واردات خودرو

این روزها بحث پیرامون واردات خودرو دست‌ دوم همچنان داغ است. بر این اساس منبع تامین ارز و ارائه خدمات پس از فروش مناسب مواردی است که به‌بحث‌ها دراین‌باره همچنان دامن می‌زند.

هم‌اکنون تنها سه شرکت کرمان‌موتور، آرین‌موتور و رامک‌خودرو قادر به‌ارائه خدمات پس از فروش برای خودروهای وارداتی دست‌دوم با مدل ٢٠١٨ به‌بالا هستند. این درحالی است که در بین محصولات هیوندای، میتسوبیشی و سانگ‌یانگ، مدل‌هایی که از سال ٢٠١٨ روی خط‌تولید مانده‌اند و در بازارهای خارجی به‌صورت دست‌دوم به‌فروش می‌رسند، به‌تعداد انگشتان یک دست هم نیست و شرکت‌های مذکور نیز عملا امکان آن را ندارند به‌مدل‌های کاملا جدیدی که بعد از سال ٢٠١٩ عرضه شده‌اند، به‌شکل مناسب خدمات ارائه دهند.

درعین حال بعد از ممنوعیت واردات خودرو در سال ١٣٩٧ بسیاری از شرکت‌های واردکننده خودرو منحل شده یا فعالیت‌شان به‌حالت تعلیق درآمده یا این‌که طی دو سال گذشته به‌شرکت‌های جدیدی تبدیل شده‌اند که اساسا قادر به‌ارائه خدمات همچون گذشته نیستند.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت عملکرد مسئولان مربوطه در دولت قبل سبب شده است امروز عملا امکان ارائه خدمات پس از فروش به‌خودروهای وارداتی با کارکرد کمتر از پنج سال تنها به دو سه مدل خودرو از سه برند یاد شده محدود شود .

لزوم تمرکز بر واردات خودرو نو

به‌نظر کارشناسان و صاحب‌نظران فعال در بازار خودرو بهتر است دولت و وزارت صمت به‌جای هدر دادن وقت و تمرکز خود روی واردات مدل‌های دست‌دوم، به‌فکر رفع مشکلات موجود بر سر راه تامین ارز برای واردات خودرو نو باشند. زیرا این کار درکنار آرام کردن جو بازار، رضایت دولت و مصرف‌کننده را نیز در پی خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =