کد خبر: 248528
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
کارت سوخت

مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: متوسط زمان صدور کارت سوخت المثنی و نوشماره ۲۸ روز است، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار کارت سوخت المثنی تولید کردیم و در اختیار مردم قرار دادیم.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از ایسنا،محمد صادقی، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۳۰ میلیون کارت سوخت فعال در کشور داریم که از این تعداد حدود ۵ میلیون کارت متعلق به موتورسیکلت‌ها و بقیه متعلق به خودروهای عمومی و شخصی است، اظهار کرد: باتوجه به ایام نوروز تلاش کردیم که سطح پایداری جایگاه ها را ارتقا دهیم، اکنون این پایداری به ۹۵ درصد رسیده و میزان خرابی نازل ها پنج درصد است.

به گفته وی باید درخواست کارت سوخت برای خودروهای نوشماره و المثنی در دفاتر پلیس ۱۰+ ثبت شود و در فاصله ۲ یا ۳ روز، اسامی آنها برای تولید کارت سوخت ارسال و تا ۲۸ روز بعد، کارت سوخت از طریق پست به نشانی آنها ارسال می‌شود.

مدیر سامانه هوشمند سوخت در خصوص کارت هایی که در باجه معطله قرار دارند، گفت: درحال حاضر بالغ بر ۲۰۰ هزار کارت سوخت در باجه‌های معطله اداره پست وجود دارد.

صادقی با بیان اینکه آذرماه امسال قول دادیم که تا دو ماه بعد، سامانه ثبت درخواست آنلاین کارت سوخت رونمایی و بهره برداری شود، که در زمانی که قول دادیم، نرم‌افزار مربوطه را آماده فعالیت کردیم اما این کار چند وجهی بوده و اجرایی شدن آن نیازمند هماهنگی بین دستگاه‌ها است، گفت: در جلسه اخیر، شرکت پژوهش و توسعه ناجی زیرمجموعه پلیس راهور، قول دادند که اینکار حتی به صورت پایلوت، در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ اجرایی شود.

وی اظهار کرد: توصیه ما این است که مردم حتما در ایام نوروز از کارت‌های شخصی خود برای سوخت‌گیری استفاده کنند تا از تجمع برای دریافت کارت‌های آزاد در جایگاه‌ها و به‌تبع آن افزایش صف‌های طولانی جلوگیری شود، همچنین مردم از دراختیار دیگران قراردادن کارت‌های شخصی خود به افراد غیر مجاز خودداری کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

آخرین اخبار