سامان گودرزی، مدیرعامل شهرک اتومبیل گودرزی

از نظر فضا، استانداردهای ایمنی، دستگاه‌ها و ابزارهای مورد نیاز و تربیت نیروی متخصص، ما نخستین نمایندگی هستیم که با فراهم کردن این زیرساخت‌ها، خودروهای هیبرید را پذیرش می‌کنیم. تا امروز هم ۲ تا ۳ مدل خودرو هیبرید را پذیرش کردیم. در حال حاضر در سطح کشور برای ارائه سرویس‌ها و خدمات، تنها ما و دفتر مرکزی در حال پذیرش خودروهای هیبرید هستیم

شهرک اتومبیل گودرزی واقع در کیلومتر ۲۰ جاده قدیم تهران-کرج، یکی از بزرگ‌ترین مراکز خودرویی کشور به‌شمار می‌رود. نمایندگی رسمی شرکت‌های مطرح خودرویی و موتورسیکلت همچون ایران‌خودرو، سایپا، مدیران خودرو (ام‌وی‌ام و فونیکس)، بهمن‌موتور، گروه صنعتی آمیکو و نیرو موتور، BM Cars و ماموت خودرو هم‌اکنون در این مجموعه مشغول فعالیت هستند. «دنیای‌خودرو» با سامان گودرزی، مدیرعامل شهرک اتومبیل گودرزی گفت‌وگویی انجام داده است که در ادامه بخش‌هایی از آن را می‌خوانید.

شهرک اتومبیل گودرزی از چه زمانی مشغول خدمات رسانی به مردم است؟

مجموعه شهرک اتومبیل گودرزی از سال ۱۳۸۶ در کیلومتر ۲۰ جاده قدیم تهران-کرج شروع به‌کار کرده است. البته ما یک رزومه قدیمی‌تر نیز داریم؛ زیرا پدر ما، با سابقه‌ای ۳۰- ۳۵ ساله در شهرستان الیگودرز نماینده ایران‌خودرو بود و مرکز اسقاط داشت. سال ۱۳۸۶ این تشکیلات در تهران مستقر شد. در مرحله نخست با ایران خودرو و بعد از دو سال، با مراکز اسقاط قرار داد بستیم و نماینده بازیافت خودروهای فرسوده شدیم.

پس از آن به‌ترتیب با گروه بهمن، مدیران خودرو، سایپا، نیرو موتور، آمیکو و ماموت خودرو همکاری کردیم. در حال حاضر که سال ۱۴۰۲ است، در جاده قدیم تهران-کرج با ۱۰ شرکت خودرویی در زمینه ارائه خدمات فروش و خدمات پس از فروش همکاری داریم و نماینده آن‌ها هستیم.

نمایندگی ایران خودرو ما کد ۵۰۶۲ است که هم از نظر فروش و هم به‌لحاظ خدمات پس از فروش دارای رتبه یک هستیم. در زمینه نمایندگی‌های شرکت مدیران خودرو، هم در برند فونیکس و هم در برند ام‌وی‌ام، جزو نمایندگان برتر در زمینه فروش و خدمات پس از فروش هستیم که در حال حاضر جایگاه خودروهای هیبرید را هم فراهم کرده‌ایم.

به‌عبارت دیگر، ما نخستین نمایندگی هستیم که جایگاه خودروهای هیبرید را هم فراهم کرده است. همچنین در تاریخ بیستم مهرماه ۱۴۰۲ توانستیم نخستین نمایندگی خدمات پس از فروش فونیکس در کرج و ایران را طبق استانداردهای شرکت، در شهر کرج راه‌اندازی کنیم.

درمورد جایگاه ارائه خدمات‌تان به خودروهای هیبرید، کمی بیشتر توضیح می‌دهید؟

صنعت‌خودرو جهان به‌سمت برقی شدن حرکت می‌کند. در کشور ما زیرساخت‌های مرتبط با عرضه این خودروها چندان فراهم نبود؛ اما در حال حاضر سیاست‌های وزارت صمت بر گسترش عرضه خودروهای برقی و آماده‌سازی زیرساخت‌های آن متمرکز است. در حال حاضر در تمام شرکت‌های خودرویی صحبت از عرضه خودروهای برقی برای استفاده در ناوگان حمل‌ونقل عمومی یا استفاده‌ شخصی شهروندان است. در این زمینه، شرکت‌های زیادی از خودروهای هیبرید رونمایی کرده‌اند؛ اما هنوز هیچ‌یک از این محصولات به‌دست مصرف‌کننده نرسیده است.

تنها شرکتی که توانسته خودروهای هیبرید را به‌دست مصرف‌کننده برساند، شرکت مدیران خودرو است که با برند فونیکس، محصولات تیگو ۸ پرو هیبرید را دراختیار شهروندان می‌گذارد. این شرکت، در بخشنامه‌ای اعلام کرد نمایندگی‌ها باید به‌سمت ایجاد جایگاه‌های خودروهای هیبرید حرکت کنند.

ما هم سعی کردیم نخستین نمایندگی باشیم که این جایگاه را ایجاد می‌کند. از نظر فضا، استانداردهای ایمنی، دستگاه‌ها و ابزارهای مورد نیاز و تربیت نیروی متخصص، ما نخستین نمایندگی هستیم که با فراهم کردن این زیرساخت‌ها، خودروهای هیبرید را پذیرش می‌کنیم. تا امروز هم ۲ تا ۳ مدل خودرو هیبرید را پذیرش کردیم.

درحال حاضر در سطح کشور برای ارائه سرویس‌ها و خدمات، تنها ما و دفتر مرکزی در حال پذیرش خودروهای هیبرید هستیم. دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز برای ارائه خدمات به‌خودروهای هیبرید را خودمان مستقیما وارد کردیم تا بتوانیم در این رقابت، جزو نخستین‌ها باشیم. درحال حاضر تعمیرگاه جاده قدیم ما امکان پذیرش خودروهای هیبرید را دارد. هم از نظر شارژ و هم از نظر ارائه خدمات، تعمیرگاه فونیکس ما این سرویس‌ها را به‌مشتریان عزیز ارائه می‌کند.

گویا نخستین نمایندگی بی ‌ام کارز نیز توسط مجموعه شما افتتاح شده است.

ما از سال ۱۳۹۶ فعالیت‌مان را با گروه بهمن آغاز کرده و با تامین استانداردهای مورد نظر گروه بهمن، تعمیرگاه‌شان را دایر کردیم. درحال حاضر نخستین نمایندگی بی‌ ام کارز نمایندگی باملند ماست که با کد ۱۰۰۱ راه‌اندازی شده و منتظریم تا افتتاحیه آن را در نخستین فرصت مناسب برگزار کنیم. همچنین تعداد زیادی هونگچی اچ ۵ و تی ۷۷ در طرح سامانه فروش از طریق نمایندگی ما به‌فروش رسیده است. از طرفی به‌دنبال این هستیم که دو شوروم دیگر در سطح شهر و با هماهنگی گروه بهمن برپا کنیم.

در زمینه فروش و خدمات پس از فروش محصولات نیرو موتور، چند نمایندگی دارید که مشغول خدمت‌رسانی هستند؟

در حال حاضر ۷ شعبه فعال نیرو موتور داریم که عبارتند از: شعبه سعادت‌آباد، شعبه آیت ا... کاشانی، شعبه تهرانسر، شعبه شهریار، شعبه اسلامشهر، شعبه فتح و شعبه کرج. ۷ شعبه فعال فروش و ۵ شعبه فعال خدمات پس از فروش نیرو موتور داریم؛ به‌عبارت دیگر، تمام شعبه‌های ما خدمات پس از فروش دارند به‌جز شعبه فتح و اسلامشهر که به‌خاطر موقعیت فضایی که در این نمایندگی‌ها داشتیم، به‌دنبال آن هستیم که در این ۲ شعبه هم بحث ارائه خدمات پس از فروش را فعال کنیم. شعار ما تنها فروش نیست، بلکه ما به‌فروش همراه با ارائه خدمات پس از فروش و مشتری‌مداری معتقدیم.

ما در مجموعه گودرزی همواره رضایت مشتری را در نظر داریم. بر این اساس اگر به شوروم‌ها و نمایندگی‌های ارائه خدمات پس از فروش ما مراجعه کنید، مشاهده خواهید کرد که استانداردهای شرکت‌های مادر، در تمام آن‌ها رعایت شده است.

در زمینه خدمات پس از فروش هم تمام ابزار، تجهیزات و قطعات مربوط به‌هر شرکت را فراهم کرده‌ایم تا رفاه حال مشتریان‌مان فراهم شود. این را هم بگویم که سال ۱۴۰۰ با شرکت آمیکو قرارداد بستیم که این برند، ارائه‌دهنده خودروهای تجاری و آفرودی پیکاپ است. امسال هم با شرکت ماموت فعالیت‌مان را هم در حوزه فروش و هم ارائه خدمات پس از فروش آغاز کردیم. در مجموعه گودرزی در حال حاضر ۲۰ شعبه داریم که البته برنامه داریم تعداد این شعب را افزایش دهیم.

لطفا کمی هم درباره فعالیت‌های آینده یا در دست رونمایی مجموعه گودرزی توضیح دهید.

در مورد ارائه خدمات به‌خودروهای خارجی در داخل کشور، شرکتی را در دوبی ثبت کردیم تا بتوانیم در این زمینه هم به‌مشتریان‌مان خدماتی را ارائه دهیم. در حال حاضر دو مرکز برای ارائه این خدمات تایید شده که در حال استانداردسازی آن‌ها هستیم.

یکی از این مراکز در تهران و دیگری در کرج است. به‌زودی در این شعبه‌ها به خودروهای وارداتی خارجی خدمات مختلف و کاملی ارائه می‌کنیم. همان‌طور که می‌دانید، بیشتر شرکت‌های فروش خودروهای خارجی، در زمینه فروش شعارهایی را مطرح می‌کنند؛ اما در زمینه خدمات پس از فروش، ممکن است کمبودهایی وجود داشته باشد. مرکز ارائه خدمات به‌خودروهای خارجی ما در کرج، در اسفندماه امسال راه‌اندازی می‌شود. تمام خودروهای وارداتی شامل بنز، ب‌ام‌و، کیا و ... در این مرکز می‌توانند خدمات مختلفی را دریافت کنند. ما در این مراکز به‌خودروهایی که مدل سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ هستند، خدمات وارانتی ارائه می‌دهیم.

همچنین خدماتی مثل صافکاری، نقاشی، دیتیلینگ، کاور بدنه و تعمیرات موتوری و اساسی نیز در این مراکز ارائه می‌شود. در این مراکز یک تیم قوی از نظر فروش و خدمات پس از فروش، به‌خصوص در حوزه قطعات اصلی خودروهای خارجی مستقر می‌کنیم.

شرکتی که در دوبی ثبت کردیم هم برای این است که بتوانیم قطعات مصرفی خودروهای خارجی مشتریان‌مان را به‌سرعت وارد کشور کنیم. درحال حاضر در زمینه قطعات خودروهای خارجی اگر شما به هر کجا مراجعه کنید، یا جنس اصل به‌شما ارائه نمی‌شود یا فاکتور ارائه نمی‌کنند. اما در این مراکز، ما قطعات اصل و باکیفیت را در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌دهیم. با تعدادی از شرکت‌های واردکننده خودرو خارجی هم در حال مذاکره هستیم که در صورت توافق، به‌خودروهای آن‌ها هم در مرکز تهران خدمات لازم را ارائه کنیم.

درعین حال قصد داریم از طریق هوایی، قطعات خودروهای خارجی داخل کشور را نیز وارد کنیم. بر این اساس قطعات نه‌چندان بزرگ و سنگین را می‌توانیم ۴۸ ساعته وارد کشور کنیم. البته قطعات بزرگ‌تری را که نتوانیم از طریق باربری هوایی وارد کنیم، در یک بازه زمانی ۱۵ تا ۲۰ روزه به‌دست مشتری می‌رسانیم.

ما دفتری ثابت در دوبی داریم که این قطعات را ثبت سفارش، بسته‌بندی و ارسال می‌کند و در این زمینه دیگر هیچ رابط و واسطه‌ای وجود ندارد. صفر تا صد این کار هم توسط تیم خودمان انجام می‌شود. سفارش‌گذاری نیز در نمایندگی‌های مرکزی هر شرکت خودروسازی، براساس شماره‌شاسی خودرو مشتری انجام می‌شود. ما هیچ سودی بابت تهیه قطعات از مشتری دریافت نمی‌کنیم.

سود ما در ارائه خدماتی است که در مراکزمان در جریان است. یعنی اگر مشتری ما در سایت‌های خارجی ببیند به‌عنوان مثال چراغ یک خودرو خارجی ۱۰۰ دلار است، ما همان را برایش فاکتور می‌کنیم؛ البته با هزینه باربری؛ یعنی دیگر هزینه مجزایی از مراجعه‌کنندگان‌مان دریافت نمی‌کنیم.

همچنین در حال برنامه‌ریزی برای شروع به‌کار خط تولید روغن موتورسیکلت برای عرضه به شرکت‌های تولیدکننده موتورسیکلت هستیم. در این زمینه کارخانه‌ای را راه‌اندازی می‌کنیم که صددرصد کارهایش انجام شده و احتمالا در اواسط سال ۱۴۰۳ محصول آن عرضه می‌شود. در حال حاضر نمونه‌روغن‌های تولیدی‌مان در مرحله تایید کیفیت است. در زمینه تولید روغن‌موتور، در گام نخست برای موتورسیکلت و در گام‌های بعدی برای خودرو و خودروهای تجاری برنامه‌ریزی تولید داریم.

ارائه خدمات در شهرک اتومبیل گودرزی و سایر نمایندگی‌های زیرمجموعه شما، چه تمایزی با مراکز دیگر در سطح کشور دارد؟

تمام نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش ما، دارای رتبه یک واقعی هستند. شعار ما رضایت مشتری است و برآنیم آن‌چنان برای مشتری خاطره‌سازی کنیم که آوازه آن به‌گوش سایر افراد و حتی نسل‌های بعد هم برسد. ما تمام استانداردهای مورد نظر شرکت‌های مادر را رعایت کرده و براساس آن‌ها به‌مشتریان‌مان خدمات ارائه می‌کنیم. من به‌همکارانم سفارش کردم که به‌عنوان مثال اگر خودرویی مراجعه می‌کند که یک ربع زمان برای تعمیر و موارد دیگر نیاز دارد، شما ۳۰ دقیقه زمان برای آن بگذارید.

ما عجله‌ای برای انجام کار نداریم و می‌خواهیم مشتری از حضورش در مجموعه گودرزی خاطره خوبی داشته باشد. فضای داخلی تمام مراکز خدمات پس از فروش و تعمیرگاه‌های ما برای مشتری قابل رویت است. این درحالی است که بسیاری از نمایندگی‌ها و شرکت‌ها در زمان تعمیر خودرو از مالک آن می‌خواهند تنها منتظر بماند و توضیحی در مورد فرآیند تعمیر به‌وی نمی‌دهند. اما تعمیرگاه‌های ما آکواریوم‌مانند هستند و مشتری می‌تواند از اتاق انتظار، خودرویش را ببیند و مشاهده کند که دقیقا چه خدماتی شامل خودرو می‌شود.

در پایان کار هم در کنار فاکتور، یک سی‌دی به‌مشتری ارائه می‌شود که از زمان ورود خودرویش به‌مجموعه گودرزی تا لحظه خروج، فیلم تمام کارهایی که روی خودرو انجام شده در آن موجود است؛ از پذیرش تا ترخیص و حتی مراحل تحویل قطعه‌ای که از انبار خارج می‌شود تا به‌تعمیرگاه برسد.

تمام این مراحل که از طریق دوربین‌های ما ضبط شده در این سی‌دی به‌مشتری ارائه می‌شود. مساحت ملک ما در این‌جا ۷۵ هزار متر مربع است و ما سعی کردیم تمام شوروم‌های خودرویی‌مان را در فضای جلویی ملک‌مان طراحی کنیم. جایگاه خودروها و نمایندگی‌های مختلف، همه به‌تفکیک مشخص است.

از طرفی مرکز معاینه فنی خودروهای سبک را نیز در این‌جا دایر کردیم. اگر هم در تست‌های معاینه فنی مشخص شد خودرویی ایراد دارد، به‌مراکز تعمیرگاهی خودمان هدایت می‌شود تا پس از رفع عیب، دوباره در تست‌های معاینه فنی حاضر شود. یک کارواش تمام‌اتوماتیک نیز در مجموعه داریم. پرسنل ما طوری آموزش دیده‌اند که مثلا مشتری مدیران خودرو ما که در شرقی‌ترین نقطه تهران است، حاضر است این مسافت را طی کند تا خدماتش را با استانداردهای این مجموعه دریافت کند. درنهایت نوع برخورد و کار ما توسط مشتریان قضاوت می‌شود. بیشتر نمایندگی‌ها در سطح شهر تنها فروشنده هستند؛ ولی ما فروش و خدمات پس از فروش را به‌طور هم‌زمان دنبال می‌کنیم. بارها پیش آمده که خودرویی را برای مشتری از شرکت تحویل گرفته‌ایم که ایراد داشته و خودمان آن را رفع کرده‌ایم.

در زمینه ارائه خدمات در محل به مشتریان چه طرح‌هایی دارید؟

ما در حال حاضر ۱۵ دستگاه خودرو امداد داریم که شامل ۳ دستگاه خودروبر هستند. بر این اساس تمام نمایندگی‌های ما، از خدمات‌رسانی امدادی کاملی برخوردارند. اگر خودرو مشتری نیاز به‌حمل به مجموعه ما داشته باشد، با خودروبر این کار را برایش انجام می‌دهیم. اگر مشتری خودرویی از ما خریده باشد، کل مراحلش به‌صورت مجازی انجام می‌شود و موقع تحویل هم در صورت تمایل مشتری، خودرو به‌همراه یک کارشناس برایش ارسال می‌شود. البته بسیاری نیز ترجیح می‌دهند خودروی‌شان را حضوری تحویل بگیرند. ما این خدمات را به تمام مشتریان ارائه می‌دهیم. همچنین در بخش دیجیتال مارکتینگ نیز مشغول ایجاد راهکارهای متنوعی برای ارتباط مشتریان با مراکزمان هستیم؛ از جمله کدهای دستوری که بدون نیاز به‌اینترنت هم مشتریان بتوانند با ما در ارتباط باشند. از طرفی در همه برنامه‌های مسیریابی، نشانی شعب ما درج شده است. با توجه به این‌که رفت و آمد در شهر تهران دشوار است، ما در این‌جا سعی کردیم با گردآوری هر آن‌چه یک خودرو نیاز دارد (از کارواش اتومات گرفته تا مرکز معاینه فنی و مراکز تعمیراتی، خدماتی، بیمه‌ای و ...) تمام امکانات را در اختیار مشتریان‌مان قرار دهیم. ما مشتری‌هایی داریم که از شمالی‌ترین نقطه تهران به‌ این‌جا می‌آیند و سر راه‌شان نیز ده‌ها نمایندگی دیگر وجود دارد؛ اما آن‌ها ما را انتخاب می‌کنند؛ چراکه خدماتی که توسط ما ارائه می‌شود، مطلوب است و رضایت آن‌ها را
حاصل می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =