تسهیلات ۱۰۰میلیون‌ تومانی بدون سود برای جایگزین «پارس»

ایران‌خودرو تصریح کرده است به‌منظور رعایت حال مشتریان، ۱۰۰میلیون‌ تومان از وجه خودروهای جایگزین را بدون دریافت سود و در اقساط ۱۲ماهه دریافت خواهد کرد

ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای از تسهیل شرایط پرداخت وجه خودروهای پیشنهادی برای جایگزینی با پارس خبر داد. در پی خواست متقاضیانی که نسبت‌به تامین مابه‌التفاوت وجه پارس با محصول جایگزین، اظهار نگرانی کرده‌اند، این خودروساز در اطلاعیه‌ای عنوان کرد: «در راستای احترام به خواست مشتریان، بهره‌مندی از تسهیلات ۱۰۰میلیون‌تومانی بدون سود برای تبدیل محصول پارس به خودرو جایگزین فراهم شده است.»

این خودروساز تاکید کرده است: «باتوجه به لزوم اجرای مصوبه شورای عالی استاندارد، مبنی بر ارتقای استانداردهای تولید خودرو در کشور و نظر به رعایت استانداردهای اجباری در تمامی محصولات ایران‌خودرو، ادامه تولید محصول پارس در سال ۱۴۰۳، به دلیل عدم‌توانایی آن در تطابق با استانداردها، منوط به دریافت تاییدیه‌های لازم است. از این رو، ایران‌خودرو به‌منظور رعایت حقوق مشتریانی که خودرو پارس را از طریق سامانه یکپارچه انتخاب کرده‌اند، امکان انتخاب سایر محصولات را فراهم کرده است.»

ایران‌خودرو تصریح کرده است که به‌منظور رعایت حال مشتریان، ۱۰۰میلیون‌ تومان از وجه خودروهای جایگزین را بدون دریافت سود و در اقساط ۱۲ماهه دریافت خواهد کرد.»

«سورن» و «پژو۲۰۷ سقف شیشه‌ای»؛ گزینه‌های جایگزینی «پارس»

مدیرعملیات فروش ایران‌خودرو از پیشنهاد این شرکت به متقاضیان پارس برای جایگزینی این خودرو با سایر محصولات استاندارد خبر داد.

کیوان پناهی افزود: «باتوجه به الزام اجرای استانداردهای ۸۵گانه در خودروهای تولیدی و عدم‌توانایی پلت‌فرم (بن‌سازه) محصول پارس در تطابق با استانداردها، به متقاضیان پیشنهاد شده است تا این محصول را با دیگر خودروهای ایران‌خودرو که مطابق با استانداردهای۸۵ است جایگزین کنند.»

وی با بیان این‌که گروه صنعتی ایران‌خودرو در راستای احترام به متقاضیان برای خرید خودرو، شرایط خرید سایر محصولات دارای استانداردهای ۸۵گانه را برای متقاضیان پارس فراهم کرده است، تصریح کرد: «پیشنهادهای ارائه‌شده شامل سورن و پژو۲۰۷ سقف شیشه‌ای از منظر کلاس ابعادی و مطلوبیت بازار نزدیک به پارس هستند.»

پناهی ادامه داد: «ایران‌خودرو با حفظ حقوق مشتریان، براساس اولویت‌های سامانه یکپارچه متقاضیان را فراخوان می‌کند تا هر یک از آنان براساس زمان واریز وجه در نوبت تحویل خودرو قرار گیرند.»

به گفته وی، ایران‌خودرو در راستای ایجاد شرایط مناسب پرداخت وجه خودرو برای متقاضیان، با وجود این‌که تمامی خودروهای این شرکت دارای تفاوت قابل‌توجهی با قیمت حاشیه بازار هستند، امکان پرداخت بخشی از وجه خودرو به‌صورت اقساطی را فراهم کرده است.»

احتمال تمدید مجوز تولید «پارس» بسیار ضعیف است

پیش از این، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن پوزش از مشتریان برای تاخیر در تحویل برخی از محصولات گفته بود: «ایران‌خودرو به تعهدات خود عمل می‌کند و در صورت عدم تمدید مجوز تولید محصول پارس که تا پایان امسال است، به تحویل خودرو جایگزین با سطح استاندارد بالاتر اقدام خواهد کرد.»

علیمردان عظیمی با بیان این‌که تعدادی از مشتریان در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده‌اند، اما دریافت نوبت و اولویت لزوما به معنای پیش‌خرید نیست، بیان کرد: «با این وجود، نوبت هیچ یک از متقاضیان حذف نخواهد شد و ایران‌خودرو مُصر است در راستای رضایت آنان و با پیگیری‌هایی که ازسوی مسئولان در حال انجام است، سال آینده تولید این محصول را به میزان ثبت‌نام‌های صورت‌گرفته در سامانه یکپارچه ادامه دهد.»

وی تصریح کرد: «نوبت هیچ یک از مشتریان حذف نخواهد شد و حتی در صورت عدم تمدید مجوز تولید، خودرو جایگزین مانند سورن یا محصولات دیگر تحویل خواهد شد.»

«۲۰۷سقف‌شیشه‌ای»؛ گزینه پیشنهادی برای جایگزینی «پارس»

درباره خودرو سورن‌پلاس به‌عنوان یکی از گزینه‌های جایگزینی پارس، پیشتر مطالبی تهیه و منتشر کرده‌ایم. دیگر گزینه پیشنهادی مطرح‌شده ازسوی مدیر عملیات فروش ایران‌خودرو برای جایگزینی پارس، خودرو پژو۲۰۷ سقف شیشه‌ای است. پژو۲۰۷ سقف شیشه‌ای به‌منظور پاس‌کردن استانداردهای ۸۵گانه به سامانه پایش فشار باد تایرها موسوم به TPMS مجهز شده که به‌صورت لحظه ای میزان فشار باد تایرها را می‌سنجد و در صورت کاهش باد هر تایر به راننده هشدار می‌دهد نسبت‌به تنظیم باد اقدام کند. یکی دیگر از امکانات مهم اضافه‌شده به پژو۲۰۷ اتوماتیک ارتقایافته، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی موسوم به ESC بوده که به ارتقای سطح ایمنی آن نیز کمک می‌کند.

سیستم ESC به‌صورت پیش‌فرض در پژو۲۰۷ روشن و فعال است، اما برای خاموش‌کردن موقت آن یک کلید روی داشبورد تعبیه شده است. حالت Esc off تا سرعت ۵۰ کیلومتر برای راننده فراهم است و در سرعت‌های بالاتر از این مقدار، ESC به دلایل ایمنی مجدد وارد مدار می‌شود. به موجب ESC، سامانه دیگری موسوم به کنترل کشش یا TCS نیز به پژو۲۰۷ ارتقا یافته اضافه شده است.

علاوه بر این موارد، پژو۲۰۷ پیش‌تر به دی‌لایت یا همان چراغ روشنایی در روز مجهز بود، اما با هدف پاس‌کردن استانداردهای ۸۵گانه چراغ پوزیشن عقب نیز به‌صورت هم‌زمان با چراغ روز روشن می‌شود.

یکی دیگر از الزامات استانداردهای ۸۵گانه، نشانگر تعویض دنده بهینه (سیستم GSI) است که روی پژو۲۰۷ سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته نیز تعبیه شده است. همچنین به‌منظور امکان پاس‌کردن استاندارد محافظت از عابر پیاده در پژو۲۰۷ اتوماتیک ارتقایافته سقف‌شیشه‌ای، تغییراتی در بدنه این خودرو و به‌خصوص درِ موتور اعمال شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =