پالایشگاه تهران

مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره شرکت پالایش نفت تهران از پروژه‌های افزایش کیفیت بنزین (CCR) و احداث پست ۶۳کیلوولتی پالایشگاه بازدید کردند.

به گزارش شانا، مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره شرکت پالایش نفت تهران در این بازدید ضمن آگاهی میدانی از فرآیند پیشرفت پروژه‌ها و فرآیند نصب تجهیزات، ادوات و سیستم کابل‌کشی، برق و ابزار دقیق بر بهره‌برداری از مرحله نخست پروژه «CCR» که احداث واحد NHT (تصفیه هیدروژنی نفتای سنگین) با ظرفیت ۱۶هزار بشکه در روز است، مطابق برنامه و در موعد برنامه‌ریزی‌شده تاکید کردند.

طرح CCR یا به‌عبارت دیگر پروژه افزایش کیفیت بنزین شرکت پالایش نفت تهران هم‌اکنون، ۷۷درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

گفتنی است طرح CCR جزو طرح‌های زیست‌محیطی شرکت پالایش نفت تهران است که اجرای آن به‌منظور تامین ملاحظات محیط‌زیستی، دستیابی به تعالی سازمانی و رضایت‌مندی جامعه بوده و با بهره‌برداری از آن افزون بر ارتقای کیفیت کل بنزین تولیدی شرکت، مقدار بنزین تولیدی مطابق با استاندارد EU-V (با عدد آرام‌سوزی یا اکتان ۹۱)، تا ۲۲ درصد افزایش می‌یابد.

از سویی پروژه احداث پست ۶۳کیلوولتی پالایشگاه تهران هم‌اکنون ۹۴درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ این پروژه با هدف ایجاد پایداری در شبکه برق پالایشگاه، امکان اتصال برق تولیدی پالایشگاه به برق سراسری را ایجاد کرده و به تامین برق مصرفی کشور در زمان اوج مصرف برق کشور کمک خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود پروژه احداث پست ۶۳ کیلوولتی پالایشگاه تهران، اواخر تیرماه امسال به بهره‌برداری برسد.

رتبه‌بندی اکتان یا آرام‌سوزی بنزین معیار پایداری سوخت است. این رتبه‌بندی‌ها بر اساس فشاری است که در آن یک سوخت به خودی خود در یک موتور آزمایشی، احتراق به‌وجود می‌آورد.

می‌دانیم هرچه عدد اکتان بیشتر باشد، سوخت پایدارتر است. کمترین عدد اکتان بنزین معمولا ۸۷ درنظر گرفته می‌شود. بنزین‌ با عدد اکتان ۸۹ تا ۹۰ در درجه متوسطه قرار می‌گیرد و سوخت پیشنهادی برای استفاده در اکثر خودروهای بنزینی با اکتان ۹۱ تا ۹۴ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =