سمینار شـــــرکت کلاژ گستر ماندگار

روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال جاری، سمیناری توسط شـــــرکت کلاژ گستر ماندگار در هتل استقلال پایتخت برگزار شد.

در این همایش، نمایندگان این شرکت به همراه صنعت‌گران و افراد فعال در زمینه صنعت چسب حضور داشتند. در ابتدای این همایش، دکتر بهفر زرنانی (مدیرعامل و مالک شرکت کلاژ گستر ماندگار) توضیحاتی را درباره محصولات شرکت ویکن (WEICON) آلمان ارائه کرد. بر این اساس در ادامه شرحی از این همایش و گفت‌وگوی اختصاصی «دنیای‌خودرو» با مدیرعامل و همچنین مهندس محمد شایان، مدیر مهندسی و فروش شرکت کلاژ گستر ماندگار نمایندگی شرکت ویکن (WEICON) آلمان را می‌خوانید.

شرکت کلاژ گستر ماندگار

شرکت کلاژ گستر ماندگار، دو دهه قبل به‌منظور ارائه محصولات باکیفیت در زمینه چسب، گریس و اسپری‌های صنعتی فعالیت خود را آغاز کرد. شرکت کلاژ گستر ماندگار به‌عنوان نماینده انحصاری و رسمی محصولات شرکت ویکن (WEICON) آلمان در ایران شناخته می‌شود. کلاژ گستر ماندگار 15 سال است نماینده رسمی و انحصاری برند ویکن در ایران است.

براساس گفته‌های دکتر بهفر زرنانی درباره فلسفه نام‌گذاری این شرکت، کلاژ به‌معنای فن چسباندن است که یادآور تخصص این شرکت در زمینه چسب‌های صنعتی، گریس‌های صنعتی و اسپرهای صنعتی است.

این شرکت سه‌شنبه هفته گذشته 20 ساله شد و در این مدت توانسته به‌خوبی به‌نیازهای بازار و صنعت توجه داشته باشد و با ارائه محصولات باکیفیت، خود را از سایر شرکت‌های حاضر در این بخش متمایز کند. همچنین تیم به‌روز و خلاق این شرکت توانسته تا حد زیادی به این مهم کمک کند.

دکتربهفر زرنانی: آماده کمک به احیای صنایع فرسوده کشور هستیم

با توجه به‌گفته‌های دکتر بهفر زرنانی، جشن 20 سالگی این شرکت بهانه‌ای شد تا با برگزاری این سمینار از محصولات جدید 2024 شرکت ویکن (WEICON) آلمان نیز رونمایی شود. در این مراسم تمام افرادی که در زمینه تهیه و توزیع انواع چسب‌ها در ایران فعالیت دارند، شرکت کردند. همچنین 16 نمایندگی رسمی شرکت کلاژ گستر ماندگار در ایران، در این مراسم حضور داشتند.

توضیحات مدیران ارشد شرکت کلاژ گستر ماندگار

در ابتدای مراسم، دکتر بهفر زرنانی به‌عنوان مدیرعامل شرکت کلاژ گستر ماندگار، توضیحاتی درباره محصولات شرکت ویکن آلمان بیان کرد. در بخشی از این سخنرانی، وی به‌محصولات جدید 2024 این شرکت اشاره کرد که به‌سبد محصولات کلاژ گستر ماندگار نیز افزوده شده است.

در بخش دوم سخنرانی این مراسم، مهندس محمد شایان (مدیر مهندسی و فروش کلاژ گستر ماندگار) توضیحاتی فنی و علمی درباره چگونگی استفاده از محصولات و کاربرد آن‌ها به‌حاضرین در این همایش ارائه داد.

مهندس شایان در بخشی از سخنان خود گفت: «با در نظر گرفتن تحریم‌ها و عدم‌تامین قطعات و اورهال تجهیزات، صنایع کشور کاملا فرسوده بوده که برای احیای صنایع، نیاز به‌تعمیرات و نگهداری به‌روش جدید است. درحال حاضر در برخی صنایع مانند پتروشیمی، همچنان از روش سنتی جوشکاری برای جلوگیری از نشتی استفاده می‌شود. این درحالی است که روش جوشکاری منجر به‌ایجاد دفرمگی و در بلندمدت منجر به‌نشتی‌های بیشتری می‌شود. همین عامل سبب شده است ما با ارائه محصول جدیدی از شرکت ویکن بتوانیم به‌بهترین شکل ممکن عملیات آب‌بندی و گازبندی را انجام دهیم. محصولات جدید ما در بازار ایران شناخته‌شده است؛ اما به‌دلیل مقاومت‌هایی که از سوی برخی صنایع کشور و بعضی افراد تعمیرکار می‌شود، شاهد به‌بار آمدن هزینه‌های گزافی هستیم. از طرفی با آموزش صحیح و برگزاری چنین سمینارهایی و ارائه محصولات جدید شرکت ویکن، می‌توان با کمترین هزینه به‌بهترین جایگاه تعمیراتی دست یافت.»

بخش پایانی سمینار

در بخش پایانی سمینار، از سوی شرکت ویکن آلمان به‌تمام نمایندگان شرکت کلاژ گستر ماندگار، گواهینامه اعطا شد.

همچنین مدیر خاورمیانه‌ای و آفریقایی شرکت ویکن که در شهر دبی بود، به‌صورت آنلاین در جلسه حضور پیدا کرد. در پایان این مراسم، دکتر بهفر زرنانی به‌عنوان مدیرعامل و مالک شرکت کلاژ گستر ماندگار، کیک 20 سالگی این شرکت را برش زد.

دکتربهفر زرنانی: آماده کمک به احیای صنایع فرسوده کشور هستیم


در بخش پایانی مراسم، با دکتر بهفر زرنانی (مدیرعامل و مالک شرکت کلاژ گستر ماندگار) گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه آن را می‌خوانید:

در سال جاری چه محصولاتی به سبد محصولات کلاژ گستر ماندگار افزوده شد؟

امسال محصولات تخصصی به‌سبد محصولاتمان اضافه شده که تا امروز چنین محصولاتی موجود نبوده است. شرکت ویکن (WEICON) آلمان 460 محصول دارد که تلاش ما این بوده است سبد محصولات شرکت را تا حدی که امکان‌پذیر است، به‌صورت کامل ارائه کنیم. این تامین محصولات در کشور به‌خوبی شکل گرفته تا مشتریان‌مان از خدمات ما راضی باشند. همچنین از سال آینده به‌دنبال معادل‌سنجی هستیم تا برندهای دیگر را در کنار برند ویکن (WEICON) به‌ایران بیاوریم؛ چراکه برندهای دیگر در داخل کشور متولی رسمی ندارد و محصولات‌شان بعضا اصالتی ندارد. اما محصولات ما هم متولی و هم اصالت دارد. این دو موضوع می‌تواند برای مشتریان تضمین خوبی باشد.

محصولات ارائه‌شده توسط شرکت شما در کدام صنایع کاربرد دارد؟

تمام صنایع؛ چراکه صنایع مادر در کشور به چسب نیاز دارند. در این راستا صنعت‌خودرو، قطعه‌سازان، پتروشیمی، نفت، سیمان، فولاد و صنایع خانگی و ریلی و هوایی همه نیاز به‌چسب‌های صنعتی دارند که ما به‌خوبی محصولات مورد نیازشان را تامین می‌کنیم.

برای پیشرفت شرکت و همچنین توسعه ســــــــــبد محصولات‌ خود چه برنامه‌ای دارید؟

تمام تمرکز ما بر این است که اطلاعات فنی و توانایی علمی پرسنل فروش‌مان را افزایش دهیم تا بتوانند به‌صنایعی که نیاز به‌تعمیرات و نگهداری دارند، کمک کنند.

دکتربهفر زرنانی: آماده کمک به احیای صنایع فرسوده کشور هستیم

صنایع مادر کشور به‌محصولات ما نیاز دارند

برخی صنایع کشور به شدت در مقابل استفاده از مواد جدید مقاومت می‌کنند!

در این مراسم همچنین با محمد شایان، مدیر مهندسی و فروش شرکت کلاژ گستر ماندگار، نمایندگی شرکت ویکن (WEICON) آلمان نیز به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه این گفت‌وگو را می‌خوانید.

هدف از برگزاری این سمینار توسط شرکت کلاژ گستر ماندگار چه بود؟

در ابتدای مراسم، دکتر بهفر زرنانی (مدیرعامل و صاحب شرکت کلاژ گستر ماندگار)، محصولات جدید 2022 و 2023 شرکت ویکن (WEICON) را معرفی کردند که حدود 15 محصول بود. به این محصولات، انواع اپوکسی‌های ام‌اس پلیمرها اضافه شده است.

پس از سخنرانی ایشان، بنده توضیحاتی درباره کلیه محصولات شرکت ویکن (WEICON) ارائه کردم؛ چراکه این شرکت 460 محصول (فارغ از محصولات جدیدی که به‌سبد محصولات شرکت افزوده شده و توسط دکتر بهفر زرنانی معرفی شد) دارد.

محصولات شرکت کلاژ گستر ماندگار به‌عنوان نمایندگی رسمی و انحصاری برند ویکن (WEICON) در ایران، چه صنایعی را پوشش می‌دهد؟

محصولات ما تمام صنایع داخل کشور را پوشش می‌دهد؛ از مسکن گرفته تا صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، سیمان و خودروسازی و تمام صنایع مادر در کشور می‌توانند از محصولات ما استفاده کنند.

محصولات شرکت کلاژ گستر ماندگار در چند کلاس قرار می‌گیرند؟

انواع اپوکسی‌های تعمیراتی، انواع چسب‌های صنعتی، مجموعه‌ کاملی از اسپری‌های صنعتی، گریس‌های صنعتی و ابزارآلات برقی که اصطلاحا به آن سیم لخت‌کن می‌گویند، از جمله محصولات عرضه‌شده توسط شرکت هستند.

با وجود توضیحات شما در این سمینار درباره صنایع کشور و استفاده آن‌ها از متریال‌ جدید برای تعمیرات و نگهداری از تجهیزات صنعتی، بسیاری از صنایع کشور با چنین محصولات جدیدی آشنا نیستند. برای جبران این عقب‌ماندگی و به‌روزرسانی در صنایع کشور چه برنامه‌ای دارید؟

درحقیقت برخی از صنایع کشور به‌شدت در مقابل استفاده از مواد جدید مقاومت می‌کنند و همواره سعی می‌کنند با سیستم‌های سنتی قدیمی پیش بروند. ما با برگزاری سمینارها توانستیم تا حد زیادی صنایعی مانند پتروشیمی، نفت و سیمان را با مواد جدید و روش‌های به‌روز آشنا کنیم و از این موضوع هم بسیار راضی هستند. همچنین این سمینارها ادامه دارد تا بتوانیم در این زمینه اثرگذار باشیم.

راهکار شما برای استفاده از مواد و محصولات جدید شرکت کلاژ گستر ماندگار در صنایع چیست؟

اگر واحد آموزش‌ صنایع در این زمینه با ما هماهنگ باشند، اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد. به‌عبارت دیگر تمام صنایع، واحدی تحت‌عنوان آموزش یا بررسی منابع دارند که می‌توانند با جست‌وجو و بررسی، شرکت‌هایی را که محصولات جدید به‌بازار عرضه می‌کنند، پیدا کرده و با آن‌ها همکاری داشته باشند. در حال حاضر ما خودمان را به‌شرکت‌ها معرفی می‌کنیم؛ چراکه در ایران متاسفانه واحد بررسی منابع در سطحی قرار ندارند که همان‌طور که اشاره کردم شرکت‌های مرتبط را پیدا کرده و محصولات جدید آن‌ها را به‌کارشناسان هر واحد تولیدی معرفی کنند.

به‌بیان ساده‌تر این یک پل ارتباطی است که واحد بررسی منابع هر شرکت می‌تواند به‌کارشناس فنی یا مدیر تعمیرات خود اعلام کند که شرکتی مانند کلاژ گستر ماندگار چنین محصولاتی را عرضه می‌کند؛ حالا شما مطالعه کنید و به‌ما اطلاع دهید تا با هماهنگی تیم فنی، به‌شرکت کلاژ گستر ماندگار اعلام کنیم که در چه زمینه‌هایی می‌تواند به ما کمک کند.

البته در این زمینه برخی شرکت‌ها عملکرد بهتری دارند؛ اما بسیاری از شرکت‌ها هیچ‌گونه آشنایی با چنین برنامه‌ای ندارند. اما ما با برگزاری سمینارهای این‌چنینی می‌توانیم اتفاقات بسیار خوبی را رقم بزنیم. به‌عنوان مثال در همایشی که امروز برگزار شد، سه نفر از نمایندگان‌مان درخواست دادند کلیه همکاران شرکت‌های مرتبط با تولید کاشی و سرامیک را دعوت کنند تا با برگزاری چنین سمیناری، محصولات‌مان به آن‌ها معرفی شود. اگر چنین کارهایی از طرف تمام شرکت‌ها و صنایع‌ صورت گیرد، هم صرفه اقتصادی دارد و هم ساختار تیم فنی‌شان عملکرد بهتری خواهد داشت. درحال حاضر بیشتر صنایع کشور به‌دلیل اعمال تحریم‌ها فرسوده هستند. در خارج از کشور زمانی که قطعات فرسوده می‌شوند، سریعا آن‌ها را تعویض می‌کنند؛ اما صنعت‌گران ما به‌دلیل تحریم‌ها ناگزیر به‌تعمیر یا ترمیم این قطعات هستند. بر این اساس در زمینه تعمیرات و ترمیم می‌توانیم در خدمت‌ این دوستان باشیم.

به فرسودگی صنایع کشور اشاره کردید؛ در این زمینه چه کمکی می‌توانید به صنایع، در زمینه تعمیرات‌ قطعات مورد نیازشان ارائه کنید؟

کاری که ما کردیم و در آن بسیار موفق بودیم، ارائه مشاوره رایگان است. به این معنا که لحظه به‌لحظه پیش از فروش و پس از فروش، مشاوره رایگان در اختیار مشتریان‌مان قرار می‌دهیم. هدف ما تنها فروش نیست؛ ما می‌خواهیم به‌خوبی از مشتریان‌مان حمایت کنیم. حتی در روزهای تعطیل نیز بنده به‌همراه تیمی که دارم، بهترین خدمات را در اختیار مشتریان‌مان قرار می‌دهیم؛ چراکه وقتی به‌نتیجه خوبی دست پیدا می‌کنیم، احساس بسیار خوبی داریم. صنایع کشور بسیار گسترده است و ما بسیار کوچک هستیم. این مقوله تداخلی را ایجاد می‌کند که ما به‌اصطلاح تا خودمان را بشناسیم، زمان بسیاری صرف می‌شود.

شاید بهتر باشد مجموعه‌هایی مانند وزارت صمت و متولیانی که در این زمینه فعالیت دارند، صنایع را ترغیب کنند تا از این دسته از محصولات به‌خوبی استفاده کنند. شرکت‌ها می‌توانند از سیستم سنتی که در سمینار به آن اشاره کردم خارج شوند و با پلت‌فرم‌های جدیدی آشنا شوند. هرچند که برخی شرکت‌ها در حال خروج از سیستم سنتی و استفاده از مواد و محصولات جدید هستند، اما بسیاری دیگر از شرکت‌ها همچنان در این زمینه مقاومت می‌کنند.

با در نظر گرفتن کیفیت بالای محصولات شرکت شما، در زمینه تامین و عرضه متریال و محصولات مرتبط با خودروسازان تا به امروز اقدامی انجام داده‌اید؟

محصولات ما به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته نخست در محصولات صنایع به‌کار گرفته می‌شود و دسته دوم در تعمیرات و نگهداری دستگاه‌های صنعتی کاربرد دارد. به‌عنوان مثال چسب‌های شرکت ما در صنعت فولاد کاربرد خاصی ندارد؛ اما در زمینه تعمیرات و نگهداری تجهیزات این صنعت بسیار مفید و کاربردی است.

در زمینه صنایع خودروسازی نیز فعالیت‌های محدودی داریم. اما در بخش تعمیرات به‌ویژه در زمینه خدمات پس از فروش نمایندگی‌ها، می‌توانیم کارهای بسیاری برای‌شان انجام دهیم. به‌طور مثال ما محصولی داریم که زمانی که گیربکس خودرو، واترپمپ موتور (پمپ آب) یا بدنه پوسیده موتور دچار نشتی روغن یا آب می‌شود، کاربرد دارد.

مکانیک‌های سنتی در این طور موارد، موتور را باز کرده و آن را به‌جوشکاری و سپس به‌تراشکاری منتقل می‌کنند. جوشکاری به‌دلیل درجه حرارت بالا، آلیاژ مربوطه را دفرمه می‌کند و همین مساله سبب ایجاد منافذی می‌شود که منجر به‌نشتی‌های بیشتر می‌شود.

ما در این بخش یک قلم تعمیراتی داریم که اصطلاحا به‌آن اپوکسی دوجزئی گفته می‌شود که بعد از زیرسازی آن بخش از قطعه یا سیستم، می‌تواند روی کار مورد استفاده قرار بگیرد.

در حال حاضر حدود 7 تا 8 سال است که این قلم تعمیراتی، میان مکانیک‌ها متداول است؛ زیرا اگر بخواهند موتور را باز و آن را به‌جوشکاری و پس از آن به‌تراشکاری منتقل کنند، شاید هزینه‌ای به‌عنوان مثال در بازه 5 میلیون‌تومان داشته باشد. این درحالی است که مکانیک می‌تواند با استفاده از این قلم و تنها با صرف هزینه 800 هزار تومانی، این مشکل را برطرف کند. این قلمِ تعمیراتی، پایه‌روغن دارد و در داخل آن نیز مقداری آب وجود دارد که حتی اگر باک بنزین سوراخ شده و نشتی پیدا کند، به‌راحتی از نشتی بنزین نیز جلوگیری می‌کند.

چند نوع محصول دارید که در صنعت‌خودرو قابل استفاده است؟

محصولات ما در زمینه خودرو به دو بخش تعمیراتی و جانبی تقسیم می‌شوند. منظور از محصولات جانبی خودرو، محصولی مانند اسپری داشبورد است. شاید محصولات جانبی ما برای خودرو مانند بخش مرتبط با تعمیرات ضروری نباشد، اما محصولات تعمیراتی ما قطعا برای خودروها ضروری است. در این بخش محصولی تحت‌عنوان BrakeCleaner داریم که پاک‌کننده‌ سیستم ترمز است.

در توضیحاتی که در سمینار ارائه دادم، اشاره کردم که مکانیک‌های عزیز کشورمان، علاقه بسیار زیادی به‌بنزین دارند؛ یعنی اگر شما بخواهید خودروی‌تان را برای بررسی دیسک و سیستم ترمز به‌تعمیرگاه ببرید، مکانیک دیسک ترمز را با بنزین شست‌وشو می‌دهد.

یک اسپری به‌نام BrakeCleaner وجود دارد که با یک ‌بار پاشش، چربی را جذب می‌کند. به‌جرات می‌توان گفت استفاده از این اسپری در بهبود عملکرد سیستم ترمز 20 درصد موثرتر است. در بسیاری از کشورهای خارجی، استاندارد الزام استفاده از این اسپری وجود دارد، اما متاسفانه در کشورمان به‌دلیل هزینه‌هایی که دارد، چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

در راستای ایجاد فرهنگ‌سازی صحیح در بخش تعمیرات اصولی خودرو و استفاده از محصولات جدید و باکیفیت شرکت شما در این زمینه و به‌روزرسانی نگاه و تفکر تعمیرکاران، چه پیشنهادی ارائه می‌کنید؟

می‌توانیم برای این بخش تبلیغات خوبی انجام دهیم؛ از طرفی محصولات ما خارجی هستند و در شرایط فعلی کشور تبلیغات و برجسته ‌کردن محصولات خارجی سخت است. البته در این سمینار، بنده اعلام کردم که بروشور و آموزش در اختیار نمایندگان شهرستان‌ها می‌گذاریم. چراکه شهرستان‌ها از نظر مساحتی نسبت به‌تهران محدودتر هستند و ارتباط‌شان با یکدیگر بیشتر است و بیشتر به‌تعمیر قطعات خودرو تمایل دارند تا تعویض آن‌ها. از طرفی روزنامه‌ وزین و مطرحی چون روزنامه «دنیای‌خودرو» با توجه به تیراژی که دارد می‌تواند به‌خوبی به‌ما کمک کند تا این محصول را در بازار معرفی کنیم.

باتوجه به کیفیت نه‌چندان مناسب برخی رنگ‌های مورد استفاده در خودروهای ساخت و مونتاژ داخل، آیا می‌توانید در این زمینه کمکی به‌خودروسازان داخلی کنید؟

متاسفانه ما در بخش رنگ فعالیت نمی‌کنیم. همان‌طور که اشاره کردم، شرکت ما بیشتر در زمینه تعمیر و نگهداری فعال است. در زمینه اپوکسی، محصولاتی برای اپوکسی کف استخر، اپوکسی زمین والیبال و بسکتبال و اپوکسی بیمارستانی نیز داریم.

در مسیری که طی دو دهه حضور در بازار ایران طی کردید، با چه چالش‌هایی مواجه شده‌اید؟

تولیدکننده در کشور ما مسیر پر چالشی در پیش دارد. بر این اساس چالش‌هایی که ما داشتیم و داریم عبارتند از نوسانات شدید ارز و مشکلات گمرگی. به‌عنوان مثال ممکن است برخی گمرگات درباره محصولاتی که به‌کشور وارد می‌شوند، آگاهی لازم را نداشته باشند و به‌حساسیت آن محصولات پی نبرند. درواقع شناخت آن‌ها از موادی مانند رزین بسیار کلی است؛ اما رزین در صنایع مختلف کاربردهای متفاوتی دارد و حتی می‌تواند خطوط تولید را نجات دهد. به‌عنوان مثال یکی از نیروگاه‌های مهم در کشور، ژنراتورهایی داشت که ساخت سال 1348 شمسی بودند. یکی از این ژنراتورها از کار افتاده بود؛ زیرا نشتی هیدروژن داشت. بنده استفاده از یکی از محصولاتی را که دراختیار داشتیم، به این نیروگاه پیشنهاد دادم. با استفاده از این محصول، این ژنراتور تعمیر و وارد مدار شد. این متریال، موادی است که به‌سختی وارد کشور می‌کنیم و به‌سختی توجیه و اعلام می‌کنیم که دقیقا چه محصولی است.

این روزها تمام قطعه‌سازان و خودروسازان با چالش ارزی مواجه هستند؛ باتوجه به این‌که محصول شما ساخت یک شرکت آلمانی است، چه تدابیری را اندیشیده‌اید تا در این مسیر با مشکلات ارزی کمتری مواجه شوید؟

استراتژی که تمام شرکت‌ها باید داشته باشند و به‌خوبی از آن استفاده کنند، سرسخت و صبور بودن است. اگر در طول مسیر با موانع بزرگ هم برخورد کنیم، هرچند سخت و مشکل، باید از آن‌ها عبور کنیم تا به‌هدفمان برسیم. به‌عنوان مثال زمانی که گفته می‌شود دچار خودتحریمی هستیم، به این معناست که تمام محصولات شرکت‌مان با سختی‌های بسیار به‌گمرگ کشور رسیده؛ اما نمی‌توانیم آن‌ها را به‌موقع وارد بازار کنیم؛ چراکه حدود سه هفته است تمام سیستم‌های گمرگی کشور قطع است. در این‌جا شریک آلمانی ما، شرکت ما را تحریم نکرده، بلکه ما خودمان خودتحریمی ایجاد کردیم.

در زمینه خدمات پس از فروش و ارائه محصولات جدید شرکت کلاژ گستر ماندگار، چطور نسبت به‌سایر شرکت‌های رقیب متمایز ظاهر می‌شوید؟

ما در بررسی منابع سازمان‌ها گستردگی کاری ایجاد کردیم تا بتوانیم منابع سازمان‌ها را بررسی کنیم. مجموعه ما خواهان این است که به‌صنایع کشور کمک کند؛ حتی اگر ما محصولی نداشته باشیم، اما اطلاعاتی درباره آن محصول داشته باشیم، این اطلاعات را در اختیار مشتریان‌مان قرار می‌دهیم.

به‌مشتریانتان چگونه اطمینان می‌دهید و گارانتی شما به‌چه شکل است تا آن‌ها را ترغیب کند که با طیب خاطر از محصولات شرکت کلاژ گستر ماندگار استفاده کنند؟

محصولات ویکن (WEICON) استانداردهای بین‌المللی داشته و در صنایع سراسر جهان کاربرد دارد و این مهم یک دلگرمی است تا مصرف‌کننده و صنایع به‌خوبی بتوانند از این محصولات بهره بگیرند. مضاف بر این‌که ما به‌صنایع محصولات نامرغوب پیشنهاد نمی‌دهیم؛ البته ناگفته نماند که با حضور دکتر زرنانی و با بهره‌گیری از توان یک تیم قوی، به‌دلیل چالش‌های فراوان و فرسودگی در صنایع مختلف کشور، برخی مواقع شریک آلمانی به ما اعلام می‌کند که ما چنین مشکلی داریم و شما بگویید از چه راه‌حلی برای رفع آن استفاده کنیم. یعنی مشاوره در این بخش معکوس شده و به جرأت می‌توان گفت مشاوره ما از مشاوره آلمانی‌ها بهتر است. زیرا ما مواردی را به‌چشم دیده‌ایم که آن‌ها تا به امروز با آن‌ها مواجه نشده‌اند.

برای مثال بنده با دکتر زرنانی کاری را برای دستگاه پرس‌ دو تن‌ فولاد مبارکه انجام دادیم. این کار سبب شد هزینه حدود 400 میلیارد تومانی با 41 میلیون‌تومان جمع شود. ما ابتدا در این زمینه با تیم آلمانی مشورت کردیم که آن‌ها اعلام کردند هیچ‌گونه اطلاعاتی در این زمینه ندارند. در ادامه بنده به‌همراه دکتر زرنانی این مساله را پیش بردیم و مشکل برطرف شد.

از آن زمان تا به‌امروز حدود پنج سال می‌گذرد و آن دستگاه همچنان کار می‌کند. در این‌جا نیاز است که دو مورد مهم را بیان کنم؛ نخست‌این‌که هزینه 400 میلیارد تومانی را با ریسک‌پذیری خودمان به 41 میلیون‌تومان کاهش دادیم. همچنین محصولات شرکت ویکن (WEICON) حدود 70 سال قدمت دارد و از متریال‌های باکیفیت استفاده می‌کند.

درعین حال شرکت ویکن یک متولی در ایران دارد به‌نام شرکت کلاژ گستر ماندگار که پاسخگوی تمام نیازهای مشتریان است. همچنین روی تمام محصولات ویکن تاریخ تولید و انقضا درج نمی‌شود؛ به‌همین دلیل مصرف‌کننده زمانی که محصولی را خریداری می‌کند به‌شرکت ما نامه ارسال می‌کند که تاریخ تولید این محصول چه زمانی است؟

بر این اساس ما با توجه به‌اطلاعاتی که از شریک آلمانی خود دریافت کردیم، به‌مشتریان روز تولید و این‌که در چه شرایط خاصی MSDS نگهداری شود را اعلام می‌کنیم. بر این اساس مشتری ما دلگرم می‌شود؛ چراکه از ما گارانتی یا یک برگه کتبی دریافت کرده است. این فعالیت‌ها ما را متمایز کرده و سبب شده است صنایع مختلف کشور با ما همکاری کنند.

برای بهبود رضایت مشتریان‌تان چه برنامه‌ای دارید؟

رضایت مشتریان برای ما بسیار مهم و حائز اهمیت است. خوشبختانه تا امروز در این زمینه مشکلی نداشتیم. به‌لطف حضور آقای دکتر زرنانی و اطلاعات فنی که در اختیار تیم‌ قرار می‌دهند، با مشکل خاصی مواجه نشدیم.

برای داخلی‌سازی یا سرمایه‌گذاری روی فناوری محصولات‌تان برنامه‌ای دارید تا بتوان آن‌ها را در داخل کشور تولید کرد؟

این برنامه قابل انجام است؛ اما متاسفانه از تولیدکننده در کشور حمایت چندانی نمی‌شود. تولیدکننده زمانی که چراغ کارخانه‌اش را روشن می‌کند، زنگ‌ها به صدا در می‌آیند؛ دارایی، مالیات و... برای تولیدکننده چالش ایجاد می‌کنند. علاوه‌بر این، تامین مواداولیه همواره با مشکل مواجه است، اما بنده تولیدکننده‌های برخی کشورهای همسایه را دیدم که به‌خوبی از آن‌ها حمایت می‌شود. همچنین در کشورمان استعدادهای جوان بسیاری داریم. بچه‌های دانشگاهی ‌ما در دنیا جزو برترین‌ها هستند؛ اما در نهایت حمایت از آن‌ها بسیار دشوار است. این دلایل سبب شده است تولید داخل محصولات را به‌شریک آلمانی‌مان پیشنهاد نکنیم.

به‌عنوان سوال پایانی چه پیشنهادی برای متولیان این بخش دارید؟

پیشنهاد من این است که قوانین دست و پا گیر را حذف کنند. با این کار به روند کاری سرعت داده می‌شود و شرکت‌های واردکننده، قطعه‌ساز و صنایع مختلف کشور از برنامه‌ریزی و کارهای‌شان عقب نمی‌مانند. به‌عنوان مثال در فرودگاه نسبت به‌محصولاتی که به‌منظور کمک به‌صنایع کشور وارد می‌کنیم، سختگیری‌هایی وجود دارد؛ اما به‌شخصی که چند جفت کفش با خود آورده، هیچ ایرادی گرفته نمی‌شود. اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید همه دست به‌دست هم دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =