مقدار تولید محصولات شرکت سایپا نیز در ۹ماهه امسال

مقدار تولید محصولات شرکت سایپا نیز در ۹ماهه امسال با رشد ۲۹ درصدی همراه بوده است

شرکت سایپا در ۹ماهه منتهی‌به آذرماه از فروش محصولات خود حدود ۶۰هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرد که ۸۶۲۳میلیارد تومان آن در آذرماه محقق شده است. براساس اطلاعات منتشرشده ازسوی این شرکت روی سایت کدال (سامانه اطلاع‌رسانی ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار)‌، مبلغ درآمد سایپا در مدت یادشده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۷درصد رشد داشته است. فروش آذرماه نیز نسبت به آذرماه ۱۴۰۱، با ۳۷ درصد رشد همراه بود. درآمد شرکت سایپا بیشتر از محل فروش محصولات گروه ایکس۲۰۰ (ساینا، کوییک و اطلس) بوده و مقدار تولید محصولات نیز در ۹ماهه امسال با رشد ۲۹ درصدی همراه بوده است.

مدیریت گروه سایپا به روش QCD

در همین راستا، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از تلاش برای اداره این مجموعه بزرگ خودروسازی کشور به روش QCD خبر داد. محمدعلی تیموری، با بیان این مطلب اظهار کرد: «رمز موفقیت یک بنگاه و سازمان در دانش‌بنیان بودن آن است و بر این اساس، فرآیندهای شرکت‌های تابعه گروه سایپا باید در مسیر دانش‌محور، دانش‌بنیان و QCD (Quality, Cost, Delivery) یا «کیفیت، هزینه و تحویل» تعریف، اجرا و پیاده شود.»

وی ادامه داد: «از زمانی که وارد سایپا شدم، بر تولید اقتصادی محصولات و QCD تاکید داشتم و در این خصوص برنامه جامعی تدوین شد.»

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان این‌که تولید اقتصادی ‌نشأت‌گرفته از تفکر اقتصاد مقاومتی است که رهبر انقلاب در سال ۱۳۸۹ مطرح کردند، تصریح کرد: «در تلاش هستیم گروه سایپا را به روش QCD اداره کنیم و این موضوع به صورت فرهنگ سازمانی شکل گرفته است، به‌نحوی‌که تمامی آیین‌نامه‌های معاملات شامل واردات خودرو، خریدهای خارجی و داخلی با لحاظ کردن مقوله QCD است و عملا فرهنگ QCD در آیین‌نامه‌ها و روش‌های اجرای مدنظر قرار گرفته است.»

وی با تاکید بر این‌که از اواخر سال ۱۴۰۰‌ برای بهبود کیفیت خودرو شاهین دستی و اتوماتیک که محصول استراتژی و اقتصادی گروه سایپا است، ‌اقدامات متعددی در دستور کار قرار گرفت، ‌افزود: «برای موفقیت در بازار و صنعت خودرو،‌ باید به توسعه و کیفیت محصول توجه مضاعفی کرد.»

تیموری بیان کرد: «گروه خودروسازی سایپا برای آن‌که در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرد از ۲۵ ماه پیش تولیدات خود را با تاکید بر سه موضوع محصولات اقتصادی، ‌دانش‌بنیان شدن و QCD دنبال می‌کند.»

براساس این گزارش، QCD (کیفیت، هزینه، تحویل) که گاه به QCDSM (کیفیت، هزینه، تحویل، روحیه، ایمنی) گسترش می‌یابد، رویکرد مدیریتی است که در ابتدا برای کمک به شرکت‌ها در بخش خودروسازی انگلیس توسعه داده شده است. تجزیه و تحلیل QCD برای ارزیابی مولفه‌های مختلف فرایند تولید استفاده می‌شود. همچنین بازخورد را در قالب واقعیت‌ها و ارقام ارائه می‌دهد که به مدیران کمک می‌کند تا تصمیمات منطقی بگیرند.

با استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌شده، سازمان‌ها راحت‌تر می‌توانند اهداف آینده خود را در اولویت قرار دهند. روش QCD به تجزیه یک چیز بزرگ در موارد کوچک‌تر کمک می‌کند. این امر به سازماندهی و اولویت‌بندی تلاش‌ها کمک می‌کند و از نظر روانشناختی مانع از احساس غرق‌شدن می‌شود.

از سوی دیگر، QCD یک رویکرد سه‌بعدی است و اگر حتی در یک بعد مشکلی وجود داشته باشد، ناگزیر دیگران نیز رنج می‌برند. بر این اساس، یک بعد را نمی توان به خاطر دو حالت دیگر قربانی کرد.

تغییر لوگو، تحول محصولات و افزایش گارانتی در سال آینده

تیموری همچنین خاطرنشان کرد: «در این ۳۰ سالی که در صنعت خودرو کار می‌کنم و دو سالی که به‌عنوان مدیرعامل انتخاب شده‌ام، چیزی که ما را از شرایط سخت و بحرانی که در سال ۱۴۰۰ داشتیم، به سمت بهبود سوق داد، رویکرد اقتصاد مقاومتی بود که مقام معظم رهبری در سال ۸۹ مطرح کرد.»

وی تاکید کرد: «ضعف ما این بود که نتوانسته بودیم از اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم، اما با تعریف و اتخاذ اقتصاد مقاومتی در ۲۵ ماه اخیر، ریسک کالا و اجزای کالا را در مقابل با تهدیدهای خارجی کاهش دادیم.»

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان این‌که رتبه اول درآمدزایی دولت‌ها در دنیا از صنعت خودرو است، اظهار داشت: «حرکت دنیا به سمت خودروهای الکتریکال است که مواد اولیه را از چدن به سمت آلومینیوم می‌برد.»

وی از دگرگونی قریب‌الوقوع گروه خودروسازی سایپا خبر داد و گفت: «از سال بعد چهره سایپا تغییر خواهد کرد؛ تمام خودروها متحول خواهند شد، حتی لوگو سایپا هم تغییر می‌کند و ما از سال بعد با ۵سال گارانتی ارائه خدمات داریم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =