کد خبر: 248265
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
خودروهای برقی

به گزارش « اخبار خودرو » ، رضا آریاراد در سرمقاله روز ( دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ ) روزنامه دنیای خودرو، به موضوع «ضرورت همگامی صنعت الکترونیک کشور با خودروسازان داخلی » پرداخت

کارشناس و فعال صنعت خودرو در این باره نوشت:

مدیرعامل شرکت ال‌جی در مصاحبه با بلومبرگ، برنامه این شرکت را برای ایفای نقش در تولید عمده قطعات الکترونیکی خودروهای برقی خودروسازان برتر اعلام کرده که یکی از آن‌ها باتری این خودروهاست. اما ناگفته پیداست که احتمال ورود مستقیم ال‌جی به تولید خودروهای برقی و رقابت با سایر خودروسازان برتر در این حوزه نیز وجود دارد.

در دنیای امروز به‌واسطه جذابیت خودروهای الکتریکی، بسیاری از شرکت‌هایی که در تولید محصولاتی غیر از خودرو فعالیت می‌کنند نیز تلاش دارند با یافتن اشتراکات تولیدات خود با تولید خودرو و تقویت آن، در این حوزه فعالیت جدی‌تری داشته باشند.

وقتی قرار است شرکت‌هایی مانند ال‌جی تا سال ۲۰۳۰ به رهبران جهانی در تولید قطعات خودروهای برقی تبدیل شوند، دور از انتظار نیست که خود به تولید خودروهای برقی نیز مبادرت ورزند، به‌ویژه آن‌که ال‌جی علاوه‌بر تولید قطعات خودروهای برقی، درخصوص خودروهای خودران، متصل و هوشمند نیز با خودروسازان برتر جهانی همچون جنرال‌موتورز، تسلا، هیوندای و جیلی همکاری دارد.

بخش وی‌اس شرکت ال‌جی یکی از واحدهای این شرکت است که در سال ۲۰۱۳ با هدف ارائه راه‌حل‌های نوآورانه برای صنعت خودرو تاسیس شد.

به‌گفته ال‌جی، این بخش تا پایان سال ۲۰۲۲ به‌طور تقریبی ۷۷میلیارد دلار سفارش برای تولید دریافت کرده است. این بخش، طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات را برای بازار خودروهای برقی ارائه می‌کند که شامل سیستم‌های نرم‌افزاری اطلاعاتی، تله‌ماتیک، سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته، دیجیتال کابین خودرو، روشنایی خودرو، اجزای پیشرانه الکتریکی و شارژ وسایل‌نقلیه برقی است.

به‌عنوان مثال ال‌جی یک سرویس شارژ خودرو الکتریکی را با مشارکت بزرگ‌ترین شبکه شارژ خودروهای الکتریکی در آمریکای‌شمالی توسعه داده است. کاربران این سرویس با استفاده از تلفن‌های هوشمند یا سیستم‌های سرگرمی ال‌جی به بیش‌از 100هزار ایستگاه شارژ در سراسر ایالات متحده و کانادا دسترسی پیدا می‌کنند.

ال‌جی همچنین قصد دارد خدمات شارژ خود را به مناطق دیگر مانند اروپا و آسیا گسترش دهد. علاوه‌بر این، ال‌جی گواهینامه‌های ایمنی عملکردی و امنیت سایبری را برای توسعه نرم‌افزار خودرو خود دریافت کرده است و خود نیز در تعریف و تدوین استانداردهای جهانی خودروهای آینده نقش دارد.

این شرکت پیش‌بینی می‌کند تا سال ۲۰۳۰ با پشتوانه رشد ۳۰درصدی سالانه در طول یک‌دهه گذشته در بخش تولید قطعات الکترونیکی خودرو که سهم ۱۴درصدی کل درآمد شرکت را شامل می‌شود، جایگاه خود را در تولید بسیاری از قطعات متعلقه در خودروهای آینده در بازار رقابتی امروز تضمین کند.

برنامه‌های ال‌جی نشان‌دهنده ضرورت ظرفیت‌سازی تولیدکنندگان فعال در صنایع الکترونیک، برای همراهی با روند برقی‌سازی خودروهاست. این در حالی است که در کشور، بارها خودروسازان از عدم‌همگامی فعالان صنعت الکترونیک در تامین قطعات برقی و الکترونیکی موردنیاز تولید خودروهای احتراقی نیز گلایه کرده‌اند و خواستار اهتمام بیشتر سازندگان قطعات الکترونیکی برای داخلی‌سازی قطعاتی شده‌اند که دستکم برخی از آن‌ها صرفا در ایران، هنوز «های‌تک» محسوب می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =