کد خبر: 246627
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰

تعمیر گیربکس بنز در کرج

گیربکس اتوماتیک یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خودرو است که مسئولیت انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ها را بر عهده دارد. اگر این سیستم به‌درستی کار نکند، ممکن است وسیله نقلیه با مشکلات و خرابی‌های جدی مواجه شود. در این مقاله اطلاعاتی در مورد علل خرابی، روش تعمیر گیربکس اتوماتیک و نحوه حفظ سلامت آن در اختیار شما قرار می‌دهیم.

گیربکس اتوماتیک چیست؟

قبل از معرفی تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک که بتوانند خدمات باکیفیتی به شما ارائه دهد، قصد داریم تا اطلاعاتی در مورد این قطعه حساس در اختیار شما قرار دهیم. این بخش یکی از قسمت‌های مهم و پیچیده در یک خودرو است که وظیفه انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ها را دارد. در مقایسه با گیربکس دستی که نیاز به دستیابی به دندانه‌های مختلف دارد، گیربکس اتوماتیک بدون مداخله راننده، تغییرات سرعت را انجام می‌دهد که موجب رانندگی راحت‌تر و نرم‌تر می‌شود.

علل خرابی گیربکس اتومات

تقه زدن گیربکس اتوماتیک یا موارد این چنینی، به دلیل خراب‌شدن بخش‌های مختلف این قطعه است. در این قسمت قصد داریم علل خرابی آن را بررسی کنیم. به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است برای تشخیص دقیق‌تر به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک بنز در کرج مراجعه کنید تا کار توسط یک متخصص انجام شود.

انسداد فیلتر

یکی از علل شایع خرابی‌های گیربکس اتوماتیک، انسداد فیلتر آن است. این انسداد می‌تواند در انتقال روغن اختلال ایجاد کرده و باعث افزایش دمای گیربکس و نقص در عملکرد آن شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید به طور منظم فیلتر روغن را عوض کنید. به همین دلیل است که به رانندگان توصیه می‌شود هرگاه برای سرویس وسیله نقلیه خود به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مراجعه کردند، این کار را انجام دهند.

کیفیت پایین روغن

مایع انتقال قدرت گیربکس اتوماتیک وظیفه حیاتی را بر عهده دارد. نقص در کیفیت یا مقدار آن می‌تواند به عملکرد نامناسب گیربکس و خرابی‌هایی مثل زخمی‌شدن سیلندرها منجر شود. برای حفظ سلامت این قطعه، همیشه از روغن باکیفیت استفاده کرده و به‌صورت دوره‌ای آن را تعویض کنید.

ارتعاشات و لرزش غیرعادی

ارتعاشات و لرزش‌های غیرعادی در زمان تغییر دنده یکی از نشانه‌های خرابی‌ جدی در گیربکس هستند. این امر نیاز به بازبینی و تعمیر تخصصی دارد. در صورت مشاهده چنین مشکلی، آن را جدی بگیرید و در اولین فرصت به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید تا اقدامات لازم انجام شود. به این نکته توجه داشته باشید که قبل از انجام هرگونه کاری از تخصص و کیفیت کار محلی که به آن مراجعه کرده‌اید، اطمینان حاصل کنید. به طول مثال برخی از افراد به شکل تخصصی تعمیر گیربکس بی ام و، تعمیر گیربکس بنز و ... را انجام می‌دهند. پس بهتر است بر اساس نوع ماشین خود مکانیک را انتخاب کنید.

تعمیر گیربکس بنز در کرج

چگونگی تشخیص خرابی گیربکس

به‌طورکلی برای انجام دقیق این کار باید به مکانیک‌های حرفه‌ای مراجعه کنید؛ زیرا آن‌ها با بررسی بخش‌های مختلف می‌توانند به‌راحتی مشکل را شناسایی کنند؛ اما بهتر است خودتان با برخی از مشکلات پیش‌آمده آشنا باشید تا در صورت بروز آن به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک معتبر مراجعه کنید. در ادامه به برخی از روش‌های تشخیص اشاره می‌کنیم:

  • آشنایی با نشانه‌های خرابی مثل نقص در تغییر دنده، زخمی بودن سیلندرها، صدای عجیب
  • استفاده از اسکنر دیاگنوزتیک که می‌تواند اطلاعات دقیق از وضعیت کلی قطعه در اختیار شما قرار دهد و تعمیر گیربکس بنز را آسان‌تر کند.
  • بررسی و تعویض روغن گیربکس اتوماتیک در صورت نداشتن کیفیت قابل‌قبول

مراحل تعمیر گیربکس

شاید شما به دلیل تقه زدن گیربکس اتوماتیک یا مواردی این چنینی به یک تعمیرگاه مراجعه کنید. بهتر است با مراحل تعمیر این قطعه آشنا باشید تا به تخصصی بودن آن پی ببرید و وسیله خود را فقط به مکانیکی شناخته شده ببرید که در زمینه تعمیر گیربکس بی ام و و بنز به‌صورت تخصصی در کرج مشغول به فعالیت است.

تخلیه روغن

اولین اقدامی که در یک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک برای برطرف‌شدن نقص این قطعه انجام می‌شود، تخلیه روغن و بررسی قطعات و شناسایی مشکل احتمالی است. پس بهتر است در صورت مشاهده هرگونه خرابی از تعویض روغن گیربکس اتوماتیک خودداری کنید تا مجبور به پرداخت هزینه مجدد برای انجام این کار نشوید.

تعمیر و تعویض قطعات

پس از اینکه مشکل شناسایی شد، باید قطعه خراب باز شود و بررسی‌های لازم روی آن انجام شود. درصورتی‌که مکانیک تشخیص دهد امکان تعمیر آن وجود دارد، اقدامات لازم را انجام می‌دهد؛ اما اگر خرابی قطعه به حدی باشد که امکان ترمیم آن وجود نداشته باشد، باید آن را تعویض کرد.

تنظیم مجدد

پس از بازسازی و سرهم کردن این قطعه باید تنظیمات لازم انجام شود تا گیربکس به‌درستی کار کند. درصورتی‌که این کار به‌درستی انجام نشود، به‌احتمال فراوان خودرو در هنگام کارکردن با مشکل مواجه شده و مجبور هستید مجددا به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید.

پیشگیری از خرابی گیربکس

ازآنجایی‌که هزینه تعمیر و بازسازی گیربکس بسیار زیاد است، به شما توصیه می‌کنیم تا از آن به‌خوبی نگهداری کنید. به همین دلیل در این بخش روش‌هایی را به شما آموزش می‌دهیم تا از خرابی این قطعه جلوگیری کنید.

تعویض منظم روغن

هر خودرو بر اساس نوع گیربکس از روغنی خاص استفاده می‌کند. به شما توصیه می‌کنیم در هنگام خرید حتما توضیحات درج شده در دفترچه راهنما که مربوط به سرویس‌های دوره‌ای می‌شود را بادقت مطالعه کنید. اگر قصد دارید از خرابی سیستم پیشرانه وسیله نقلیه خود جلوگیری کنید، بر اساس دستورالعمل نوشته شده اقدامات لازم را انجام داده و مایع انتقال قدرت را در موعد مقرر تعویض کنید.

تعمیر گیربکس بنز در کرج

رانندگی صحیح

یکی از اصلی‌ترین عواملی که موجب افزایش طول عمر گیربکس و عملکرد بهتر آن می‌شود، رانندگی درست است. انجام درست این کار می‌تواند شما را از مراجعه به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک بی‌نیاز کند و میلیون‌ها تومان در هزینه‌های شما صرفه‌جویی کند.

  • تغییر دنده صحیح
  • استفاده درست و به‌جا از ترمزها
  • استفاده از حالت‌های خاص برای شرایط مختلف رانندگی

ویژگی‌های تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک

ممکن است شما فرد بسیاری محتاطی باشید و تمام موارد گفته شده را برای افزایش طول عمر گیربکس ماشین خود انجام دهید؛ اما برخی مواقع مشکلاتی ایجاد می‌شود که برای برطرف‌کردن آن باید به تعمیرگاه گیربکس بنز در کرج مراجعه کنید. برای انتخاب محلی که به آن مراجعه می‌کنید، باید پارامترهای مختلفی را در نظر بگیرید که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • تخصص و تجربه
  • استفاده از تجهیزات مدرن
  • استفاده از قطعات اصلی
  • تضمین کیفیت خدمات

جمع‌بندی

ازآنجایی‌که هزینه تعمیر گیربکس‌های اتومات بسیار زیاد است، در این مقاله راهکارهای جلوگیری از خرابی آن را به شما آموزش دادیم. همان‌طور که اشاره کردیم به دلیل مصرفی بودن این قطعه، ایجاد مشکل امری اجتناب‌ناپذیر است؛ به همین دلیل ویژگی‌های تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک خوب را بررسی کرده تا بتوانید با کم‌ترین هزینه خرابی‌های به وجود آمده را برطرف کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =