Ample + stellantis

فناوری تعویض باتری Ample در سال 2021 هنگامی که نخستین ایستگاه‌ها در کالیفرنیا ظاهر شد، شروع به‌کار کرد. در آن زمان ایستگاه‌های نسل اول قادر بودند تمام ماژول‌های باتری مجهزشده را با یک دسته تازه‌شارژشده در حدود 10 دقیقه تغییر دهند.

شارژ سریع دغدغه اصلی خودروسازان بزرگ برای فروش بیشتر مدل‌های برقی و تغییر سریع‌تر خودروها از درون‌سوز به برقی است. در این راستا هر روز شاهد ارائه نوآوری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های جدیدی هستیم.

استلانتیس یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در جهان در نظر دارد برای سرعت دادن به‌شارژ باتری خودروها با استارت‌آپ Ample در این خصوص همکاری کند. ایستگاه‌های تعویض باتری Ample می‌توانند بسته تخلیه‌شده را در 5 دقیقه جایگزین کنند.

غول خودروسازی Stellantis که ۱۴ برند خودرو از جمله فیات، دوج، جیپ و اوپل را در اختیار دارد، با استارت‌آپ کالیفرنیایی Ample برای راه‌اندازی ناوگانی از خودروهای شهری که می‌توانند باتری‌های ولتاژ بالای خود را ظرف ۵ دقیقه تعویض کنند، همکاری کرده است.

در این همکاری ۱۰۰ خودرو برقی فیات 500e که در سرویس اشتراک‌گذاری خودرو Free2move Stellantis کار می‌کنند، با باتری‌های مدولار آمپل مجهز می‌شوند که می‌توان آن‌ها را به‌صورت ماژول به‌ماژول در ایستگاه‌های این شرکت تعویض کرد.

برنامه اولیه در مادرید اسپانیا در سال 2024 محقق و راه‌اندازی خواهد شد. جایی که آمپل هم‌اکنون در آن‌جا حضور دارد. علاوه‌بر این، این دو شرکت در بیانیه‌ای مشترک گفتند درحال کار برای ادغام این فناوری در خودروهای Stellantis هستند.

Ricardo Stamatti، معاون ارشد Stellantis و واحد تجاری شارژ و انرژی گفت: «همکاری با Ample نمونه دیگری از چگونگی کاوش Stellantis در تمام راه‌هایی است که آزادی حرکت را برای مشتریان خودروهای الکتریکی ما فراهم می‌کند. علاوه‌بر پروژه‌های دیگری که روی آن‌ها تمرکز کرده‌ایم، راه‌حل تعویض باتری مدولار Ample این فرصت را برای ما فراهم می‌کند که به‌مشتریان خود راندمان انرژی بیشتر، عملکرد فوق‌العاده و اضطراب برد پایین‌تر را ارائه دهیم. ما مشتاقانه منتظر اجرای برنامه اولیه با فیات 500e هستیم.»

نکته جالب در مورد باتری‌های ماژولار Ample این است که می‌توان آن‌ها را به‌صورت جداگانه بر اساس نیاز راننده تعویض کرد و این فناوری اجازه می‌دهد تعداد ماژول‌ها از یک تعویض به‌دیگری متغیر باشد. به‌عنوان مثال، یک مشتری ممکن است برای یک روز رانندگی در شهر فقط به 20 کیلووات-ساعت باتری نیاز داشته باشد؛ اما پس از آن می‌توان ظرفیت بیشتری را برای رانندگی‌های طولانی‌تر در آخر هفته در نظر گرفت.

مدیران این استارت‎آپ می‌گویند در آمپل، ما به‌اهمیت دسترسی به‌وسایل نقلیه الکتریکی برای همه بدون مصالحه اعتقاد داریم و این تنها راهی است که می‌توانیم تاثیر قابل‌ توجهی بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای داشته باشیم.

خالد حسونه، مدیرعامل آمپل گفت: «اهداف بلندپروازانه استلانتیس برای برقی‌سازی، طیف وسیعی از وسایل نقلیه الکتریکی و تعهد رهبری آن، استلانتیس را به‌شریکی عالی برای دستیابی به‌اهدافمان تبدیل کرده است. ترکیبی از ارائه وسایل نقلیه الکتریکی متقاعدکننده که همچنین می‌توانند شارژ کامل را در کمتر از پنج دقیقه دریافت کنند، به‌رفع موانع باقی‌مانده برای پذیرش خودرو الکتریکی کمک می‌کند. ما مشتاقانه منتظر همکاری با Stellantis برای استقرار راه‌حل مشترک خود در سراسر جهان هستیم.»

هدف Ample گسترش سیستم تعویض باتری برای تمام خودروهای الکتریکی است. فناوری تعویض باتری Ample در سال 2021 هنگامی که نخستین ایستگاه‌ها در کالیفرنیا ظاهر شد، شروع به‌کار کرد. در آن زمان ایستگاه‌های نسل اول قادر بودند تمام ماژول‌های باتری مجهزشده را با یک دسته تازه‌شارژشده در حدود 10 دقیقه تغییر دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =