سیاهکلی

واردات خودروهای کارکرده به‌رغم تبدیل شدن به قانون، همچنان ازسوی دولت اجرایی نشده و آیین‌نامه آن ازسوی این بخش نیز ابلاغ نمی‌شود.

طی هفته‌های اخیر شایعات بسیاری درخصوص کنار گذاشتن این قانون ازسوی دولت شنیده شده است. با این حال همچنان دولت موضوع عدم واردات خودروهای کارکرده را مطرح نکرده است. در همین زمینه لطف‌اله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به بیان نظرات خود پرداخت.

تصویب قانون واردات خودروهای کارکرده به کجا رسید؟

قانون واردات خودروهای کارکرده در مجلس تصویب شد و شورای نگهبان آن را تائید کرد اما با وجود اینکه مدت مدیدی از تصویب این قانون و بیش از 2 ماه از تدوین آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در وزارت صمت و تصویب آن در هیات دولت می‌گذرد اما هنوز این آیین‌نامه ابلاغ نشده است.

این قانون قرار است چه تاثیری بر بازار داشته باشد؟

با تصویب قانون واردات خودروهای کارکرده از بورس‌بازی در بازار خودرو جلوگیری شده است. سلائق و نیازهای مشتریان بازار خودرو متنوع است و باید به این نیازها پاسخ داده شود، ازسوی‌دیگر از آنجاکه تولیدات داخلی تنوع چندانی ندارد و عرضه و تقاضا نیز متناسب با یکدیگر نیست و تولید کمتر از ۱.۵میلیون دستگاه خودرو موردنیاز است، بنابراین باید واردات با جدیت پیگیری شود.

چرا آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده ابلاغ نمی شود؟

باید مشخص شود دولت به چه دلایلی آیین‌نامه مربوط به واردات خودروهای کارکرده را که توسط خود دولتمردان تدوین شده است، ابلاغ نمی‌کند؟ واردات خودرو بر تعدیل قیمت و افزایش کیفیت تاثیر بسیاری دارد.

در واقع با تصویب این قانون از بورس بازی در بازار خودرو جلوگیری شده است. مردم منتظر اجرای هرچه سریع‌تر قانون واردات خودروهای کارکرده هستند. دولت باید بداند دو عامل به گرانی‌ها در کشور دامن می‌زند؛ نرخ ارز و قیمت خودرو در بهای کالاها بسیار اثرگذار هستند بنابراین باید تمام تلاش خود را برای ساماندهی این دو بازار به‌کار بگیریم.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 0
    طنز کشور اینجاست که نماینده مجلس میگه ما زورمون نمیرسه رسانه ها پیگیر باشند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

آخرین اخبار