کد خبر: 249227
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۱
سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی شورای رقابت

براساس اظهارات سخنگوی شورای رقابت قیمت‌گذاری خودرو برقی از مصوبه ۵۴۳ شورای رقابت خارج شده است.

سپهر دادجوی‌توکلی گفت: اعضای این شورا به اتفاق‌آرا تصویب کردند تا شیوه قیمت‌گذاری خودروهای برقی از ذیل مصوبه ۵۴۳ خارج شده و شرکت‌های واردکننده و خودروساز خود به‌طور مستقل نسبت ‌به تعیین قیمت محصولات تولیدی خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: عرضه آسان‌تر و افزایش رقابت‌پذیری در بازار خودرو از مهم‌ترین دلایل این تصمیم بودند. اما به‌نظر می‌رسد علاوه‌بر دلایل یادشده شورای رقابت به دنبال این است آزادسازی قیمت خودرو را نیز به‌صورت پایلوت امتحان کند و چنانچه این ایده در بازار خودروهای برقی جواب داد به تدریج و با یک برنامه زمان‌بندی قیمت محصولات پُرتقاضا را نیز در مبدأ آزاد کند.

نزدیک به دو ماه از سال ۱۴۰۳ می‌گذرد و شرکت‌های بزرگ خودروسازی همچنان موفق نشده‌اند مجوز افزایش قیمت محصولات تولیدی خود را از وزارت صمت دریافت کنند.

عدم افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو در شرایطی رقم خورده که شاهد هستیم بیش‌از یک‌سال از آخرین مجوز صادرشده برای افزایش قیمت محصولات شرکت‌های خودروساز می‌گذرد و صورت‌های مالی این شرکت‌ها نیز تا پایان آذر سال گذشته در مجموع زیان انباشته حدود ۱۷۴ هزار میلیارد تومانی را ثبت کرده‌اند.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند زیان انباشته این شرکت‌ها با انتشار صورت‌های مالی تا پایان اسفند به حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =