چانگان CS55 پلاس

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا: ۲۰۰ خودرو تمام‌برقی برای شهرداری تهران ثبت‌سفارش شده و تا پایان هفته اول آبان‌ماه وارد کشور می‌شود

در روزهای پایانی مهرماه، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از ورود یک‌هزار و ۱۲۵ خودرو چانگان CS۵۵ و آغاز فروش فوق‌العاده این خودرو خبر داد و گفت: «خودروهای چانگان CS۳۵ پلاس تحویل متقاضیان شده و خودروهای CS۵۵ پلاس حداکثر ۹۰روزه تحویل مشتریان خواهد شد.»

محمدعلی تیموری درباره آخرین وضعیت ترخیص خودروهای وارداتی گفت: «در مرحله اول قرار بود یک‌هزار و ۱۰۸ خودرو چانگان CS۳۵ پلاس وارد شود که فرآیند واردات آن انجام ‏ و تمام خودروهای چانگان CS۳۵ پلاس تحویل مشتریان شده است.»

وی افزود: «نکته مهم در واردات خودرو، اخذ مجوزهای لازم برای شماره‌گذاری است که شامل ۲۶ فرآیند می‌شود تا بتوانیم مجوز پلاک دریافت کنیم. خوشبختانه این مورد اکنون تسریع شده است، به‌طوری‌که می‌توانیم خودروهای چانگان را در سطح شهر مشاهده کنیم.»

تحویل تمام خودروهای «چانگان CS۳۵‌پلاس» به مشتریان

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان این که تمام خودروهای چانگان CS۳۵ پلاس تحویل مشتریان شده است، افزود: «یک‌هزار و ۱۲۵ خودرو چانگان CS۵۵ پلاس هم وارد و فروش فوق‌العاده برای این خودرو آغاز شده است.»

وی ادامه داد: «قیمت اولیه علی‌الحساب که سازمان حمایت برای این خودرو اعلام کرده، یک‌میلیارد تومان است و ۹۰روزه این خودروها را باید تحویل دهیم.»

گفتنی است؛ خودرو CS۳۵ پلاس، نسخه جدید خودرو CS۳۵ است که به سبد محصولات گروه سایپا اضافه شده، این محصول دارای قوای محرکه ۱.۴ توربوشارژ، ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر بوده و خودرویی اسپرت و پرشتاب است. محصول دوم نیز CS۵۵ پلاس است که قوای محرکه این محصول ۱۷۵اسب‌بخار قدرت و ۳۰۰نیوتون‌متر گشتاور دارد.

ثبت‌سفارش ۲۰۰ خودرو تمام‌برقی برای شهرداری تهران

تیموری با بیان این‌که ثبت نام برای خودرو زوتی DL۵ وارداتی پارس‌خودرو انجام می‌شود، گفت: «فرآیند واردات خودروهای وارداتی در سایپا منظم شده است، به‌طوری‌که ۲۰۰ خودرو تمام‌برقی برای شهرداری تهران ثبت‌سفارش‌شده و تا پایان هفته اول آبان‌ماه وارد کشور است.» وی افزود: «در مورد خودروهای الکتریکال دو مسیر را به‌صورت همزمان طی می‌کنیم؛ یکی از این مسیرها واردات است. ما جزو اولین شرکت‌هایی هستیم که خودروهای الکتریکال را به‌صورت تاکسی وارد می‌کنیم و دراین راستا دو خودرو را انتخاب کرده و مشخصات فنی آن را به شهرداری اعلام کردیم. همچنین از سال گذشته تولید خودروهای هیبرید را در دستور کار قرار دادیم که با دانشگاه نوشیروانی بابل در این زمینه قرارداد بستیم تا شاهین را هیبرید کنیم و مصرف سوخت آن را به زیر ۵ لیتر برسانیم.»

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: «در محصولات ما آن‌چه اهمیت دارد، باتری است؛ هر محصول برقی ما تا ۶۰۰هزار کیلومتر پیمایش گارانتی باتری دارد و با هر بار شارژ تا ۴۰۷ کیلومتر می‌تواند تردد انجام دهد. هم شارژ سریع دارد و هم شارژ کندتر که شارژر آن را در اختیار مشتریان قرار می‌دهیم.» وی خاطرنشان کرد: «برای فاز اول واردات، ۵هزار دستگاه خودرو برای سایپا و ۵هزار دستگاه خودرو برای ایران‌خودرو در نظر گرفته شده است.»

صادرات ۲۴۰هزار دستگاهی چانگان در سال

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا پیش از این نیز درباره خودرو چانگان و این‌که کمپانی چانگان صادرات خوبی به کشورهای مختلف دارد، گفته بود: «این کمپانی حدودا سالی ۲۴۰هزار خودرو صادر می‌کند و کشورهای دیگر نیز مستقیما از خط تولید این کمپانی خرید می‌کنند. اما استانداردهای ما به‌گونه دیگری است که خودروساز چینی باید مشخصا برای ما خودرو بسازد. به عبارت دیگر، اگر از فرآیند تولید و استانداردهای آن‌ها تبعیت کنیم، فرآیند ثبت سفارش کوتاهتر می شود. یعنی خودرو از خط تولید برای ما و سایر کشورها ارسال می شود و نیازی نیست برای خودروهای خاص زنجیره تامین اصلاح شود.»

وی اضافه کرد: «همین استانداردهای خاص باعث می‌شود که کشور تولیدکننده محصولش را برای ما به‌طور خاص تولید کند و همین موضوع نقدینگی ما را نیز دچار مشکل می‌کند. زیرا برای سفارش خاص باید به کشور سازنده پیش‌پرداخت بدهیم. استاندارهای ما نسبت به کشورهای دیگر سخت‌تر است، در نتیجه خریدهای ما نیز نسبت به کشورهای دیگر سخت‌تر خواهد بود.»

تامین ارز مورد نیاز واردات از دو کانال

تیموری درخصوص نحوه تامین ارز لازم برای واردات با بیان این‌که ارز را از دو کانال غیر از بانک مرکزی تامین می‌کنیم، اظهار داشت: «بانک مرکزی به ما مجوز داده است که از ارز دارای منشأ صادرات استفاده کنیم و خودمان نیز صادراتی مانند قیر، سنگ آهن و کاتد مس داریم.

همچنین وزارت امور خارجه نیز حمایت‌های خوبی در این بخش تحت عنوان چوبانک داشته و چانگان نیز با سیستم چوبانک قراردادهایی را نهایی کرده است که اگر اجرایی شود، کالا تا گمرک حمل شده و پولش از محل سیستم چوبانک پرداخت می‌شود.»

وی درباره واردات خودروهای دست دوم هم گفت: «به محض ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروهای دست‌دوم، فرایند واردات این خودروها را آغاز خواهیم کرد.» مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان این‌که خودرو تویوتا کرولا ۲۰۲۳ با کارکرد پایین جزو خودروهای دست دومی است که وارد می‌شود، گفت: «در نظر داریم نسخه صفرکیلومتر این خودرو را هم وارد کنیم.»

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی شریفی IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    4 0
    سلام چرا دروغ می نویسید تا کی مردم را فریب میدین؟ من خودم جزو ثبت نام کنندگان چانگان هستم از آبان پارسال تا الان هنوز ماشین رو تحویل نگرفتم
  • اینده باز IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    3 0
    واقعا خنده داره میگه استانداردهای ما از سایر کشورها سختتره!!!! شما هوای شهرها رو نگاه کن .تصادفات جاده ای ببین!! چیش سختتره؟؟؟
  • فلاجی IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    با سلام.بعضی از شرکتهای دیگر وارد کننده خودرو.اعلام کردند.ماشینهای وارد شده را سعی میکنند یکماهه به مشتریان شان تحویل دهند.ولی شرکت سایپا که با تجربه تر هست،اعلام کرده ۹۰ روزه خودروها را تحویل میدهد.پس اولویتها به چه منظور مطرح شده است؟ مگر نباید اولویتها توی تحویل خودرو تاثیر داشته باشد؟
  • جعفر IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    0 0
    از 90 روزیکه جناب مدیر عامل فرمودن 130 روز گذشت اما دریغ از تحویل خودرو لااقل جوابگو باشید و تاریخ دقیق اعلام کنید تا تکلیف خودمون رو بدونیم شب عیدی شرمنده زن و بچه شدیم شما که خیالتان راحته

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =