امضای قرارداد شهرداری تهران با شرکت مدیران‌خودرو

شهرداری تهران برای تحقق اهداف بلندمدت خود جهت ورود تاکسی‌های برقی به‌ناوگان تاکسیرانی پایتخت، قراردادی ارزشمند با شرکت مدیران‌خودرو امضا و منعقد کرد.

صبح روز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ آقای جک لی، مدیرعامل شرکت مدیران‌خودرو؛ شادی مالکی، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران و آقای کریمی سنجری، مدیر پروژه خودروهای برقی وزارت صمت قرارداد تحویل ۲ هزار دستگاه خودرو برقی آریزو ۵ به ناوگان تاکسیرانی پایتخت را امضا کردند.

طی این قرارداد شرایط خرید ۲ هزار دستگاه خودرو برقی ام‌وی‌ام آریزو ۵ موسوم به Arrizo ۵ ev در دو بخش هزارتایی، طی طرح جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با تاکسی‌های برقی برای رانندگان ناوگان تاکسیرانی کشور فراهم خواهد شد.

آقای جک لی، مدیرعامل شرکت مدیران‌خودرو در مراسم امضای این قرارداد، ضمن تشکر از تلاش شهرداری تهران و وزارت صمت برای ورود تاکسی‌های برقی به‌ناوگان تاکسیرانی کشور گفت: «مدیران‌خودرو نخستین شرکتی است که خودروهای انرژی پاک و الکتریکی را در ایران تولید و به‌بازار عرضه کرد. ما به‌دنبال این بودیم که هرچه سریع‌تر واردات و تولید خودروهای برقی در بازار ایران به‌مرحله اجرا برسد و از اراده وزارت صمت برای این امر با خبر هستیم.

تاکسی‌های برقی « ام‌وی‌ام »به شهر تهران می‌آیند

مدیران‌خودرو، نخستین تولیدکننده خودرو برقی در کشور

جک لی، مدیرعامل شرکت مدیران‌خودرو با اشاره به‌آغاز تولید مدل آریزو ۵ برقی از دو سال گذشته، تاکید کرد: «ما با تولید نخستین خودرو برقی در ایران حسن نیت خود را نسبت به‌خواسته‌ها و راهبردهای وزارت صمت اثبات کردیم.»

مدیران‌خودرو همچنین ۶ ماه پیش مدل فونیکس تیگو ۸ پلاگین-هیبرید را تولید و روانه بازار کرد و فونیکس تیگو ۷ پلاگین-هیبرید هم به‌زودی وارد بازار ایران می‌شود. همچنین تا پایان سال ۱۴۰۳ نسخه ev خودرو فونیکس FX و نسخه پلاگین-هیبرید خودرو لوکس آریزو ۸ نیز وارد بازار می‌شوند.

البته مدیران‌خودرو در اهداف میان‌مدت و بلندمدت خود، اهدافی مانند تولید نسخه‌های پلاگین-هیبرید و الکترونیکی محصولات فعلی و همچنین تولید محصولات انرژی پاک متعددی را دنبال می‌کند.

مدیران‌خودرو پرچمدار بازار خودروهای الکتریکی ایران

آقای جک لی تاکید کرد مدیران‌خودرو پرچمدار در بازار خودروهای برقی و انرژی پاک در ایران است و این شرکت برنامه‌های گسترده‌ای برای تولید، عرضه و فروش این نوع خودروها در بازار ایران دارد.

وی متذکر شد اهداف دولت و شرکت مدیران‌خودرو در زمینه عرضه خودروهای انرژی پاک در بازار ایران برابر است و ما به‌دنبال آن هستیم تا شرایط فروش این خودروها برای خریداران تسهیل شود. ارائه تسهیلات ویژه برای رانندگان و کمک به برقی شدن موازی ناوگان تاکسیرانی کشور و بازار خودرو ایران از اهداف مهم و ویژه مدیران‌خودرو بوده که ورود حداقل سه خودرو با انرژی پاک تا پایان سال ۱۴۰۳ خود سند محکمی بر این موضوع است.

فراهم آوردن شرایط پس از فروش مناسب

خانم شادی مالکی، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران نیز ضمن حضور در این رویداد گفت: «خدمات پس از فروش این خودروها یکی از دغدغه‌های رانندگان تاکسی است که گفت‌وگوی مفیدی در این خصوص با شرکت مدیران‌خودرو داشتیم. در این طرح، رانندگان خودروهایی که از زمان ساخت آن‌ها بیش از ۱۰ سال می‌گذرد، می‌توانند برای خرید این خودروها اقدام کنند. بسته‌های حمایتی و شرایط خرید مناسبی نیز از سمت شهرداری برای همه خریداران در نظر گرفته شده است.»

آقای جک لی در این مراسم اعلام کرد خدمات پس از فروش مناسب برای خودروهای برقی از جمله اهداف مهم شرکت مدیران‌خودرو است. همچنین مدیران‌خودرو امیدوار است در آینده همکاری‌های بیشتری با شهرداری و سازمان تاکسیرانی با وزارت صمت داشته باشد.

اولویت برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل تهران

برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل تهران یک اولویت شهری است. محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران دراین‌باره می‌گوید: «متاسفانه سال‌هاست شهرداری‌ها در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی دچار مشکلاتی هستند که برای حل این مشکلات بررسی‌های لازم صورت گرفته است. البته در شورای ششم توجه ویژه‌ای به حمل‌ونقل عمومی شده و در سال جاری بیش از ۵۰ درصد از بودجه شهر تهران به‌موضوع حمل‌ونقل اختصاص یافته و برقی‌سازی ناوگان و ایجاد شبکه نظارتی هوشمند در شهر در اولویت قرار گرفته است.

هرمزی درباره برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل شهر تهران می‌گوید: «در پایتخت یکی از معضلات مهم برقی‌سازی بوده است که با کمک دولت قرارداد بیش از ۶۵ هزار دستگاه تاکسی برقی منعقد شده که به‌زودی برای هزار دستگاه، فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود تا از این طریق کاهش آلودگی هوا در نیمه دوم سال را شاهد باشیم.»

پیمایش گسترده و مصرف سوخت عالی

سال گذشته فونیکس تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید، به‌عنوان نخستین کراس‌اوور پلاگین-هیبرید مونتاژی در ایران توسط مدیران‌خودرو رونمایی شد.

همچنین در سال ۱۴۰۳، نخستین خودرو هیبرید که بعد از تیگو ۸ پرو پلاگین-هیبرید به‌بازار عرضه می‌شود، خودرو تیگو ۷ پرو پلاگین-هیبرید است که به‌عنوان دومین خودرو برند فونیکس NEV به‌بازار خودرو عرضه خواهد شد.

تیگو ۷ پرو پلاگین-هیبرید با توجه به سبقه فروش بسیار خوب برادرهای دیگر خود، از قبیل تیگو ۷ پرو اکسلنت و تیگو ۷ پرو پریمیوم مطمئنا از تقاضای زیادی دربازار برخوردار خواهد بود.

لازم به‌ذکر است قدرت پیمایش تیگو ۷ پرو پلاگین-هیبرید و تیگو ۸ پرو پلاگین-هیبرید با داشتن باتری ۱۹.۲۷ کیلووات و مخزن بنزین ۶۰ لیتری، تا ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد و این خودروها به‌راحتی می‌توانند بدون توقف یا با وقفه کوتاهی، شمال تا جنوب یا شرق تا غرب را پیمایش کنند.

تمام این مشخصه‌ها منجر به‌پیمایش ۸۰ کیلومتری کاملا الکتریکی می‌شود که با مجهز شدن به‌مخزن سوخت ۶۰ لیتری، درنهایت منجر به‌مصرف ۱.۸ لیتر به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد شد.

همچنین در حالت تمام‌بنزینی نیز ۸.۲ لیتر مصرف می‌شود که عدد بسیار ایده‌آلی برای یک خودرو کراس‌اوور است. از طرفی آریزو ۵ برقی به‌عنوان نخستین خودرو برقی در ایران پلاک ملی دریافت کرده است. گفته می‌شود چری آریزو ۵ برقی که قرار است به‌ناوگان تاکسیرانی اضافه شود، ۱۲۲ اسب‌بخار قدرت دارد و احتمالا از باتری ۵۳.۶ کیلوواتی در این خودرو استفاده می‌شود.

بیشترین تعداد خودروهای برقی و هیبرید در سبد محصولات مدیران‌خودرو

براساس شنیده‌ها، مدیران‌خودرو تا پایان سال ۱۴۰۳ سه محصول برقی و پلاگین-هیبرید به‌بازار کشور عرضه می‌کند. به این ترتیب به‌زودی (تا یکی - دو ماه آینده) شاهد عرضه نسخه پلاگین-هیبرید خودرو تیگو ۷ خواهیم بود.

همچنین احتمالا خودرو فونیکس FX ev هم تا انتهای نیمه نخست سال ۱۴۰۳ به‌بازار کشور راه پیدا می‌کند. به این ترتیب علاقه‌مندان خودروهای پاک می‌توانند امسال منتظر عرضه چند مدل خودرو جدید سوخت پاک مدیران‌خودرو در بازار کشور باشند.

با بررسی ساده‌ای در بازار خودرو کشور، می‌توان به این نتیجه رسید که بازار خودرو ایران تاکنون از وجود خودروهای برقی محروم بوده و کشورمان از این نظر دچار عقب‌ماندگی شده است.

از این رو تولید خودروهای انرژی پاک توسط شرکت مدیران‌خودرو سبب می‌شود تا ضمن جبران این عقب‌ماندگی، ضعف زیرساختی تولید خودروهای برقی و هیبرید توسط خودروسازان ایرانی نیز تا حدودی جبران شود.

همچنین براساس شنیده‌ها، نسخه پلاگین-هیبرید خودرو لوکس آریزو ۸ نیز در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ وارد بازار می‌شود. به‌این ترتیب می‌توان گفت تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد خودروهای الکتریکی و هیبرید مدیران‌خودرو در بازار کشور به پنج خودرو می‌رسد.

مدیران‌خودرو بارها اعلام کرده‌ که قصد دارد پرچم‌دار و سردمدار خودروهای الکتریکی و انرژی پاک در ایران باشد و طبق زمانبندی معرفی‌شده، این شرکت با اختلاف بسیاری نسبت به‌رقبای خود، بیشترین تعداد خودروهای برقی و هیبرید را در بازار خواهد داشت.

براین اساس آینده شرکت مدیران خودرو تا حد زیادی شامل خودروهای برقی و پلاگین-هیبرید می‌شود و تولید خودرو با آلایندگی کم و سوخت پاک از جمله اهداف اصلی این شرکت محسوب می‌شود.

مدیران‌خودرو همواره توسعه محصولات انرژی پاک، سازگار با محیط‌زیست و پایدار را به‌عنوان مفهوم توسعه این شرکت در نظر گرفته که متعهد به‌توسعه و تولید خودروهای سازگار با محیط‌زیست و انرژی کارآمدتر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =