بارز

در بیست و چهارمین همایش ملی تجلیل از واحد های صنعتی، معدنی و خدماتی سبز که ۲۸ آذرماه و با هدف ارتقای شاخص‌های محیط‌زیستی صنایع و معادن و به ‌منظور حفظ منابع طبیعی برای فرزندان و آینده‌سازان سرزمین مادری، هرساله توسط کمیته انتخاب صنعت، معدن و خدمات سبز سازمان حفاظت محیط‌زیست به ارزیابی اثرات زیست محیطی واحد های صنعتی و معدنی و خدماتی می‌پردازند، گروه صنعتی بارز موفق به کسب واحد نمونه صنعتی سبز از میان تایرسازان شد.

معاون سازمان محیط‌زیست درباره این رویداد گفت: این همایش با رویکرد تشویقی برای صنایعی که در جهت توسعه پایدار گام بر می‌دارند، برگزار می‌شود. در این راستا از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی که در کنار ایجاد تولید و اشتغال، مسایل زیست‌محیطی را رعایت می‌کنند، معرفی و مورد تشویق قرار گرفتند.

ایرج حشمتی افزود: یکسان‌سازی نگرش زیست‌محیطی، ایجاد بستر مناسب برای حضور واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی در عرصه رقابت‌های بین‌المللی، قدردانی از واحدهای فعال، ایجاد فضای مناسب برای تبادل تجربیات واحدهای مختلف، همگام کردن بحث تولید با کاهش آلایندگی و تخریب، تقویت ارتباط سازمان حفاظت محیط‌زیست با واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی در بستری از تعاملات صمیمانه، علمی و هم‌افزا ازجمله اهداف مهم این همایش است.

حشمتی بیان کرد: استقبال چشمگیری ازسوی واحدهای تولیدی و خدماتی برای شرکت در این همایش به عمل آمده است و به همین دلیل سازمان محیط‌زیست برگزاری همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز را فرصتی مغتنم برای عرضه دستاوردهای این واحدها در راستای توسعه پایدار و حفاظت از محیط‌زیست می‌داند.

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: مدیریت انرژی به‌عنوان یکی از شاخص‌های اختصاصی برای ارزیابی عملکرد واحدهاست. امروزه بحث مدیریت انرژی در واحدهای تولیدی و خدماتی یکی از موضوعات مهم زیست‌محیطی در سطح جهان و کشور است به‌همین‌دلیل این مساله بخش مهمی از استاندارد بررسی واحدها از دیدگاه سازمان محیط‌زیست بود.

وی به معرفی واحدهای برتر در روز همایش اشاره کرد و گفت: امیدواریم با معرفی واحدهای برتر انگیزه صنایعی که عملکرد آن‌ها با استانداردهای زیست محیطی فاصله زیادی دارد، برای رفع مشکلات و احترام به محیط‌زیست افزایش یابد. براساس رأی هیات داوران بیست‌وچهارمین همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز از مجموع ۶۵واحد صنعتی، خدماتی و معدنی که موفق به کسب عناوین این دوره شدند، شرکت دمنده از میان ۴ برگزیده سبز کشور به عنوان واحد صنعت برگزیده سبز از استان تهران معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =