فراری انزو

با درنظر گرفتن هدف مشترک حفظ خودروهای کلاسیک جاودانه برند ایتالیایی در جاده‌ها با ایمنی و کارایی پروژه جدیدی در پیرلی کلید خورد؛ یک سری جدید از پی‌زیرو کورسا که به فراری انزو اختصاص دارد.

این محصول به سری Collezione می‌پیوندد، مجموعه‌ای که نمادین‌ترین مدل‌های سوپراسپر «اولدتایمر» و «یانگ‌تایمر» را تجهیز می‌کنند.

لاستیک‌های «انزو» کاتالوگ پیرلی را برای فراری کلاسیک غنی و دو تایر P Zero جدید را به دو تایر فعلی برای ابرخودروهای تاریخی فراری یعنی F۴۰ و F۵۰ اضافه می‌کنند.

پیرلی برای فراری انزو، خودرو اسپرت فوق‌العاده که از سال ۲۰۰۲ ساخته شده، سری اختصاصی P Zero Corsa را در اندازه ۲۴۵/۳۵ R۱۹ برای جلو و ۳۴۵/۳۵ R۱۹ برای عقب ارائه کرده است. مانند تمام تایرهای مجموعه Collezione، این محصول ظاهری مشابه با تایر اصلی دارد اما با مواد و فناوری‌های مدرن ساخته شده است.

این خودرو که اوایل دهه ۲۰۰۰ طراحی شد تا اسپرت‌ترین خودرو در جاده‌ها باشد، ساختار خاصی دارد که حداکثر پایداری را در سرعت‌های بالا و هنگام پیچیدن به آن می‌دهد و به آن اجازه می‌دهد در پیست نیز استفاده شود.

دو طرح مختلف آج، جهت‌دار برای جلو و نامتقارن برای عقب، از پدیده واتر پلنینگ یا مدیریت آب می‌کاهد. تایر جدید با استفاده از رانندگان آزمایش فراری تست‌شده تا همان شخصیت اسپرت زمان خود را بار دیگر ارائه کند، اما اکنون به لطف استفاده از به‌روزترین ترکیبات با ایمنی و قابلیت‌اطمینان بیشتر همراه شده است.

لازم به توضیح است که تایرهای P Zero Corsa System از مجموعه Collezione در سایز ۲۴۵/۳۵ R۱۸ برای جلو و ۳۳۵/۳۰ R۱۸ در عقب برای فراری F۵۰ موجود هستند که در آن زمان به عنوان نزدیک‌ترین خودروی جاده‌ای به مسابقات فرمول‌یک توصیف می‌شد.

جد F۵۰ و انزو فراری F۴۰ بود، اولین خودرو تولید انبوه که از پیرلی P Zero به‌عنوان تایر اصلی در سال ۱۹۸۷ استفاده کرد. این تایر به طور خاص برای این خودرو ساخته شد و نوآوری‌های مهمی را به همراه داشت؛ اندازه بی‌سابقه رینگ ۱۷اینچ برای خودروهای جاده‌ای، ابعاد متفاوت رینگ در جلو و عقب و فناوری اختصاص داده شده به خودرویی با حداکثر سرعت بیش از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت.

در حال حاضر نسخه‌ای از P Zero که به F۴۰ اختصاص دارد در مجموعه پیرلی Collezione در اندازه‌های ۲۴۵/۴۰ R۱۷ برای جلو و ۳۳۵/۳۵ R۱۷ در عقب درنظر گرفته شده است. ازجمله نوآوری‌های اصلی این نسخه می‌توان به حروف کناری تایر اشاره کرد که متن اصلی و کلاسیک را به یاد می‌آورد.

از فراری F۴۰ تا آخرین نسل سوپراسپرت‌ها، سری P Zero به طور ثابت عرضه شده است؛ این روند روایتی از نوآوری و فناوری است که با معتبرترین و افراطی‌ترین خودروهای چهار دهه اخیر و موتوراسپرت همراه شده است. با گذشت زمان، تنوع محصولات با توجه به نیازهای بازار خودرو، که به طور فزاینده‌ای به عملکرد، ایمنی و پایداری علاقه‌مند شده، تکامل یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =