری‌مان را با شرکت آسان موتور ادامه دادیم که آن سال‌ها، هیونداهای اکسل را وارد می‌کرد. همچنین نماینده شرکت الماس داران هم بودیم که خودروهای میتسوبیشی را وارد کشور می‌کرد. سال ۱۳۷۷ نمایندگی سایپا به‌مجموعه اضافه شد که از آن زمان تا حالا، نماینده سایپا و پارس خودرو و یکی از قدیمی‌ترین نمایندگی‌های ایران این دو شرکت هستیم. چند دوره نیز جزو چهار نماینده برتر کشور بودیم. در زمان همکاری با شرکت‌های آسان موتور و الماس داران، پرفروش‌ترین نماینده در میان استان‌های غیر از تهران، ما بودیم.

سال ۱۳۸۸ مدیران خودرو را به‌سبد هولدینگ اضافه کردیم که تا امروز با عرضه محصولات برندهای ام‌وی‌ام و فونیکس و در آینده با عرضه محصولات برند اکستریم در خدمت همشهریان عزیز هستیم.

در این حوزه هم ما همواره جزو نماینده‌های برتر منطقه جنوب کشور هستیم و رتبه خدمات و فروشمان گرید A است. از سال ۱۳۹۱ سه - چهار سالی هم با شرکت جیلران کار کردیم که چندی بعد منحل شد. در حال حاضر دو سالی هست که با گروه فردا نیز همکاری می‌کنیم. ما بازرگانی هم داریم؛ اما تخصص‌مان بیشتر خودرویی است و در زمینه واردات و توزیع قطعات خودرویی فعالیت می‌کنیم.

قدمت عرضه محصولات روز توسط «سلامتیان خودرو»؛ از شورولت ایران تا فونیکس

به این کسب و کار خانوادگی تا چه میزان علاقه‌مند هستید؟

درحال حاضر، من نسل سوم از خانواده سلامتیان هستم که در این کسب‌وکار فعالیت می‌کنم. مردم در اصفهان ما را به‌خودرو می‌شناسند و وقتی خودرو تازه‌ای می‌آوریم، به آن برند اعتماد می‌کنند و شاید حتی سابقه آن را هم چک نمی‌کنند؛ چراکه در طی این سال‌ها، به برند ما اعتماد پیدا کرده‌اند و می‌گویند ما این تابلو را می‌شناسیم و بیشتر، روی حساب همین اطمینان هم خریدشان را انجام می‌دهند.

علاقه شخصی من به این کار زیاد است. اتفاقا خودم هم در رشته تحصلیی اتومکانیک درس خواندم و به‌بحث خودرو علاقه‌مند هستم و حدود ۳۰ سال است که این کار را انجام می‌دهم. درواقع ما وارث قدمت و تجربه چندین ساله هستیم که امیدوارم بعد از ما هم فرزندانمان این میراث را حفظ کنند و این راه را ادامه دهند.

قدمت عرضه محصولات روز توسط «سلامتیان خودرو»؛ از شورولت ایران تا فونیکس

سیاست‌های عرضه خودرو توسط سلامتیان خودرو در این سال‌ها چگونه بوده است؟

ما همیشه و در هر دوره‌ای سعی کردیم از لوکس‌ترین خودروهایی که امکان ارائه‌شان در کشور فراهم بوده، محصولی داشته باشیم. در دوران گذشته، نخستین خودروهایی که وارد کشور شد، جیپ ویلیز بود که پدرم آن‌ها را عرضه می‌کرد. خودروهای لوکس آن دوران هم محصولات جنرال‌موتورز یعنی شورولت، بیوک و کادیلاک بود که توسط ما عرضه می‌شد.

در ادامه و در زمان ورود برند هیوندایی به‌کشور، براساس یک کار کارشناسی به‌نظرمان رسید که این برند می‌تواند آینده خوبی در کشور داشته باشد و همین اتفاق هم افتاد.

مردم آمدند و به ما اعتماد کردند و خریدشان را انجام دادند. البته اوایل عرضه برند هیوندایی، شایعه شده بود که این خودروها و موتورهای‌شان، یک‌بارمصرف هستند! در آن زمان خودروهای کره‌ای اصلا شناخته‌شده نبودند.

وقتی ما این خودروها را عرضه کردیم، مردم اعتماد کردند و گفتند وقتی شما این خودروها را تایید می‌کنید، ما هم اطمینان می‌کنیم. خدا را شکر این پیشنهاد ما موفق بود و خیلی زود این خودرو و برند در کشور ما جا افتاد. هم‌اکنون هم با توجه به‌محدودیت‌هایی که در کشور وجود دارد، ما سعی کردیم با بهترین برندهایی که در کشور خودروهای لوکس عرضه می‌کنند، همکاری کنیم. در حال حاضر مدیران خودرو، لوکس‌ترین خودروهای داخلی را عرضه می‌کند. البته ما هر ساله تست‌های فنی این محصولات را در کشور چین انجام می‌دهیم.

به‌عبارت دیگر، ابتدا دغدغه خاطری که خودمان در زمینه کیفیت محصولی داریم را برطرف می‌کنیم و بعد به‌مردم پیشنهاد می‌کنیم که خریدشان را انجام دهند.

تا به‌امروز هم خدا را شکر نمی‌گویم همه، اما می‌توانم بگویم بالای ۸۰ درصد از مشتریانمان، از محصولات ارائه‌شده توسط ما راضی بوده‌اند. یادم هست روزی که ما خودروهای کره‌ای را به مردم معرفی کرده و خریدشان را پیشنهاد دادیم، مردم با این خودروها تا حد زیادی غریبه بودند و به‌دنبال برندهایی مثل تویوتا، میتسوبیشی و نیسان بودند. شاید خیلی‌ها در ابتدای کار، با تردید پیشنهاد ما را قبول کردند؛ اما در ادامه متوجه شدند محصولات کره‌ای قابل اعتماد است. الان هم بعد از دو سه - دهه این اتفاق درمورد خودروهای چینی در کشور افتاده است.

واقعا کیفیت این خودروها بسیار متفاوت شده و درحال حاضر شاهد تولید خودروهای روز و لوکسی توسط چینی‌ها هستیم که به‌روز هستند و مردم به‌خوبی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

در حال حاضر ما بالاترین زمان خدمات گارانتی را روی این خودروها ارائه می‌دهیم. به‌عنوان مثال خودروهای فونیکس ما ۷ سال گارانتی دارند. حتی زمانی که ما خودروهای هیوندایی را آورده بودیم، در نهایت آن‌ها را ۵ سال گارانتی می‌کردیم؛ ولی ما به این محصولات چینی آن‌قدر باور داریم که آن‌ها را ۷ سال گارانتی می‌کنیم.

قدمت عرضه محصولات روز توسط «سلامتیان خودرو»؛ از شورولت ایران تا فونیکس

پنجشنبه (۲۷ مهرماه) بزرگ‌ترین شو روم فونیکس در استان اصفهان توسط سلامتیان خودرو افتتاح شد. درباره این مرکز تازه توضیحاتی ارائه می‌کنید؟

مرکز خدمات و فروش ما سال‌های سال در شمال اصفهان بود. در این سال‌ها مشتریان ما که معمولا از متمولین شهر بودند، برای استفاده از خدمات مرکز ما از جنوب به‌شمال اصفهان می‌آمدند و همیشه هم می‌پرسیدند که چرا شما در جنوب اصفهان دفتر ندارید؟ واقعیت این بود که با هزینه‌هایی که این طرف شهر هست، اصلا سرمایه‌گذاری در این زمینه اقتصادی نبود؛ ولی ما به‌این نتیجه رسیدیم که سلامتیان خودرو همیشه باید متفاوت باشد و لازم است در جنوب شهر اصفهان هم سرمایه‌گذاری کنیم.

به‌لطف خدا زمینی را خریداری کردیم و یک مجموعه ۴ طبقه را در بهترین نقطه شهر اصفهان یعنی سعادت‌آباد ساختیم که در واقع بزرگ‌ترین شو روم فونیکس در استان اصفهان است. در دو طبقه این مجموعه هم خدمات اختصاصی به‌مشتریانمان ارائه می‌کنیم. این مجموعه جزو نخستین‌ موارد تخصصی فروش و خدمات پس از فروش فونیکس بوده که در نقطه بسیار خوب شهر اصفهان واقع شده است.

در زمینه فروش و خدمات پس از فروش، مجموعه سلامتیان خودرو چه خدماتی به‌مشتریان ارائه می‌کند؟

ما چهار دفتر فروش، از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه اصفهان به‌همراه کارشناسان بسیار خبره داریم. از شهرضا گرفته تا منطقه بُرخوار و گز که بورس و هاب فروش خودرو شده، دفتر فروش داریم و از خدمات کارشناسانی استفاده می‌کنیم که بسیار خبره و فنی هستند. این کارشناسان کلیه اطلاعاتی را که یک مشتری نیاز دارد تا با توجه به بودجه‌اش خریدی را انجام دهد، به وی ارائه می‌دهد. از طرفی ما هر هفته، تست درایو هم داریم و متقاضیانی که ثبت‌نام کرده باشند، می‌توانند از خدمات تست درایو استفاده کنند.

خدمات پس از فروش هم به‌همین صورت در دو نقطه اصفهان ارائه می‌شود؛ یکی در شمال شهر و دیگری هم در جنوب شهر که با افتتاح این مرکز جدید در دسترس شهروندان اصفهانی قرار می‌گیرد. در زمینه فروش نیز ما قبلا به‌صورت مستقیم کار فروش را انجام می‌دادیم؛ اما درحال حاضر حدود یک سالی می‌شود که بحث سامانه پیش آمده و مشتریان می‌توانند با انتخاب نمایندگی سلامتیان (نمایندگی کد ۲۸۷ مدیران‌خودرو به‌نشانی اینترنتی) www.salamatiancar.com از خدمات ما بهره ببرند.

همچنین ما تنها خودروسازی هستیم که وام بانکی ۵ ساله روی محصولاتمان ارائه می‌کنیم. حتی بعضی از محصولات را در شرایط فروش گروهی با وام ۵ ساله (۶۰ درصد از مبلغ خودرو) عرضه می‌کنیم که نمونه چنین تسهیلاتی در خودروسازان داخلی به‌چشم نمی‌خورد.

قدمت عرضه محصولات روز توسط «سلامتیان خودرو»؛ از شورولت ایران تا فونیکس

قدمت عرضه محصولات روز توسط «سلامتیان خودرو»؛ از شورولت ایران تا فونیکس

برخی صاحبان خودروها گله دارند که گاهی خودرویشان برای تامین قطعه‌ای ممکن است مدت زیادی در نمایندگی بماند؛ نمایندگی سلامتیان خودرو در این زمینه چه‌عملکردی دارد؟

بحث تامین قطعات، شکل کلی دارد که بخشی از آن را نمایندگی می‌تواند مدیریت کند؛ اما بخش دیگر مربوط به‌شرکت اصلی می‌شود. ما به‌عنوان نماینده سعی می‌کنیم انبارهای لوازم‌یدکی‌مان را طوری تامین قطعه کنیم که از هر قطعه‌ای حداقل ۱۰ تا ۱۵ عدد دپو داشته باشیم تا بتوانیم مراجعات روزانه‌مان را پوشش دهیم. البته این بحث کسری قطعات هم با توجه به این‌که بنده ۳۰ سال سابقه کار در زمینه خدمات خودرویی را دارم، همیشه در خودروسازان ما وجود داشته؛ چراکه این قطعات باید از خارج وارد شود که این امر هم چالش‌های خاص خودش را دارد؛ از جمله بحث ارز، حمل و ترخیص که شاید در این موارد نتوان زمان‌بندی‌ مشخصی داشت. البته شرکت مدیران خودرو در یک سال اخیر، سرمایه‌گذاری بسیار گسترده و سنگینی برای تامین قطعات خدمات پس از فروش محصولاتش انجام داده و ما می‌بینیم که تامین زنجیره قطعات این شرکت، خیلی مناسب‌تر و بهتر از قبل شده است. درحال حاضر بالای ۷۰ درصد قطعات را توانستیم مدیریت کنیم و مخاطبان در این زمینه رضایت بسیار بیشتری نسبت به‌گذشته دارند.

سلامتیان خودرو، چه برنامه‌هایی برای آینده دارد؟

ما برای عرضه خودروهای وارداتی با یکی - دو برند جدید مذاکره کردیم و درصورت نهایی شدن مذاکرات، محصولات وارداتی هم برای فروش و عرضه خدمات پس از فروش به‌سبد محصول ما اضافه خواهد شد. در این زمینه با شرکت‌هایی که مجوز واردات دارند در سطح استان اصفهان همکاری می‌کنیم و احتمالا برخی برندهای اروپایی و ژاپنی عرضه خواهد شد.

در پایان از تیم پرتوان «دنیای‌ خودرو» و مدیریت آن، جناب نظریان تشکر می‌کنم که خودشان و پدرشان همواره همراه صنعت‌خودرو بوده‌اند. ما نیز همواره از دنبال‌کننده‌های روزنامه «دنیای‌ خودرو» هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

آخرین اخبار