مکمل

برخی رانندگان درباره کارکرد مکمل‌های سوختی سوال می‌پرسند که عملکرد آنها در افزایش عدد اکتان بنزین نیست. اگر شما از مکمل باکیفیت برای هدفی خاص استفاده کنید می‌توانید انتظار دریافت نتایجی مطلوب را داشته باشید.

مکمل‌ها در انواع مختلف و با کاربردهای مخصوص تولید می‌شوند و بنابراین باید از مکملی مخصوص برای مشکلی مخصوص استفاده کنید. استفاده از افزایش‌دهنده اکتان در خودرویی مدرن شاید باعث شود اکتان سوخت به حد بالاتر از میزان توصیه‌شده برسد که نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

همچنین پایدارکننده سوخت برای خودرویی که هر روز استفاده می‌شود بی‌فایده خواهد بود. به‌عنوان‌مثال در آب‌وهوای بسیار سرد یخ زدن سوخت امری طبیعی خواهد بود. استفاده از مکمل سوخت خودرو با خاصیت ضدیخ می‌توانند از یخ‌زدگی سوخت جلوگیری کند. این مواد براساس الکل ساخته می‌شوند هرچند برخی نمونه‌های دیگر نیز وجود دارند که آب را جذب کرده و آن را با ایمنی وارد پیشرانه می‌کنند.

این نوع مکمل می‌تواند برای خودروهایی که از بنزین بدون هرگونه اتانول استفاده می‌کنند مفید باشد. همچنین خودروهای دیزلی نیز می‌توانند از این مکمل بیشترین بهره را ببرند.

همین‌طور در نظر داشته باشید که انژکتور سوخت خودرو از کنترل‌های الکترونیکی برای اسپری سوخت به پیشرانه استفاده می‌کند تا به این ترتیب ترکیب مناسبی از سوخت و هوا را برای اشتعال بهینه فراهم سازد.

سوخت تحت‌فشار از طریق نازل‌ها به درون محفظه سوخت اسپری می‌شود. زمانی که نازل‌ها گرفته شوند کل فرآیند احتراق سوخت با مشکل مواجه خواهد شد. این امر می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در پیشرانه شده و حتی آن را از کار بیندازد. این مشکلات در هوای سرد بیشتر نمود می‌یابند.

یک مکمل سوخت کامل می‌تواند به پاک کردن انژکتورها کمک کند. برخی مکمل‌ها حتی باعث جدا شدن ذرات آلاینده از انژکتورها می‌شوند. از سوی دیگر درباره مزیت‌های بنزین حاوی اتانول هم مقاله‌های زیادی کار شده است. بیش‌از ۹۸درصد بنزین ارائه‌شده در آمریکا حاوی اتانول است اما این به معنی عدم خرابی پیشرانه خودروها نیست.

مهم‌ترین مزیت اتانول را می‌توان ظرفیت کاهش آلایندگی و ذراتی همچون کربن‌مونواکسید دانست. سوخت‌های حاوی اتانول از منابع تجدیدپذیر به‌دست می‌آیند و بنابراین برای محیط‌زیست نیز خیلی مضر نیستند؛ اما یکی از مشکلات این سوخت‌ها تمایل به جذب بخارآب از هواست که باعث می‌شود سوخت و آب بیشتر از یکدیگر جدا شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =