کد خبر: 248114
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
عباس علی‌آبادی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تکنولوژی‌ها درحال پیشرفت هستند، گفت: به هزار و یک‌دلیل می‌توان ثابت کرد امروز زمان استفاده از خودروهای برقی است.

عباس علی‌آبادی دررابطه‌با ورود خودروهای برقی به بازار گفت: به هزار و یک‌دلیل می‌توان ثابت کرد زمان خودروهای برقی است و قاطعانه به‌عنوان یک معلم می‌گویم الان زمان برقی‌سازی است. البته بی‌شک در آینده با توسعه علم، فناوری‌ها نیز جایگزین می‌شوند و با فناوری و تکنولوژی امروز متفاوت هستند.

وی با اشاره به اینکه تکنولوژی وقتی کاملا بالغ می‌شود، وارد میدان و بازار می‌شود، ادامه داد: از این فرصت‌ها باید استفاده کرد. این یک پیچ تاریخی است و می‌توانیم به سرعت فناوری‌ها را جبران کنیم.

وزیر صمت با بیان اینکه تامین بنزین برای تمام جمعیت کشور منطقی نیست، بیان کرد: مگر می‌شود برای ۸۵میلیون نفر جمعیت کشور فقط از سوخت فسیلی استفاده کرد؟! به دلایل بسیاری این امر منطقی نیست. بنزین درحال تبدیل شدن به یک بن‌بست مطلق است و تامین منابع آن برای خودرو امکان‌پذیر نیست.

سکاندار وزارت صمت با بیان اینکه خودروهای برقی به مراتب از خودروهای احتراقی بهتر هستند، گفت: بهترین راهکار برقی‌سازی است و در 400کیلووات یک‌درصد و در تبدیل انرژی فقط ۵درصد تلفات داریم.

وی ادامه داد: علاوه‌بر این در خودرو برقی که امروز رونمایی شد به ازای هر ۱۰۰کیلومتر پیمایش تنها ۱۱کیلو وات ساعت انرژی برقی مصرف می‌شود که هزینه آن حدود ۶۰ سنت است، اما در خودرو بنزینی همین پیمایش حدود ۴ تا ۵دلار هزینه‌ خواهد داشت. بنابراین باید از این کار حمایت شود در صورت نبود زیرساخت‌ها باید آن را فراهم کرد تا مانعی برای توسعه تحقق خودروهای برقی ایجاد نشود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    حالا شما خودرو برقی تون کو؟!!!!
  • ابوذر خسته IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 1
    خودرو برقی که نیست هیچ، خود برق هم نیست! این آقا واقعا وزیره توی این کشور؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =