کد خبر: 247409
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
واردات خودروهای فوتبالیست‌ها

به گزارش « اخبار خودرو » ، علی زراندوز در سرمقاله روز " سه‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ " روزنامه دنیای خودرو، به موضوع « ابطال مجوز واردات خودروهای فوتبالیست‌ها » پرداخت.

عضو شورای سردبیری روزنامه دنیای خودرو در این باره نوشت:

چند روز قبل مصوبه هیات‌وزیران در مورد واردات خودرو ازسوی بازیکنان تیم ملی فوتبال توسط هیات‌عمومی دیوان عدالت اداری باطل شد. قضات عضو این هیات با استناد به بند نهم از اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در حوزه رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه‌های مادی و معنوی، اختصاص مجوز واردات یک دستگاه خودرو سواری به هرکدام از بازیکنان تیم ملی فوتبال و کادر فنی را مصداق تبعیض ناروا دانستند.

اما پس‌لرزه‌های این تصمیم همچنان ادامه دارد و گویا قرار نیست این ماجرا با همین رأی صادرشده به پایان برسد.

فدراسیون فوتبال با انتشار توضیحاتی به رأی دیوان عدالت اداری برای ابطال مجوز واردات خودرو بازیکنان تیم ملی واکنش نشان داد.

در متن بیانیه فدراسیون فوتبال آمده است:

فدراسیون فوتبال جمهوری‌اسلامی ایران به‌عنوان بالاترین مرجع تخصصی رشته ورزشی فوتبال وظیفه خود می‌داند در راستای صیانت از حقوق مکتسبه بازیکنان تیم ملی که بر مبنای مصوبه هیات‌ دولت ایجاد شده و در زمان اعتبار مصوبه با پرداخت وجوه توسط خود بازیکنان به منظور خرید خودرو، حقوق گمرکی و سایر عوارض قانونی نسبت‌به واردات خودرو اقدام کرده‌اند، با احترام کامل به آرای قضات شریف دیوان عدالت اداری، تمامی راهکارهای قانونی را طی کرده و مساعی خویش را در حدود قوانین و مقررات به کار بندد.

این بیانیه نشان می‌دهد فدراسیون فوتبال همچنان این امتیاز ویژه را حق بازیکنان تیم ملی فوتبال می‌داند.

از طرفی روز گذشته، یکی از بازیکنان تیم ملی هم درخصوص پاداش سایر رشته‌های ورزشی گفت: حق همه رشته‌های ورزشی است که در حد شأن و شخصیت از آنها قدردانی شود. اما مقوله فوتبال متفاوت است و همین تیم ملی در سال‌های گذشته چند میلیون دلار برای فدراسیون درآمدزایی کرده و همان چیزی است که در سایر فدراسیون‌ها وجود ندارد.

البته بعضی‌ هم شیطنت کردند البته ما نیز متانت به خرج دادیم و سکوت کردیم. البته نمی‌توان این موضوع را فراموش کرد که جرقه حساس شدن افکار عمومی بر این موضوع پس از گفت‌وگوی یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال و اشاره به واردات خودرو 100میلیاردی زده شد!

این گفت‌وگو و اخبار در شرایطی منتشر شد که هنوز خودرو خارجی چندانی وارد کشور نشده بود و قدرت خرید بخش اعظم جامعه به خرید خودروهای چندصد میلیونی داخلی هم نمی‌رسید.

در این میان علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی نیز از درخواست این فدراسیون برای در نظر گرفتن حواله واردات خودرو برای ۲۱ کشتی‌گیر و مربی تیم ملی خبر داد و گفت: همان موقع که به فوتبالیست‌ها خودرو دادند، گفتم کار بزرگی کردید و نوش جانشان؛ ولی کاش رشته‌های دیگر را هم می‌دیدید و این بحث‌ها را مدیریت می‌کردید.

نامه‌ای نوشتیم و 21 کشتی‌گیر و مربی را معرفی کردیم تا به آنها هم حواله خودرو داده شود. البته باطل شدن مجوز واردات خودروهای فوتبالیست‌ها نشان می‌دهد مسئولان مربوطه به جای اعطای این امتیاز به همه ورزشکاران افتخارآفرین و مدال‌آور، ترجیح می‌دهند فعلا مجوز واردات خودرو را از دایره موارد تشویقی ورزشکاران خارج کنند تا حاشیه‌های این مساله، بیش از این به افکار عمومی آسیب نزند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ممد IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    0 0
    میگه سال های گذشته چند میلیون درآمدزایی داشته فوتبال ، آره ده برابر همون ارزآوری ارزبری هم داشته با اون پول هایی که به بازیکنای خارجی و مربیای خارجی دادید و حالا هم میخواید میلیون دلاری خودرو وارد کنید!! اگر قراره خودرو بدن به هرکسی که مدال آوره پس اونایی که در المپیک هم مدال آور شدن باید سهمیه ی خودرو بگیرن نه اونایی که 6 تا گل از جزیره ی انگلیس خوردن و برگشتن!!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =