Lubrizol

شرکت شیمیایی لوبریزول  (Lubrizol) به دلیل توسعه پیشگامانه روش تست خوردگی که به طور خاص برای موتورهای وسایل نقلیه الکتریکی (EV) طراحی کرده، مفتخر به دریافت جایزه بین المللی SAE شد.

این روش، که برای ارزیابی خوردگی مس در پیشرانه‌های برقی بسیار مهم است، نشان‌دهنده برداشته شدن یک گام مهم در فناوری روانکار برقی است. این روش تست که توسط گرگوری هانت و مایکل گاهاگان؛ متخصصان لوبریزول توسعه یافت، به عنوان یک پروژه در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی این شرکت آغاز شد و طی چند سال از طریق تحقیقات گسترده و آزمایش عملی تکامل یافت.

درنهایت این نیاز حیاتی در صنعت را برای سنجش اثربخشی روانکارها در دمای واقعی کاربرد، به ویژه در محیط‌هایی که خوردگی خطرات قابل توجهی ایجاد می‌کند، کاهش خواهد داد.

جایزه بین‌المللی SAE، که تحقیقات برجسته در زمینه سوخت‌ها و روانکار قطعات متحرک را تقدیر می‌کند، به‌عنوان قدردانی از فعالیت نوآورانه و مشارکت آنها در صنعت حمل‌ونقل به تیم لوبریزول اهدا شده است.

این تمجید از جمله چند تقدیرنامه‌ای است که کمپانی آمریکایی اخیرا دریافت کرد. برنا هووی، معاون فناوری ادیتوها در لوبریزول گفت: «تشخیص سازمان بین‌المللی SAE برای کسب جایزه در پروژه اخیر ما و درک آنها از این پیشرفت مهم در تست خوردگی خوشحال‌کننده است، زیرا تاثیر محققان لوبریزول را بر صنعت به طور کلی نشان می‌دهد. تست خوردگی سیم‌های مسی نمونه‌ای درخشان از روشی است که همکاری و نبوغ می‌تواند یک مفهوم علمی را به کاربرد تجاری برساند.»

شرکت لوبریزول در سال 1928 و با نام The Graphite Oil Products Company فعالیت خود را در شهر اوهایو آمریکا با تولید روانکارهای گرافیتی آغاز کرد و سپس در سال 1943 پس از تغییرات متعدد در نام، سرانجام لوبریزول نامگذاری شد.

در طول دو دهه بعد، تمرکز این شرکت بر توسعه محصولات شوینده موتور خودرو و کاهش‌دهنده مصرف سوخت بود و درنهایت در دهه 1980 مواد افزودنی جدیدی را برای تولید روغن موتور، دنده، هیدرولیک و بهبوددهنده گرانروی ارائه داد.

لوبریزول در سال 2004، دومین بخش خود را با نام لوبریزول Advance دایر و حوزه‌های دارویی، پزشکی، بسته‌بندی، نساجی، رنگ و ... را دنبال کرد.

در حال حاضر بخش لوبریزول Additive این شرکت در حوزه تولید انواع مواد افزودنی روغن موتور، صنعتی و سوخت و برخی مواد شیمیایی فعالیت می‌کند. محصولات شرکت لوبریزول در بیش‌از 100 کشور جهان و عموما با نام تجاری LZ عرضه شده و در 27 کشور جهان خدمات فنی و کارشناسی از طریق نمایندگی‌های این شرکت به مشتریان ارائه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =