فونیکس تیگو ۷ پرو پلاگین-هیبرید (پرو e پلاس)

در حال حاضر شرکت صنایع خودروسازی مدیران خودرو، اطلاعات دقیقی درباره قیمت نهایی فونیکس تیگو ۷ پرو e پلاس و زمان عرضه این خودرو منتشر نکرده است.

از سال ۲۰۱۵ میلادی به‌بعد خودروهای الکتریک توانستند حضور گسترده‌ای در صنعت و بازار خودرو داشته‌ باشند. اگرچه این دسته از خودروها کاملا با محیط‌زیست سازگاری دارند و فاقد هرگونه آلایندگی هستند، اما درنهایت به‌دلیل بی‌صدا بودن و عدم وجود صدای پیشرانه، چندان مورد توجه اسپرت‌دوستان قرار نگرفتند.

از طرفی خودروهای پلاگین-هیبرید یکی از بهترین گزینه‌های ممکن در دنیای الکتریکی‌ها هستند. بر این اساس شرکت مدیران خودرو در روز چهارشنبه، دوم اسفندماه سال جاری، دومین محصول بلندقامت پاک خود را با نام فونیکس تیگو ۷ پرو پلاگین-هیبرید یا همان پرو e پلاس برای تست درایو در اختیار اصحاب رسانه قرار داد.

در ادامه به‌بررسی فنی این خودرو تازه‌نفس در دنیای هیبریدی‌ها می‌پردازیم.

دومین بلند قامت پاک «مدیران خودرو» به بازار می‌آید

طراحی منطبق با اِلِمان‌های الکتریکی

فونیکس تیگو ۷ پرو پلاگین-هیبرید (پرو e پلاس)، از نظر طراحی مشابه تیگو ۷ پرومکس است. زبان جدید طراحی چری به‌خوبی در این اس‌یووی کراس‌اوور کامپکت دیده می‌شود.

این خودرو از نظر ابعاد و اندازه همانند تیگو۷ پرومکس بوده که از فاصله محوری ۲۶۷۰ میلی‌متری، طول ۴۵۰۰ میلی‌متری، عرض ۱۸۴۲ میلی‌متری و ارتفاع ۱۷۴۶ میلی‌متری برخوردار است.

این ابعاد و اندازه، فضای مناسب و راحتی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. با نگاهی به‌پروفیل بدنه تیگو ۷ پرومکس، شاهد خطوط تیز روی سطح بدنه هستیم که مجموعه سطوح تخت، حضور رینگ‌های ۱۸ اینچی و اورهنگ‌های نسبتا طولانی، کاراکتر اسپرت و نافذی را به‌نمایش می‌گذارند.

دومین بلند قامت پاک «مدیران خودرو» به بازار می‌آید

خط تیز روی گلگیرهای عقب سبب شده است یک حجم ماهیچه‌ای روی گلگیرهای عقب به‌وجود آید. گلگیرهای جلو به‌کمک یک خط نرم، حالت استخوانی به‌خود گرفته‌اند. نکته بسیار مهم درباره طراحی فونیکس تیگو ۷ پرومکس این است که طراحان کمپانی چری خط‌مشی خود را به‌خوبی با ترند الکتریکی‌ها هماهنگ کرده‌اند.

استفاده از رنگ آبی روی بدنه و رینگ‌های نسل جدید آیرودینامیکی به‌منظور نشان دادن پاک بودن این خودرو است. از سوی دیگر در چهره تیگو ۷ پرو پلاگین-هیبرید (پرو e پلاس) همچنان شاهد استفاده از چراغ‌های کشیده هستیم که البته اندکی در گرافیک آن‌ها تغییر ایجاد شده است. این چراغ‌ها و خطوط تیز روی کاپوت، چهره تهاجمی از این خودرو به‌نمایش می‌گذارند.

استفاده از قاب کرومی دور جلوپنجره ماتریسی (کهکشانی) شش ضلعی به‌فرم چری و زیر چراغ‌های جلو سبب شده است حس لاکچری بودن این کراس‌اوور به‌بیننده منتقل شود.

این طراحی قاب کروم حس و حال محصولات تویوتا (به‌ویژه هایلوکس) را به‌بیننده القا می‌کند. نکته بسیار مهم این‌که چراغ‌های LED عمودی درون سپر جاگذاری شده‌اند.

همچنین دو بخش در طرفین سپر جلو تعبیه شده که با خطوط مورب آبی رنگ، نشان دهنده پلاگین-هیبرید بودن این خودرو است. این تغییرات جزئی سبب شده است فونیکس تیگو ۷ پرو پلاگین-هیبرید (پرو e پرو) به‌یک کراس‌اوور جدیدتر بدل شود.

در نمای عقب نیز همچنان شاهد پیوستگی چراغ‌های LED هستیم که در نسخه پرومکس این خودرو نیز شاهد چنین طراحی بودیم. اما نکته مهم در طراحی فونیکس تیگو ۷ پرو e پلاس، این است که زیر اسپویلر روی درِ صندوق‌عقب، یک نوار آبی رنگ طراحی شده تا با بج (نشان) تیگو ۷ پرو e پلاس که آن هم به‌رنگ آبی نوشته شده، هارمونی خوبی پیدا کند و درنهایت نمای زیبایی به‌این کراس‌اوور اس‌یووی کامپکت پلاگین-هیبرید ببخشد.

رینگ‌های این مدل از تیگو ۷ آیرودینامیکی پنج پره ۱۸ اینچی بوده که به‌خوبی ضریب درگ را بهبود می‌بخشند.

دومین بلند قامت پاک «مدیران خودرو» به بازار می‌آید

قلبی با دو نیروگاه!

زیر کاپوت فونیکس تیگو ۷ پرو پلاگین-هیبرید ( e پلاس) دو پیشرانه بنزینی-الکتریکی وجود دارد. به‌بیان دیگر یک موتور چهار سیلندر خطی ۱.۵ لیتری مزین به‌سیستم پرخوران توربوشارژ با موتور الکتریکی پرتوان، قلب تپنده این خودرو را تشکیل می‌دهند.

موتور چهارسیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ با هماهنگی موتور الکتریکی که روی محور جلو تعبیه شده، می‌توانند به‌صورت ترکیبی ۳۲۶ اسب‌بخار قدرت و حداکثر ۵۱۰ نیوتون‌متر گشتاور را به‌چرخ‌های جلو برسانند.

خبر خوش این‌که پیشرانه فونیکس تیگو ۷ پرو e پلاس یا همان پرو پلاگین-هیبرید دیگر دارای سیستم پاشش سوخت مستقیم GDI نیست. این مهم سبب می‌شود دوام قطعات موتور افزایش پیدا کرده و استهلاک ناشی از حساسیت به‌سوخت نامرغوب کشورمان کاهش پیدا کند.

با توجه به این‌که پیشرانه این خودرو تنها به‌سیستم پرخوران توربوشارژ مجهز است، اما شتاب اولیه‌ای که ارائه می‌دهد، فوق‌العاده است. در زمان تست رانندگی این خودرو، به‌دلیل ورود موتور الکتریکی، شتاب اولیه هیجان‌انگیزی تولید شد.

تیگو ۷ پرو پلاگین-هیبرید، مشابه تیگو ۸ پرو پلاگین-هیبرید است؛ با این تفاوت که وزن خالص این خودرو سبک‌تر از برادر بزرگ‌ترش است که همین مساله سبب شده است این خودرو به‌صورت تمام‌الکتریکی ۵ کیلومتر مسافت بیشتری را بپیماید.

نکته مهم در مورد فونیکس تیگو ۷ پرو پلاگین-هیبرید این است که یک پک باتری لیتیوم-یونی ۱۹.۲۷ کیلووات-ساعتی برای تامین نیروی الکتریکی در نظر گرفته شده که با اتصال شارژ DC جریان مستقیم، می‌توان در ۳۰ دقیقه از ۲۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌های این خودرو را شارژ کرد. با اتصال شارژر AC جریان مستقیم به‌برق شهری، باتری‌های این خودرو برای شارژ شدن به ۴ تا ۵ ساعت زمان نیاز دارند.

بر این اساس این کراس‌اوور اس‌یووی کامپکت به‌صورت تمام‌الکتریکی تا ۸۰ کیلومتر مسافت را طی می‌کند. همچنین سه حالت رانندگی اکو، نرمال و اسپرت برای این خودرو در نظر گرفته شده که یک وضعیت HEV نیز برای این خودرو وجود دارد. این وضعیت به‌منظور فعال‌سازی دو پیشرانه تعبیه شده زیر کاپوت این خودرو است که بالاترین میزان توان و گشتاور را در اختیار شما قرار می‌دهد.

فضای داخلی مدرن و باکیفیت

با ورود به‌کابین فونیکس تیگو ۷ پرو e پلاس همچنان شاهد همان طراحی پرومکس هستیم. به‌عبارت دیگر داشبورد پرو e پلاس، همان داشبورد پرومکس است که جدیدتر و مدرن‌تر به‌نظر می‌رسد.

طراحی دریچه‌های سراسری مستطیل‌شکل، فرم داشبورد ساده و مینیمال و افزوده شدن دو صفحه نمایشگر، طراحی داخلی این خودرو را بسیار زیبا، مدرن و چشم‌نواز کرده است. افزودن دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی در قسمت بالای داشبورد، طراحی دریچه‌های سراسری مستطیل‌شکل و نورپردازی داخلی که به‌صورت پیش‌فرض روی رنگ آبی قرار دارد، حس مدرن بودن و جدیدی را هنگام قرارگیری در پشت فرمان، برای سرنشینان تداعی می‌کند.

ناگفته نماند که طراحی پنل دیجیتالی سیستم تهویه‌مطبوع با دو دکمه روتاری روی آن، به‌مدرن بودن این فضا می‌افزاید. طراحی غربیلک‌فرمان دی-تایپ و دسته‌دنده منحصربه‌‎فرد چری که مشابه محصولات ولوو است، رانندگی با فونیکس تیگو ۷ پرو e پلاس را اسپرت و هیجان‌انگیز می‌کند.

طراحی نورپردازی داخلی و سقف پانوراما بزرگ سبب شده است فضای دلنشین و زیبایی در اختیار سرنشینان قرار بگیرد. از سوی دیگر فونیکس تیگو ۷ پرو پلاگین-هیبرید نسبت به‌مدل پرو، از تجهیزات مدرن و به‌روزتری برخوردار است.

از جمله این تجهیزات می‌توان به: انتخاب رانندگی سه حالته اکو، اسپرت و نرمال، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سامانه استاپ-استارت، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سیستم تهویه‌مطبوع دوگانه و مجزا برای سرنشینان عقب به‌همراه سامانه یونیزاسیون، صندلی ۱۰ حالته برقی به‌همراه مموری حافظه‌دار برای راننده، سقف پانوراما، سیستم آغاز حرکت در سربالایی و سراشیبی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP، سیستم کنترل کشش، کروزکنترل تطبیقی، سامانه هشدار نقاط کور، سامانه پیشگیری از برخورد از جلو و عقب، سیستم هشدار انحراف از مسیر، سیستم حفظ حرکت خودرو و دوربین AVM با دید ۳۶۰ درجه، سیستم اجرای فرامین صوتی و سیستم فوق هوشمند برای اجرای فرامین صوتی و راه‌اندازی آپشن‌ها موسوم به PEPS، نمایشگر میانی مجهز به اپل کارپلی و اندروید اتو و سیستم فوق هوشمند کمکی پیشرفته رانندگی اشاره کرد.

درحقیقت یکی دیگر از تغییرات مهم در فونیکس تیگو ۷ پرو پلاگین-هیبرید اضافه شدن سیستم پیشرفته کمکی رانندگی است که سطح ایمنی در این خودرو را بهبود بخشیده و رفاه بیشتری را برای راننده فراهم می‌کند.

ناگفته نماند که عایق‌بندی فونیکس تیگو ۷ پرو e پلاس در سطح خوبی قرار دارد. این عایق‌بندی به‌گونه‌ای است که مانع ورود هرگونه صدا یا ارتعاش اضافی به‌کابین می‌شود. از سوی دیگر کیفیت قطعات در این خودرو ارتقا یافته که در بخش بالایی داشبورد، رودری‌ها و حتی کنسول شناور میانی از پلاستیک نرم یا Soft Touch استفاده شده است تا میزان کیفیت و ایمنی سرنشینان ارتقا پیدا کند.

ویژگی‌های جدید در تیگو ۷ پرو e پلاس

مهندسان کمپانی فونیکس در تیگو ۷ پرو e پلاس توانسته‌اند با سامانه فوق هوشمند کمکی رانندگی که منطبق بر کارکرد کروزکنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار و سامانه‌های انحراف از مسیر، هشدار نقاط کور و پیشگیری از برخورد است، ایمنی این خودرو را در سطح بسیار بالایی قرار دهند. بر این اساس این سیستم می‌تواند تا حدی خطا و اشتباهات راننده را کاهش دهد. همین امر سبب می‌شود ایمنی این خودرو در سطح بالایی قرار گیرد.

این خودرو در محور جلو، مجهز به‌ساختار مک‌‎فرسون با طبق‌های بهینه‌سازی شده و تایرهای ۶۰/۲۲۵ با رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی است. محور عقب نیز از ساختار مولتی‌لینک (اتصال چندگانه) برخوردار است که با تایرهای ۶۰/۲۲۵ و رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی، سواری باکیفیتی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

در زمان تست رانندگی فونیکس تیگو ۷ پرو e پلاس در پیست اتومبیل‌رانی آیلند این خودرو با سرعت‌های متفاوت (از ۸۵ تا ۱۴۵ کیلومتر برساعت) مورد بررسی قرار گرفت که در تمام این بازه‌های سرعتی، از نظر سواری نرم و باکیفیت بود. استفاده از پک باتری‌ها در کف این خودرو و توزیع وزن بهتر میان محور جلو و عقب سبب شده است این خودرو هندلینگ قابل اعتمادتری داشته باشد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    2 0
    کی پیش فروش این رو مدیران خودرو آغاز می‌کند
  • سید یوسف احمدی IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    2 0
    عالی
  • آروین IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    0 0
    قیمت چند
  • کریم IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    1 0
    کی فروشش شروع میشه ...و قیمتش چنده
  • علی IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    4 0
    کاش جفت دیفرانسیل بود
  • روح اله حضوری IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    0 0
    من مدیران خودرو کار میکنم..هر سوالی دارین بیاین میتونسن بپرسین.البته فقط تلگرام. ۰۹۹۳۰۹۰۳۴۰۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

آخرین اخبار