کد خبر: 246887
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

همان‌طور که در طراحی خودروها کاهش مصرف سوخت درنظر گرفته می‌شود، هواپیما هم به‌عنوان جسمی با بیشترین تعامل با جریان‌های بادی، ارتباط بیشتری با این موضوع دارد. حال بال آزمایشی جدید ایرباس در کاهش مصرف سوخت و انتشار کمتر کربن‌دی‌اکسید بسیار بهینه‌تر از بال‌های مرسوم عمل می‌کند.

ایرباس درحال بررسی نوع جدیدی از بال‌هاست و امید دارد که با آنها بتواند نحوه پرواز هواپیماها را متحول کند. ایرباس در سال 2021 این بال‌ها را در هواپیمای «Cessna Citation VII» تعبیه کرد.

طرح «ایرباس» برای کاهش مصرف سوخت

این هواپیما با بال‌های جدید برای اولین‌بار در 6 نوامبر (15 آبان‌ماه) سال جاری از فرودگاه تولوز در فرانسه به پرواز درآمد. بال‌های جدید ایرباس در مصرف سوخت بسیار بهینه شده‌اند.

براساس پست شرکت ایرباس در ایکس، اگر آزمایش‌ها موفقیت‌آمیز باشد، ایرباس راهی انقلابی برای بهبود نحوه استفاده هواپیماها از بال‌های خود ارائه خواهد کرد که مصرف سوخت را در آن‌ها کاهش می‌دهد.

ایرباس می‌گوید این پروژه بر شتاب‌بخشی و فناوری‌هایی متمرکز شده است که آیرودینامیک و عملکرد بال‌ها را برای همه هواپیماهای آینده بهبود می‌بخشد و بهینه‌سازی می‌کنند.

ایرباس هواپیمای Citation VII را به این بال آزمایشی جدید مجهز کرد.

ایرباس می‌گوید این بال با پیکربندی‌های موتور جدید این شرکت برای کمک به کاهش انتشار کلی CO2 سازگار است. سوزاندن سوخت‌های فسیلی مانند بنزین باعث ایجاد تغییرات اقلیمی مداومی در سیاره زمین می‌شود.

ایرباس از چرخه انتشار CO2 در دنیا سهم کوچکی دارد و تلاش می‌کند تا گام‌هایی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای که صنایع مختلف ایجاد می‌کنند، بردارد.

این شرکت در مورد بال‌های آزمایشی جدید چیزی را به اشتراک نگذاشته است. بااین‌حال اگر ایرباس واقعا در ساخت این بال‌ها موفق شود و بتوان از آن‌ها در هواپیماهای دیگر نیز استفاده کرد، ردپای کربن این شرکت بسیار کاهش می‌یابد.

ساخت بال‌های جدید تنها یکی از پروژه‌های زیاد ایرباس است که در آن سعی‌ شده انتشار گازهای گلخانه‌ای هواپیماها را کاهش دهد و آن‌ها را در مصرف سوخت کارآمدتر کند.

از طرح‌های ایرباس جزئیات زیادی در دست نیست، اما به‌هرحال چنین اقداماتی از سوی شرکت‌های بزرگی مثل ایرباس برای کاهش مصرف سوخت می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی بر تغییرات آب‌وهوایی زمین بگذارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =