KMC X5

کی‌ام‌سی ایکس۵ در نمای جلو تغییرات بسیار زیادی داشته و تا حد چشمگیری به‌روزتر از جک S۵ است. احاطه نمای جلو با یک جلوپنجره بسیار بزرگ ذوزنقه‌ای و برخوردار از مش‌بندی ساده و همچنین چراغ‌های دوقسمتی طرفین همراه با دی‌لایت دارای گرافیک خاص و مجزا از چراغ‌های اصلی که مقداری پایینتر در سپر قرار گرفته‌اند، دو ویژگی اصلی نمای جلو X۵ هستند.

جک S۵ را می‌توان موفق‌ترین محصول کرمان‌موتور دانست که در سال‌های اخیر همواره صدر جدول پرفروش‌ترین خودروهای چینی در ایران بوده و حتی در بازار کارکرده‌های چینی نیز رتبه نخست معاملات را از آن خود کرده است. این خودرو شاسی‌بلند که از پلت‌فرم هیوندای توسان LM بهره می‌برد، در سال ۲۰۱۲ و در نمایشگاه گوانژو چین به بازار های جهانی معرفی شد و در سال ۱۳۹۳ نیز کرمان‌موتور مونتاژ این خودرو را در ایران آغاز کرد.

KMC X۵ ؛ آماده فتح بازار

در ابتدا این خودرو با پیشرانه ۲ لیتری در یک تیپ دنده‌دستی و سطح امکانات متوسط به بازار عرضه شد که به علت برخورداری از توربوشارژ، شتاب مناسب، کیفیت خوب و ایمنی بالا، به‌سرعت به خودرویی محبوب در بازار ایران تبدیل شد و به موفقیت قابل توجهی در فروش رسید. یک سال بعد یعنی در سال ۱۳۹۵، کرمان‌موتور تیپ جدید S۵ را با گیربکس شش‌دنده اتوماتیک دوکلاچه و به‌صورت فول آپشن به بازار معرفی کرد که موفقیت این خودرو را استمرار بخشید.

در سال ۱۴۰۰ کرمان‌موتور با توجه به جایگاه جک S۵ در بازار، نسخه فیس‌لیفت این خودرو را به بازار عرضه کرد که به‌رغم تغییرات جزئی در چهره، با یک تحول کلی در پیشرانه همراه بود؛ جایگزینی یک موتور جدید ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری GDI (پاشش مستقیم سوخت) که ضمن ارائه شتاب بالاتر و راندمان بهتر،‌ مشکل مصرف بالای سوخت در نسخه قبلی را حل کرد.

اضافه شدن کروزکنترل، بهبود سیستم مالتی‌مدیا و تریم داخلی دورنگ، از دیگر ویژگی‌های جک S۵ نیوفیس بود. اما با گذشت دو سال از این فیس‌لیفت مینور، نوبت به یک تغییر چهره تمام‌عیار رسید و کرمان‌موتور KMC X۵ را رونمایی کرد.

KMC X۵ ؛ آماده فتح بازار

یک فیس‌لیفت ماژور

کی‌ام‌سی ایکس۵ در نمای جلو تغییرات بسیار زیادی داشته و تا حد چشمگیری به‌روزتر از جک S۵ است. احاطه نمای جلو با یک جلوپنجره بسیار بزرگ ذوزنقه‌ای و برخوردار از مش‌بندی ساده و همچنین چراغ‌های دوقسمتی طرفین همراه با دی‌لایت دارای گرافیک خاص و مجزا از چراغ‌های اصلی که مقداری پایینتر در سپر قرار گرفته‌اند، دو ویژگی اصلی نمای جلو X۵ هستند.

در نمای جانبی که پروفیل آشنای جک S۵ خودنمایی می‌کند، شاهد تغییر آینه‌های جانبی و به‌ویژه رینگ‌ها به شکلی جذاب هستیم و گلگیر جلو نیز متناسب با بازطراحی قسمت جلو تغییراتی داشته است. اما در قسمت عقب به‌رغم حجم عضلانی مشابه با جک S۵، چراغ‌های به‌هم‌پیوسته LED با گرافیک داخلی کاملا متفاوت، نمای ساده و درعین‌حال چشم‌نوازی را ایجاد کرده است. چراغ دنده‌عقب و مه‌شکن داخل نیز داخل سپر عقب جانمایی شده‌اند و البته محل جانمایی پلاک عقب نیز از روی در صندوق به روی سپر تغییر کرده است.

KMC X۵ ؛ آماده فتح بازار

با چشمان کاملا بسته!

اما اگر با چشمان بسته و بدون مشاهده نمای ۳۶۰ درجه KMC X۵، داخل کابین آن شویم و چشم باز کنیم، نمی‌توان حدس زد که این فیس‌لیفتی از جک S۵ است.

طراحی کابین ایکس۵ پیرو ترند روز است و کیفیت مواد اولیه آن نیز تا حدودی بهتر از S۵ است. در میانه داشبورد، یک نمایشگر تبلت مانند افقی بزرگ با سایز ۱۲.۸ اینچ برای سیستم مالتی‌مدیا و سرگرمی نصب شده که دارای درگاه اپل‌کارپلی و اندروید اتو است.

نمایشگرهای پشت فرمان نیز از حالت آنالوگ جک S۵ به نمایشگر دیجیتالی با چند گزینه طراحی تغییر شکل داده که مشابه کلاستر KMC J۷ است. طراحی کنسول میانی X۵ نیز به‌کلی تغییر کرده و در این قسمت شاهد استفاده از اهرم تعویض دنده با عملکرد الکترونیکی به‌جای اهرم دنده مکانیکی هستیم و کلید ترمز پارک برقی و اتوهلد نیز در این قسمت دیده می‌شود که جایش در S۵ خالی بود. اما به لطف برقی‌شدن شیفتر، فضای زیر کنسول میانی خالی شده و می‌توان برای قرار دادن برخی وسایل از آن استفاده کرد.

سانروف پانورامیک و جاداری کابین X۵ درمجموع حس بسیار خوبی را به سرنشینان القا می‌کند. فاصله بین دو محور این خودرو ۲۶۶۰ میلی‌متر عنوان شده است. قسمت بار X۵ نیز ۴۸۵ لیتر فضا را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در صورت تا کردن صندلی‌های عقب، این حجم به ۱۸۱۶ لیتر افزایش خواهد یافت.

KMC X۵ ؛ آماده فتح بازار

زوج ایده‌آل KMC در قوای محرکه!

به نظر می‌رسد ترکیب موتور ۱.۵ لیتری TGDI با گیربکس شش‌سرعته دوکلاچه تر (Wet)، زوج ایده‌آل KMC در قوای محرکه است که پس از سه محصول S۵ نیوفیس، K۷ و J۷، اکنون در X۵ شاهد به‌کارگیری آن هستیم. اما گفته می‌شوn کرمان‌موتور آپدیت جدیدی برای این پیشرانه اجرا کرده که قدرت تولیدی آن را به ۱۷۲ اسب بخار و بیشینه گشتاور آن را به ۲۸۰ نیوتن‌متر رسانده است.

موتور ۱۵۰۰ سی‌سی توربوشارژ X۵، چهارسیلندر بوده و از سیستم تزریق مستقیم سوخت یا GDI بهره می‌برد. مصرف سوخت ترکیبی کی‌ام‌سی ایکس۵ با این مشخصات فنی، ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر برآورد شده است.

باک سوخت خودرو نیز ۵۵ لیتر حجم دارد و در مسافت‌های کوتاه نیاز به پر کردن مجدد آن نخواهید داشت. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

انتظار می‌رود شتاب صفر تا صد X۵ نیز همانند جک S۵ نیوفیس باشد، چراکه وزن این دو خودرو مشابه است و هر دو کمتر از ۱.۵ تن وزن دارند. یکی از دیگر از مزایای X۵ در مقایسه با سایر شاسی‌بلندهای هم‌رده، سیستم تعلیق مناسب آن است.

سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع مولتی‌لینک است. بنابراین، سرنشینان X۵ سواری راحتی را در این خودرو تجربه خواهند کرد. ترمزهای X۵ نیز در چرخ‌های عقب و جلو نیز از نوع دیسکی هستند.

KMC X۵ ؛ آماده فتح بازار

فهرست بلندبالای امکانات

جک S۵ در نسخه اتوماتیک خود امکانات و تجهیزات داشت که برخی از آن‌ها در بسیاری از خودروهای هم‌قیمت یا حتی گران‌تر هم دیده نمی‌شد، ازجمله حافظه صندلی، تهویه دوگانه،‌ تعلیق عقب مولتی‌لینک و... . حال کرمان‌موتور قصد دارد کی‌ام‌سی X۵ را تا حد ممکن هرچه لوکس‌تر به بازار عرضه کند.

KMC X۵ ؛ آماده فتح بازار

KMC X۵ ؛ آماده فتح بازار

KMC X۵ ؛ آماده فتح بازار

بر این اساس، این خودرو علاوه بر امکاناتی مانند چهار کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری (ESC)، سیستم کنترل کشش (ضد واژگونی)، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، سیستم صوتی با ۱۰ اسپیکر به همراه و یک ساب ووفر و نورپردازی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک لمسی، سنسور پارک جلو، سنسور نور و باران، کروزکنترل، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم پایش فشار باد تایرها، نمایشگر ۱۲.۸ اینچی لمسی، فرمان برقی دی‌کات چرمی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی، ترمز پارک برقی، تریم چرمی کابین، آینه‌های تنظیم‌شونده و تاشو برقی به همراه گرمکن و چراغ راهنمای LED روی آینه، کامپیوتر سفری، خروجی برق ۱۲ ولت و ۵ ولت، دو خروجی برق ۵ ولت برای ردیف عقب و...، به امکاناتی همچون سانروف پانورامیک همراه با پرده برقی و پاور سانروف با قابلیت تشخیص مانع، ریل سقفی، حافظه آینه‌های جانبی (متصل به صندلی‌ها)، دوربین ۳۶۰ درجه، فناوری LED چراغ‌ها، اهرم تعویض دنده با عملکرد الکترونیکی، جلوآمپر دیجیتال ۷ اینچی با گرافیک چندحالته، اتوهلد، سیستم تک‌لمسی برای باز و بسته شدن تمام شیشه‌ها به همراه پاور ویندوز و قابلیت تشخیص مانع (آنتی‌ترپ)، کنسول میانی جلو مجهز به سردکن، سیستم هشدار تصادف از جلو، دریچه تهویه عقب، فلاشر خودکار در هنگام ترمز ناگهانی (ESS) و... مجهز است.

KMC X۵ ؛ آماده فتح بازار

KMC X۵ ؛ آماده فتح بازار

در یک قدمی بازار

آذرماه سال گذشته بود که نمونه اولیه خودرو کی‌ام‌سی X۵ در محوطه شرکت کرمان‌موتور رویت شد و خردادماه امسال بود که خبر رسید محموله CKD قطعات این خودرو ثبت سفارش شده است.

پس از آن و در نمایشگاه خودرو مشهد که در شهریورماه امسال برگزار شد، KMC X۵ رسما رونمایی و معرفی شد. حالا با توجه به آغاز تبلیغات ایکس۵، بدیهی است که این محصول کرمان‌موتور از همیشه به بازار نزدیک‌تر است؛ محصولی که در سودای تکرار موفقیت جک S۵ در صدرنشینی جدول فروش شاسی‌بلندها و آماده فتح بازار است.

KMC X۵ ؛ آماده فتح بازار

علاقه‌مندان به این خودرو می‌توانند آن را در غرفه شرکت کرمان‌موتور در نمایشگاه تخصصی خودرو اصفهان که از ۱۶ تا ۱۹ آبان‌ماه جاری (حد فاصل ساعات ۱۱ تا ۱۸) در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار می‌شود، از نزدیک مشاهده کنند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 35
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیمیای آینده IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    6 5
    خیلی خیلی خوب بود واقعا حال کردم که انقدر درباره این چینی بونجل تعریف کردین خدایش خودت قضاوت کن اصلا ارزش خرید داره با اون چهره ...خخخخخخ
    • امیر IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      3 0
      حرف مفت چرا میرنی کجاش زشته .... ماشین به این خوبی .... اره همون اشغالای ایران خودرو و سایپا برا تو خوبه
    • نادر DE ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      0 2
      واقعا قباهت داره _ بیش از ۱.۵ تن اهن رو روی موتور ۱۵۰۰ گذاشتن_ چینیها نمیدونن؟ یا خودشونو به ندونستن زدن؟ که چی؟ موتور توربو برای شتابه نه قدرت
  • Mtm IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    1 4
    یعنی واقعا این ماشین برا نویسنده خیلی تاپ که اون چنینی تعریف و تمجید کرده؟؟ به این همه تعریف و تمجید نیاز نداره خر خر فقط پالونش عوض شده
  • داییشون IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    2 1
    سلام به روزنامه خوب دنیای خودرو حالا کار ندارم اون کسی که این مطلب رو نوشته چقدر از این آشغال چینی تعریف کرده، اما خدایش تو چینی ها فقط جیلی خوبه که اونم به صدقه سر خیلیا دیگه نمیاد ایران ازش استفاده کنیم ولی خدایش هر چی چینی داره میاد جز اشغال چیز دیگه ای نیست
  • تدبیر IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    1 3
    خب لابد میخوان این ماشین زشت رو با دو میلیارد بفروشن؟ بنظرم که اشتباه چون دو میلیارد داشته باشی باید بدی هیوندای توسان یا لکسوس ار ایکس قدیم سوار شی چون میدونی کیفیت داره جون خودت و زن و بچه ات رو به خطر نمیندازی
    • صافکار عشق ماشین IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      1 0
      منم دلم توسان و لکسوس میخواد ولی خداییش ایمنی ماشینای جک خیلی خوبه
  • Polo IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 3
    سلام به مجموعه خوب دنیای خودرو میخواستم اگه اشکالی نداشته باشه به این نویسنده بگین لطفا لطفا مطالب که به بخش مشخصات فنی مربوط میشه چیزی ننویسه یا اگه مینویسه خوب بنویسه این چیزای که نوشته بچه ۳ ساله منم بلده باتشکر
    • اشکان IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      0 0
      آقا واسه اون بچه 3 ساله حتما اسفند دود کن بعدشم بفرستش المپیاد مکانیک چون خیلی خوبه که در این سن کم از گیربکس دوکلاچه تر و پاشش مستقیم سوخت و تعلیق مولتی‌لینک و... سر درمیاره
    • Apolo IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      1 0
      داداش این مطلب معرفی کلی هست نه گزارش تست درایو , اتفاقا بنده خدا خیلی هم خوب و دسته بندی شده نوشته که این ماشین چی هست و چیا داره و به نظر من خیلی بهتر از اظهار فضل کردن بعضی از این دانشجویای مکانیکه که هرچی سر امتحان دانشگاه یادشون رفته بوده میان می چپونن توی معرفی و بررسی ماشینای جدید و آخرش مخاطب نمی فهمه چی شد
  • قاسم اسفندیاری IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    1 0
    لطفا ‌پیش فروشش اعلام شد بنده را مطلع نمایید تشکر
  • آرمان IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    2 0
    متاسفانه ۹۰ درصد مردم ایران خودروهایی که سوار میشند یا از خانواده پراید و تیباست یا پژو و سمند و پرشیا و فقط از رسانه ها آموختن که چینی بده و فرانسوی و کره ای خوبه ولی وقتی من سوار ساندرو استپ وی ، هیوندا توسان، وجک اس۵ شدم متوجه شدم که جک اس۵ نسبت به پولش فوق العاده ست ولی توسان نسبت به پولش هیچ ارزشی نداره و ساندرو نسل یک هم دوره ش گذشته. وقتی شتاب جک اس۵ رو دیدم واقعاً کیف کردم.
  • Zahrahesam GB ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    0 0
    عالی
  • محسن IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    0 1
    نوشته،، باک خودرو ۵۵ حجم دارد،، واین رو آپشن می دونه
    • محمود IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
      2 0
      چون تا حالا فقط پراید با وزن پر کاه سوار شدی اونم با باک 37 لیتری اصلا تصوری نداری از اینکه حتی 8-7 لیتر حجم بالاتر چه نعمتیه وقتی با یه ماشین بزرگ میزنی به چاک جاده
  • محمد حسین محجلین IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    0 0
    سلام درود اقاه اییول لاه من که خودم جک اس 5 داشتم ماشین واقعا ماشین ه و این که افراد می‌گویند اشقال ..خوب مردم حرف حدیث زیاد دارند و از بهترین ه بهترین هاها هم ساخته شود و پرداخت شود کسی نمی‌آید بگه خوب اوکی دبنا به این دلیل که در واقع با هیوندا و امسال آن دیده می‌شود در صورتی که ماشین می‌بایست با هم قطار های خودش مقایس شود نه با همتای خودش بگذریم در کل در حیطه ماشین های چینی اقاه جک حزو بهترین هاها هست ش لطفا دوستان هم در حیطه چینی نطر دهند و قیاس کنند نه هیوندا و ووو این kmc ,جدیدتان هم خوشکل زیبا هستش امید موارد که قیمت ش هم متوسط باش ه درودهاهاها ..
  • مهران IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    0 0
    با پانصد میلیون خرید اوکی ولی این ماشین که هیچ اپشنی نداره من تو مجموعه اپال دیدم بیشتر از پانصد تا هفتصد نمی ارزه چرا با مطالب دروغ مردم رو گول می زنید
  • Matin IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    1 0
    بنظرم بعضی ها نمیخوان از خواب بیدار بشن و عقده ی نظر میدن این ماشین اگر تو رنج ۱۵۰۰ قیمت گذاری بشه بسبار گزینه خوبی هست خوش رخ و پر آپشن . حالا اگه کسی فکر میکنه توسان ۱۰ سال پیش بخره و این ماشبن صفر و نخره دیگه انتخاب با خودشه ولی این واقعیت رو عوض نمیکنه که جک واقعا ماشین خوب و امتحان پس داده ی هست .
  • رضا US ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    0 0
    بزرگی نصیحتی کرد و گفت ماشین را نو بخر و زن را نو بگیر و دست دوم نگیر شاید اندکی خنده دار باشد قسمت زن گرفتن. اما واقعا وسیله نو خریدن هرچند چینی هندی. به مراتب از ماشین کره ایی ۱۰ سال قبل زوار درفته که نه گارانتی داره و وقت تعمیرش یواش یواش رسیده قطعا ارجعیت دارره
  • ناصر IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    1 0
    متاسفانه بعضی از دوستانی که نظر دادند هنوز ذهنشون قفله روی حجم موتور و اطلاعی ندارند از فناوری هایی مثل GDI و... برای همین هنوز موتور 1800 پرشیا با تکنولوژی 30 سال پیش و همه مشکلاتش مثل واشر و شاتون و یاتاقان و مصرف و آلایندگی بالا و... براشون سالار موتورهاست !!! برای همین فکر میکنن قدرت موتور یعنی حجم بالا !!! اونم با این وضعیت بنزین
  • ناشناس IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    1 0
    اشکان داداچ تو چی؟؟؟ اون بچه اش بلده ی چیزی تو اصلا مولتی لینک بلدی؟؟؟؟ مولتی لینککککککک؟ اصلا چی هست؟
  • سروان ایروی IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    0 1
    آقایونی که نظر چرت میدین ببخشید نظر نیست ...زیادی مخصوصا اشکان تو برو بچه ات رو بفرست تو المپیاد معماری هر وقت تونست مقامی بیاره بعد بیا ...
  • LKJ IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    0 1
    فتح بازار؟؟؟؟! خخخخخخخ فتح بازار از در عقب صندلی جلو
    • KTD IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      1 0
      داداش این که دیگه آماره: خوب یا بد جک اس5 بالاترین سهم بازار رو داشته در چند سال اخیر
  • خاک و بوی ایران IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    0 1
    آخه متین ؟؟؟؟ تو...هستی که چینی رو به ماشین میدونی اصلا این ماشین کجای جهان فروش داشته؟؟؟ اصلا این ماشین رو همین عربای ... هم میخرن؟ پسجهان سومی هستی بشین تا همین اشغالا رو برات بفرستن بری باهاش قیافه بگیری جهان سومی
  • یوسف IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    0 1
    سلام خدمت مدیر سایت اخبار خودرو بنده هیچ کاری به بی ادبی افراد اینجا که به نحوی فقط خود تخریبی و دیگران تخریبی دارن یا انقدر درمانده هستن که به قول معروف گربه دهنش به گوشت نمیرسه میگه شوره اینا هم نمیتونن ماشین خوب سوار بشن میان جد و آبا هم رو یکی میکنن برای اینکه بگن چینیا خوبن من ی سوال از همه دوستان میپرسم چینینا چی به شما میدن که انقدر پشتشون میگیرین؟ بخدا که من پدر بزرگم ی تویوتا کریسیدا اتومات داره تا الان تمیز نگهش داشته و 410 هزار کیلومتر راه رفته موتور باز نشده و فقط گیربکس تنها ی بار برای نشتی روغن باز شد همین. خب شما دوست عزیز اشکان آرمان یا متین که ... ی چینی میتونین پیدا کنین که فقط نصف این کار کرده باشه و سالم باشه؟ اگه تونستین پیدا کنین بیاین اصفهان خیابان عباس آباد کوچه میرزایی اتوگالری راد من درخدمتتون هستم برای اینکه سوئیچ ی چینی صفر رو بهتون هدیه بدم
    • یاشار IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
      1 0
      یوسف جان، بابای منم ی جک جی5 دنده داره که تا الان تمیز نگهش داشته و 250هزار کیلومتر راه رفته موتور باز نشده و فقط صد تا به صد تا دیسک و صفحه عوض کرده همین. اما نمیتونیم بیایم اصفهان خیابان عباس آباد کوچه میرزایی اتوگالری راد که ازت سوئیچ ی چینی صفر رو هدیه بگیریم
    • یعقوبی IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
      1 0
      دادا منم یه پراید 400 تا کار دارم که تا حالا موتورش پایین نیومده یعنی خدایی بیام بهم ماشین چینی جایزه میدی؟
  • Yel IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    0 1
    چه بودیم و چه شدیم؟ زمانی ایران نیسان تینا و زانتیا و مورانو تولید میکرد الان باید ماشینای رو ببینیم که ی مشت سوسک و حشره خور برامون تولید میکنن که خودشون اصلن سوار نمیشن و از اون بدتر کسایی مثل آقا متین و آرمان خودشون پاره میکنن که بگن چینی خوبه اکی اگه تو انقدر ... لابد برای تو خوبه بخر تا جونت در بیاد
  • ساقی IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    0 1
    سلام به همگی ی داستانی هست میگن ی روز ی دهاتی بیچاره از دهات میاد تو شهر میگه اینجا همون بهشتی که میگفتن حال حکایت دوستانی که میان میگن چینی خوبه خخخخخ واقعا که خیلی اسکل هستین امیدوارم خدا بهتون ی عقلی بده ی پولی به من
  • maziar IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    1 0
    در جواب آقا نادر که قرمودن موتور ضعیفه... برادر من شما یحتمل تا الان بالاتر از پارس و سمند نروندی...وقتی اطلاعات نداری زورت که نکردن نظر بدی کی گفته توربو واسه شتابه؟ ضمنا عزیز برادر در پارامترهای موتور گشتاوره که مهمه و حجم موتور از اسمش معلومه چه معنی داره....الان چینی ها در خودرو سازی چندساله از کره ای ها عبور کردن و تقزیبا نصف بازار کره ای ها رو گرفتن.بخاطر مسائل سیاسی امریکا و اروپا داره مقاومت میکنه که اخیرا اروپا اجازه حضورشو در بازار اتحادیه اروپا داد و تا چندسال دیگه امریکا هم کوتاه میاد. مرد حسابی الان تیگو ۸ با ۲ تا ۲.۵ میلیارد کاملا سرتر از کیا ۲۰۲۲ با ۶میلیارد قیمته.تازه تیگو۸ محصول ۲۰۲۱ بوده...به لحاظ امکانات و کیفیت منی که ۲۰سال ژاپنی سوار و کره ای سوار بودم الان سه ساله کلا به چینیا ایمان آوردم.اکثر افرادی که از چینی بد میگن دو دسته ان....یا اصلا بالاترین ماشینی که سوار شدن سمند و پرایده و فقط از کامنت گذاشتن خوششون میاد یا که گروه دوم مثله ۳سال قبل من که کره ای و ژاپنی و اروپایی داشتن ولی کمی تعصب دارن و فکر میکنن چینیا روی همون چری ۲۰ سال قبل و زوتی ۱۵ سال پیش موندن و بقیه پیشرفت کردن...کسیکه سانتافه ۲۰۱۴ با موتور ۲۴۰۰ داشته از اول نویی و دوسال نشده تموم ماشین به سروصدا افتاده و لق لق میکنه و توی سربالایی جون میده تا سبقت بگیره میفهمه که هایما اس۷ توربو با موتور ۱۸۰۰ یا جک اس۵ با موتور۲۰۰۰ چجور ماشینیه...من هر سه تای اینا رو داشتم و روی هوا حرف نمیزنم.بعله البته دو دیفرانسیل بودن هیوندا مزیت هستش ولی والا من ۳سال داشتم فقط دو سه بار استفاده م شد چون عملا واسه استفاده معمولی کاربردی نداره. دوست عزیزی که تا حالا تست نکردی لطفا روی هوا حرف نزن. شما به هیوندا ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ باید حدود ۳میلیارد پول بدی با اون هزینه هایی که داره و تازه ۱۰ سال ماشین کار کرده همین پولو میتونی یک چینی جفت دیفرانسل بگیری لذت ببری با ۵سال گارانتی و هزینه های به مراتب پایین تر. البته نمیخام بگم هیوندای ۲۰۲۳ از مثلا جک یا تیگو ضعیف تره منظور اینه باید ببینی اونقدر که پول میدی چه امکانات و آپشنی برات فراهم میشه. الان خرید خودروهای چینی بازار ایران نسبت به کره ای های ۵سال و ۸ سال کار واقعا توجیح پذیرتره... ببخشید طولانی شد
  • شخصیت نشانه مهم از توست IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    0 0
    با احترام فراوان به اخبار خودرو دوستان همدیگه رو له نکنین شمای که میای و همچین پشت چینی رو‌میگیری که انگار.... انقدر دفاع میکنی شما به همشون و من بگو ببینم اصلا ی چینی میتونی پیدا کنی بعد از ۱۰۰ هزار تا سالم و سلامت باشه سالم و سلامت که فقط به قیافه و ظاهر نیست شما میتونی ی چینی پیدا کنی که توربوش اوکی باشه من پسرخاله ام دیگنیتی داره تنها ۳۰ هزار تا کار کرده توربوش مشکل پیدا کرده پس دیگه ....
  • امیر همتون IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    سلام و در جواب به Apolo باید بگم فشار بخور ههههههه فقط فشار بخور اگه نتونستی تنهای بخوری میتونی خاندانت هم بیاری کمکت هههههه
  • کرمانی IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    0 0
    سلام ی نسیحت به همگی تا میتونید جک بخرید فقط مراقب باشید زیر فشار جک خرد نکنه😅
  • مهدی۰۰ IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 0
    صد رحمت به اینا لااقل خیالت راحت واشر سرسیلندر مثل آب خوردن نمیسوزنه یعنی کل شرکت پژو رو گل بگیرن چیه خاک برسرشون ۴۰۵ و پارس وقتی طرفداراش میان مینویسن سلطان باید بهشون بگی آره داداچ سلطان واشر سرسلیندر سلطان ناامیتی سلطان خرابی مثل آب خوردن هست یعنی موتورش رو بندازی جلو سگ بهت میخنده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

آخرین اخبار