قیمت آریزو 6 جی تی

خودرو آریزو 6 GT سومین محصول از گروه خانواده آریزو6 است که شرکت مدیران خودرو بنا دارد تا این محصول را در بازار خودرو کشورمان عرضه کند. نسل اول و دوم این خودرو از نظر فنی مشابه یکدیگر هستند اما از نظر طراحی داخلی و خارجی این دو خودرو با یکدیگر تفاوت‌های بسیار چشم‌گیری دارند.

خودروی آریزو 6 جی تی در بازار کشور چین با قیمت 80 هزار تا 110 هزار یوان به فروش می‌رسد همچنین در بازارهای جهانی نیز این خودرو از 14.5 هزار دلار تا 16.5 هزار دلار ارزش گذاری می‌شود ولی در ایران قیمت قطعی این مدل تا به امروز مشخص نشده است. از جمله رقبای این خودرو می‌توان به ریسپکت بهمن موتور، کیا سراتو، آریزو 6 پرو و جک j7 کرمان موتور اشاره کرد.

سریعترین سدان داخلی مدیران خودرو-آریزو6 جی تی به زودی در خیابان های کشور

آریزو 6 GT در مجموعه ستوده

خودروی آریزو 6 جی تی در آذر ماه سال جاری طی مراسمی ویژه در نمایندگی فونیکس ستوده با حضور مدیران ارشد صف و ستادی شرکت چری و مدیران خودرو در ایران، واقع در مرزداران رونمایی شد. متقاضیان خرید این خودرو می توانند از طریق لینک زیر و یا تماس با شماره 021-37682 ثبت نام اولیه خود را انجام دهند.

سریعترین سدان داخلی مدیران خودرو-آریزو6 جی تی به زودی در خیابان های کشور

بررسی آریزو 6 جی تی

خودروی آریزو 6 پرو که با برند فونیکس توسط شرکت مدیران خودرو به فروش می‌رسد یک فیس لیفت سنگین و موفق نسبت به نسخه اولیه این خودرو به شمار می‌آید، ولی امروز نسل دوم این خودرو با نام آریزو 6 جی تی توانست نظر قشر جوان را به خود جلب کند، با توجه به هدف گذاری شرکت چری برای عرضه این خودرو به مخاطب نسل جوان و برطرف کردن نیاز این قشر، طراحی و عرضه یک خودروی اسپرت و در عین حال کاربردی با آپشن‍های فراوان در دستور کار این شرکت قرار گرفت. آریزو 6 جی تی سومین فیس‌لیفتی است که بر روی این خودرو صورت پذیرفته تا ظاهر این خودرو را بیش از گذشته اسپرت‌تر و اغواگرایانه کند.

آریزو 6 GT یک فیس‌لیفت نیمه سنگین نسبت به نسل پیشین خود است که عمده تغییرات این محصول با توجه به یدک کشیدن نام GT در این خودرو معطوف به بخش فنی می‌شود و سایر تغییرات در بخش طراحی داخلی و خارجی این خودرو است. گفتنی است که این خودرو در بازارهای جهانی با نام آریزو 6 GT و در بازار کشور چین با عنوان آریزو 5 GT به فروش می‌رسد.

طراحی داخلی آریزو 6 GT

طراحی داخلی آریزو 6 GT نسبت به آریزو 6 پرو بسیار اسپرت‌تر و به روزتر طراحی شده است. چرم صندلی‌ها و رنگ دوخت تودوزی داخل خودرو، در آریزو 6 جی تی برای القاء حس اسپرت بودن این محصول نسبت به آریزو 6 پرو به رنگ قرمز درآمده است. در فرم پردازی و طراحی صندلی‌های آریزو 6 GT از صندلی خودروهای اسپرت الهام گرفته شده است تا با توجه به قدرت و گشتاور بالای این خودرو سرنشینان در هنگام رانندگی از ایمنی و لذت سواری بالاتری در این محصول بهره ببرند.

در قسمت کنسول میانی نسل قبلی این مدل از پوشش پلاستیک به رنگ مشکی پیانویی استفاده شده است که در خودروی آریزو 6 GT برای انتقال حس اسپرت بودن محصول به مخاطب از پوشش طرح فیبر کربن استفاده شده که این متریال در خودروهای اسپرت و گران قیمت استفاده می‌شود. تفاوت دیگری که در فیس لیفت کابین خودروی آریزو 6 GT نسبت به آریزو 6 پرو روی داده است حذف دکمه‌های فیزیکی سیستم تهویه مطبوع از روی کنسول میانی این خودرو است.

سریعترین سدان داخلی مدیران خودرو-آریزو6 جی تی به زودی در خیابان های کشور

اما بزرگ‌ترین تغییری که در فیس لیفت کابین خودروی آریزو 6 GT نسبت به نسل قبل خود رخ داده، استفاده از یک مانیتور یکپارچه 21 اینچی بر روی کنسول میانی است که این آپشن کاربردی ترند طراحی داخلی محصولات روز دنیا به حساب می‌آید.

از جمله تغییرات جزئی صورت گرفته در طراحی آریزو 6 جی تی نسبت به آریزو 6 پرو می‌توان به تغییر شکل سر دنده و فرمان D کات این خودرو اشاره کرد، که تمامی این تغییرات در راستای القای حس اسپرت بودن این خودرو به مخاطب صورت گرفته است.

طراحی خارجی آریزو 6 GT

در نمای جلوی خودرو آریزو 6 GT جلو پنجره بزرگ و الهام گرفته از حرف X، گرافیک چراغ‌های جلوی خودرو تداعی گر محصولات لکسوس در ذهن مخاطب است اما هیچ شباهتی به محصولات لکسوس ندارد و تنها از همان دست فرمان در طراحی محصول استفاده کرده‌اند تا بتوانند به واسطه الگو برداری از این زبان طراحی به موفقیت‌ در فروش محصول دست یابند.

سریعترین سدان داخلی مدیران خودرو-آریزو6 جی تی به زودی در خیابان های کشور

در طراحی نمای جلو این خودرو از خطوط تیز و شکسته استفاده شده است تا به مخاطب یک خودروی اسپرت و خشن را معرفی کند، در تکمیل جلب نظر مخاطب جلو پنجره عریض این خودرو نیز کمک شایانی در انتقال این حس می‌کند.

چراغ ‌های بارک و کشیده همچنین گرافیک چراغ‌های جلوی این خودرو تکمیل کننده حس و حال اسپرت و جذاب این خودرو است که علاوه بر زیبایی با بهره گیری از تکنولوژِی روز دنیا در طراحی چراغ خودرو ایمنی و لذت رانندگی در شب را به واسط دید بهتر به راننده هدیه می‌دهد.

در طراحی نمای جانبی آریزو 6 جی تی هیچ گونه تغییری نسبت به نسخه پیشین یا همان آریزو 6 پرو رخ نداده است.

سریعترین سدان داخلی مدیران خودرو-آریزو6 جی تی به زودی در خیابان های کشوردر نگاه نخست به نمای عقب وجود یک دیفیوزر که در آن چهار عدد سر اگزوز قرار دارد چشم بیننده را نوازش می‌دهد و به مخاطب اسپرت بودن این خودرو را گوش‌زد می‌کند. فرم پردازی و طراحی کلی نمای عقب خودرو تداعی‌گر خودروی اسپرت آئودی A7 است و قاب چراغ پیوسته نمای عقب علاوه بر ترند بودن در طراحی روز خودروی دنیا تکمیل کننده انتقال مفهوم یک خودروی اسپرت است.

مشخصات فنی آریزو 6 GT

در بخش مشخصات فنی آریزو 6 GT در زیر درب موتور خود مجهز به یک موتور 1.6 لیتری TGDI توربو است که برگ برنده این خودرو اسپرت به حساب می‌آید. این موتور توانایی تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور را دارد که خروجی این موتور توسط یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه تر به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

اما آن‌چه در بخش مشخصات فنی موجب وجه تمایز این خودرو با سایر رقبای خود در این سگمنت و قیمت از بازار خودروی کشورمان می‌شود، شتاب خیره کننده و کم‌نظیر 7 ثانیه‌ای آریزو 6 GT است. وزن خالص این خودرو 1344 کیلو گرم است که وزن مناسب این خودرو به عنوان یک سدان اسپرت شهری باعث می‌شود این خودرو علاوه بر شتاب گیری مناسب در سیکل ترکیبی نیز مصرف سوختی معادل 6.6 لیتر در هر 100 کیلومتر را تجربه کند.

موضوع دیگری که به عملکرد اسپرت و زیبایی این خودرو کمک شایانی می‌کند رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی است که در زیر این خودرو قرار دارد تا روح اسپرت آریزو 6 GT را تکمیل کند.

ابعاد و اندازه این خودرو هر کدام به ترتیب طول، عرض، ارتفاع شامل 4680، 1825، 1490 است که نشان دهنده ابعاد مناسب این خودرو به عنوان یک خودروی سدان اسپرت شهری است.

امکانات رفاهی آریزو 6 جی تی

آریزو 6 جی تی در درون کابین خود طیف گسترده‌ای از امکانات رفاهی نظیر:

  • دوربین 360 درجه
  • دوربین ثبت وقایع
  • کروز کنترل تطبیقی
  • سنسور نور و باران
  • تنظیم خودکار ارتفاع نور چراغ جل
  • پدل شیفت
  • حالت رانندگی نرمال
  • اکونومیک و اسپرت
  • دستیار صوتی
  • شارژر وایرلس
  • گرمکن و سردکن صندلی‌های ردیف جلو
  • نورپردازی داخلی 64 رنگ داخل کابین
  • قابلیت روشن کردن خودرو از روی ریموت
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز به فیلتر هوا N95

در بخش رادارها و سیستم کمکی راننده نیز آریزو 6 GT فهرست کاملی از امکانات به روز دنیا را در خود جای داده است بخشی از این موارد عبارتند از:

  • رادار نقطه کور
  • رادار هشدار خروج از پارک
  • رادار حرکت بین خطوط، رادار هشدار خروج از لاین
  • رادار هشدار برخورد از جلو
  • سیستم ترمز خودکار اضطراری
  • رادار هشدار برخورد از عقب
  • رادار کنترل هوشمند نور بلا

سیستم ایمنی آریزو 6 جی تی شامل ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل کشش و پایداری، ترمزهای دیسکی خنک شونده جلو و عقب مجهز به ABS و EBD می باشد.

در آخر

خودروی آریزو 6 جی تی را می‌بایست یک خودرو اسپرت و بی‌رغیب در بازار خودروی ایران دانست که می‌تواند خودروهای وارداتی و مونتاژِی را به واسطه قیمت رقابتی، امکانات رفاهی فراوان، مشخصات فنی و شتاب بی‌نظیر به خاک و خون بکشد.

با توجه به بسته بودن درب‌های واردات خودرو به کشور خلا وجود یک خودروی اسپرت و در عین حال لوکس در کشورمان به خوبی احساس می‌شود اما اکنون با معرفی خودرو آریزو 6 GT این کم ‌بود جبران شده و انتظار می‌رود تا با آغاز عرضه این محصول از جانب شرکت مدیران خودرو با استقبال گسترده مشتریان مواجه شود.

متقاضیان خرید و بازدید از این مدل می توانند به شعبات گروه خودرویی ستوده مراجعه و یا تماس با شماره 02137682 از مشاوره کارشناسان ما بهرمند شوند.

B2n.ir/f62996 (لینک به> ثبت نام)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

آخرین اخبار