شاهین پلاس

مهم‌ترین تفاوت «شاهین‌پلاس» با نسخه‌های قبلی «شاهین»، پیشرانه 16سوپاپ تنفس طبیعی آن است.

خودرو شاهین‌پلاس با بهره‌گیری از موتور پیشرفته ME16 به‌عنوان یکی از پروژه‌های اصلی گروه خودروسازی سایپا مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، این خودرو به‌زودی به بازار عرضه خواهد شد. مهم‌ترین تفاوت شاهین‌پلاس با نسخه‌های قبلی شاهین، پیشرانه آن است.

موتور ME16، نخستین موتور 16سوپاپ گروه خودروسازی سایپا محسوب می‌شود که از سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های ورودی (CVVT) نیز بهره‌مند است و مصرف سوخت کمتری خواهد داشت. موتور ME16 بر پایه دانش فنی داخلی و قطعات ساخت داخل با عمق داخلی‌سازی بیش‌از 80درصد تولید شده است.

طبق اعلام مهندسان سایپا، در طراحی و ساخت این پیشرانه از موتورهای اروپایی مانند EC5 ایده گرفته و الگوبرداری شده اما باتوجه به استانداردهای روز، تغییراتی در آن لحاظ و قطعاتش بومی‌سازی شده است. در موتور ME16 از اجزایی مانند پمپ روغن متغیر هم استفاده شده است. به احتمال قوی این پیشرانه ۱.۶لیتری ۴سیلندر یورو5 که گفته می‌شود قابلیت ارتقا به یورو6 را نیز دارد، از حداکثر قدرت ۱۱۰ تا ۱۱۵اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۲ تا ۱۵۰ نیوتون‌متر بهره خواهد برد.

داخلی‌سازی 92درصدی موتور ME16

تولید موتور جدید ME16 سایپا، باتوجه به قابلیت‌ها و تاثیر آن در محصولات سایپا، از مزایای بسیاری برای این گروه خودروسازی برخوردار خواهد بود. نخستین مزیت؛ تفاوت این موتور با سایر موتورهای موجود و مزیت‌های آن نسبت‌به موتورهای درحال تولیدی است که از فناوری قدیمی برخوردارند.

دومین مزیت مهم و استراتژیک موتور ME16، قابلیت کاهش سوخت و قابلیت اخذ استاندارد یورو6، درعین‌حال قدرت بالای آن است که در شرایط فعلی نه‌تنها برای صنعت خودرو کشور بلکه برای حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی هوای شهرها بسیار حیاتی محسوب می‌شود.

مزیت سوم این پیشرانه، خط مجهز و رباتیک تولید آن است که خطا را در فرآیند تولید به حداقل می‌رساند.

چهارمین مزیت موتور ME16 که در ابتدا هم به آن اشاره شد، رفع مشکل کمبود قوای محرکه تولیدات سایپا با ورود این موتور است.

مزیت پنجم نیز در همین راستا رقم خواهد خورد. زیرا نصب این موتور روی محصولات سایپا ازجمله شاهین‌پلاس و شاهین اتوماتیک افزایش رضایت و مقبولیت مشتریان را در پی خواهد داشت.

ششمین مزیت تولید این موتور، تاثیری است که بر تیراژ تولید خودرو در گروه سایپا خواهد داشت؛ با تولید موتور جدید سایپا، تیراژ موتورسازی در این گروه خودروسازی، روزانه 600دستگاه موتور افزایش خواهد یافت که در رشد تولید محصولات سایپا موثر خواهد بود.

مزیت هفتم پیشرانه ME16، داخلی‌سازی 92درصدی آن است که باعث ایجاد اشتغال در داخل و کاهش ارزبری و اتکا به خارج خواهد شد.

هشتمین مزیت این موتور، اطلاعات فنی آن است که در اختیار سایپا قرار دارد و امکان توسعه محصول را برای این گروه خودروسازی فراهم می‌کند.

مزیت نهم پیشرانه ME16 هم امکان صادرات آن با توجه به برخورداری سایپا از امتیاز تولید آن به‌عنوان یک محصول بومی‌سازی‌ شده است.

دهمین مزیت این موتور نیز امکان ارائه خودروهای جدید با استفاده از آن است که در گام نخست شامل شاهین‌پلاس، شاهین اتوماتیک، کادیلا (P90) و سیلک (M44 بر پایه سیتروئن C3) می‌شود.

طراحی بدنه و کابین «شاهین‌پلاس»

شاهین از سبکی در طراحی پیروی می‌کند که گرچه ازtrend (روند) طراحی 2024 قدری فاصله گرفته،‌ اما از آن‌گونه سبک‌ها است که تا مدت‌ها تازگی و طراوت خود را حفظ خواهد کرد. در نمای جلو شاهین‌پلاس همچنان شاهد یک طراحی نسبتا جدی و خشن هستیم؛ چراغ‌های اصلی و جلوپنجره خودرو به‌صورت کشیده و چند ضلعی طراحی شده‌ است. روی کاپوت خودرو نیز چند خط برجسته وجود دارد که موجب شده است خودرو در این نما عضلانی‌تر به نظر برسد.

استفاده از خطوط برجسته و حجم منفی در نمای جانبی شاهین‌پلاس حرفه‌ای به نظر می‌رسد. نمای عقب شاهین‌پلاس میزبان چراغ‌های اصلی دو تکه است که مانند جلو ظاهری خشن را به این خودرو القا کرده است.

در سپر عقب هم شاهد یک دیفیوزر چراغ‌دار هستیم. شاهین‌پلاس معرفی‌شده، در بخش کابین همچنان شبیه نسخه‌های قبلی است، اما طبق اعلام سایپا، نسخه نهایی شاهین PLUS تغییراتی در بخش تریم داخلی و داشبورد خواهد داشت. همچنین این احتمال نیز وجود دارد که متریال تشکیل‌دهنده داشبورد نیز دستخوش تغییرات مثبتی شده و با جنسی متفاوت و باکیفیت‌تر تولید شود.

مشخصات فنی و امکانات نسخه پلاس

همان‌طور که اشاره شد، بیشترین تفاوت شاهین‌پلاس با شاهین معمولی در بخش فنی این خودرو وجود دارد؛ قلب تپنده شاهین‌پلاس همان پیشرانه جدید ME16 بوده که یک پیشرانه ۴سیلندر ۱۶سوپاپ خطی تنفس طبیعی است. این پیشرانه بر روی شاهین‌پلاس توانایی تولید ۱۱۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۷نیوتون‌متر گشتاور را دارد.

همچنین این پیشرانه به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها نیز مجهز شده است. نسخه دنده دستی شاهین‌پلاس به یک گیربکس ۵سرعته دستی با فناوری آیسین مجهز شده است و نسخه اتوماتیک آن نیز از یک گیربکس ششسرعته اتوماتیک ساخت شرکت DAE بهره خواهد برد.

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز شاهین‌پلاس قطعا سطح بالاتری از شاهین‌های قبلی را دارد. در نسخه فول این خودرو سدان امکاناتی نظیر سانروف، تهویه اتوماتیک، استارت دکمه‌ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، فرمان کمکی برقی، دوربین و سنسور پارک عقب، آینه‌های تاشو برقی، سنسور فشار باد تایرها، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، رینگ آلومینیومی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، دو کیسه هوا، کیسه هوای جانبی سرنشینان جلو، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، نمایشگر لمسی جدید و شیشه‌های دودی عقب وجود خواهد داشت.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 83
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • محمد IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    48 1
    بابا فضا پیما هم بود تا الان آماده شده بود دوتا سفرم رفته بود مریخ و برگشته بود .حالا بعد این همه تاخیر تو رو بخدا بی عیب و ایراد و تکمیل بدین دست مشتری نه اینکه تازه آزمون و خطا را با مشتری بدبخت انجام بدین.
    • معلم ناامید IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
      4 0
      ارابه های رانتی مافیایی انحصاری و...و گران
  • محمدعلی IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    26 5
    سلام ایا کسانی که سامانه یکپارچه اولویت زمستان ۴۰۳ هستند طرح تبدیل میاد با شاهین پلاس تحویل بگیرن
  • محمد IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    8 1
    باز هم میخان یه جوری دیگه این خودرو پر هزینه قالب کنن
  • حسام الدین FR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    3 1
    خلاصه موتور 206 tu5رو. رو انواع خوردها میتوان مشاهده کرد ...
  • بدبخت پراید NL ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    8 2
    اوه اوه اوه، چه کرده این سایپا. الله اکبر از این همه تکنولورژی ج ج ج
  • مهراد IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    8 1
    سلام ایا باز ثبت نام میزارن یا طرح جایگزین باشاهین معمولی میدن در سامانه یکپارچه تکلیف اونا که تحویل زمستان ۴۰۳ هستند چی میشه
  • محمد IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    6 2
    خودرو داخلی ارابه های مرگ،
    • علی IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      24 22
      با سلام. لطفاً دوستانی که درک درست و فنی از موضوع ندارن اینجا پیام ندارن و مردم رو آنقدر دلسرد نکنن. طرف فرق موتور و با گیربکس نمیدونه چیه اومده نظر میده که این همون موتور tu5 ایران خودرو هست حالا یه اسمی از یه موتوری یاد گرفته همه جا هم میشه کارشناس. آقا این همه هجمه و تخریب برای چیه . یه مقدار هم انصاف خوبه. یه جاهایی هم اگه داره زحمتی کشیده میشه آنقدر سیاه نمایی نکنیم. یک کم تعصب وطن پرستی هم لازمه داشته باشیم. طرف فقط با یه اکانت اومده چند جا فقط مطلب غیر کارشناسی گذاشته که چی بشه آخه.
  • F IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    16 12
    با سلام من برای شاهین اتومات ثبت نام کردم و تا آخر سال ۴۰۳ باید خودرو را تحویل بگیرم آیا امکان این را دارد که باماشین شاهین پلاس تعویضش کنم
    • سلطان IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      6 0
      سلام به شماهم شاهین پلاس اتومات بای مقدار پول بیشتر
    • معلم IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
      0 0
      با سلام .شما که متخصص فنی هستید،بفرمایید نمره ایمنی پراید و شاهین و کلا ماشینهای ایران .‌‌....در برابر تصادف، به نسبت ماشینهای تراز پایین کشورهای اروپایی چند هست؟و نسبت قیمت ها چنده؟مصرف سوخت چنده؟بعد حامی مافیاگران خودرو بشید.بابا ۴۰ سال هست پژو تولید میشه هنوز مشکل واشر سر سیلندرش را حل نکردن.سی ساله پراید تولید میشه هر سری از سری قبلش بی کیفیت تر.بعد شما می فرمایید حس وطن پرستی.همین حسهای تعصبی هست که این صنعت ها بیدار و آدم نمیشوند.چه میدهند به مردم که یک کارمند باید اگر بتواند توی این اوضاع خراب ماهی پنج میلیون پس انداز کند بعد از ۶سال ونیم یک پراید بخره .تازه اون هم اگر توی پنج سال قیمتش ثابت بماند.
  • فهیمه تنگستانی IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    4 1
    خیلی خوبه من سال گذشته شاهین اتومات واسه زمستان 1403 ثبت نام کردم میشه به این خودرو تغییر داد
  • حیاتی IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    3 1
    اینها را می گن بعد یکی یکی حذفش می کنند.
  • علی IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    1 0
    این موتور رنو طراحی کرده و تا حد زیادی هم ساخته فقط واشر درب موتور مونده بود که سایپا بعد ۷ سال هنوز نساخته
  • قدرت طهماسبی IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    1 1
    باید فاصله با استانداردهای جهانی کمتر شود و کیفیت ، ایمنی و امکانات بالاتر روند ، تونل باد ، ارگونومی و طراحی صنعتی لحاظ شوند نه اختلاف تولیدات هر سال جزئی باشد و نامگذاری تغییر کند
  • محسن IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    0 0
    آیا کسانی که شاهین اتومات ثبت نام کردند، میتونند سفارش را به شاهین پلاس تبدیل کنند؟
  • همایون IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    3 1
    بسیاری از این مزیت‌ها که گفتی شامل حال سایپا میشه نه خریداران
  • علیرضا IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    3 1
    امیدوارم هر چه زودتر با یک قیمت منطقی وارد بازار شو
  • مجید IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    0 0
    خودرو وارداتی از خودروهای تولید داخل خیلی بهتره .
  • hosseini.mo IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    1 0
    ۱۶سوپاپ اوکی میشود
  • حسن خاکستریان IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    1 0
    موتورme16ازموتور me15خیلی بهتراست اماخدمات دهی سایپااماواگرداردمثل خراب شدن کمک فنرتازمانی که روغن نزندتعوض نمی شودبااین خرابی بایدباشید
  • مصطفی IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    1 1
    مصرفش چطوره،صدی چندتا میسوزونه؟
  • Soltan IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    2 3
    نکُشیمون خشن.فعلا مشکا آتیش گرفتناشونو‌حل‌کنن.بقیش پیش‌کش. آقاموتوراش‌آتیش‌میگیره.تبلیغات شروع شد. ایرانخودرو‌وسایپا،قاتلین‌مردم‌شریف‌ایران
  • محمود IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    2 1
    کی وارد بازار میشه
  • اریا IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    3 1
    هیچ خودروی ایرانی ارزش انتظارکشیدن ندارد تواین مملکت ۱۰برابرپول آشغال بدی اونوقت انتظارم بکشی
  • So IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    2 1
    دارید شوخی میکنین موتور بروز موتور TU5 که برای ۲۰ سال پیش آوردید به به چه چه راه انداختند ادعا داخلی سازیم دارید
  • محسن TR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    5 5
    از اینده نزدیک خسته شدیم
    • م IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      4 2
      لطفا کسانی که خارج از کشور هستند نظر ندهند
  • علی IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    5 3
    چقدر این سایپا پررو هست اومده همون تیوفایو پلاس تارا رو روی شاهین انداخته و میگه ماله ما از ایرانخودرو بهتره و قوی تره حیفه این موتور که روی محصولات سایپا بیاد لیاقت سایپا همون موتور پراید و تیبا ضعیف هشت سوپاپ هست سایپای بی لیاقت
    • ایوب IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      0 2
      سایپا هرچی تولید کنه اشغاله ،حالا بماند یه عده از پشت هوندا ایرانی میشینن پشت کوییک و شاهین بع بع راه میندازن ٫٫لااقل بهم دروغ نگین طرف شاهین خریده پشیمونه به هر کی میرسه به به چه چه راه میندازه
  • گل اقا IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    1 3
    حالا دارین میگن ۹۲ درصد داخلی سازی . موقع فروش میگن تحریم هستیم قطعات فلان... دلار و....قیمت بجای تعادلی و ثبات روز به روز گرامترش می کنند
    • ابوالفضل IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      7 2
      من تیبا دارم.مازندران،اگه فکر میکنی موتور تیبا ضعیفه باهات درگ میزارم.هر ماشینی تا یک میلیارد سر ماشین میبندم بدون دستکاری👎
  • یحیی عابدی IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    3 0
    سلام کاری کردی که ما هیچوقت فکر خریدن ماشین به سرمان نزند لعنت خدا بر باعث وبانی گرانی خودروهای چرتتون ارابه های مرگتون خدا مرگتون بده من یک معلمم با سه فرزند چهل ودو سالمه هنوز ماشین ندارم حقوقم خرج وخوراک ولباسمان هم نمیشه حتماً جواب کادر پایین از نظر شما دو ملیون میشه
    • حسن IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
      1 0
      منم تیبا دارم لامصب مثل تراکتور می‌مونه بخصوص وقتی گاز میدی فکر می کنی سوار هواپیما دوموتوره شدی
  • Fereyduon adati IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    6 1
    من کلاًازشاهین Gراضیم
  • سایه مه IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    5 0
    و با چه قیمتی؟؟؟!!! من که امسال تابستون بعد از سی سال کار با حقوق زیر بیست میلیون و کلی قسط و وام و بدهی بازنشست می شم و خرج خونواده ی کم جمعیتم هم رو نمی تونم بدم، بخوابم تا به خوابش بینم. دارید به یه مشت آدم تشنه و هلاک از دور مشک آب خنک نشون می دید. سال هاست تو آرزوی تیبا و ساینای مدل پایینش نشستیم و بهش نمی رسیم. اون وقت اومدی واسه مون تبلیغ ماشین میلیاردی می کنی! بابا شرمنده تون شدیم اینقدر به فکر ماهایید!!!
    • ابوالفضل IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
      0 0
      قریب به اتفاق معلمها با سی سال سابقه حتما ماشین و خونه رو دارن. من تمام اقوامم معلم هستند.
  • انسان IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    3 0
    رنگ و ورق خودرو داخلی خیلی آشغال هست باید حدعقل ۵۰میل باشد مثل تویوتا مگه ما تولید ورق نداریم پس چرا ما که ۱۲۰ تا بیشتر تو جادها حق نداریم بریم پس تو رو زمین گران آسمانه پولی هوای پولی خوب بسازید تورو اسب حضرت
    • فرشسد IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      0 0
      😳(( پس تو رو زمین گران آسمانه پولی هوای پولی خوب بسازید تورو اسب حضرت)) بخدا هر چی میخونمش اینو بیشتر نمیفهممش
  • مهدی IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    2 0
    چرا نمیخواین خودتون باور کنین وقتی خودمون خودمون باور نداریم چطوری انتظار داریم اونوری ما رو باور کنن
  • فرهاد IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    0 1
    بنده هیچ وقت منتظر ایران خودرو و سایپا نبودم و نیستم .پول جلو بدم توی صف باشم التماس بکنم .بلانسبت مگه خرم. مثل پیشگل ماشین ریخته تو بازار با هر بودجه‌ای که بخوای پیدا میشه
  • علی IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    1 0
    ارزش انتظار کشیدن رو خوب اومدی برای اشغالهای سایپا.خخخخخ
  • علی IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    3 0
    فعلا که خودرو سازها دست بالا دارند، و بیچاره مردمی که باید التماس کنند تا یه خودرو پس از ماه ها انتظار به دستشون برسه
  • حمید IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    0 0
    تاکی می خواهیدآشغال تولید کنیدوبعدازآن تعریف کنید.من فکرمیکنم که‌ شمامصرف کننده راخرفرض کردین.آدم خرسوارشه ولی ماشینهای سوارنشه،ماشین می خواستی میرفتی به یکی می خریدی،اینهمه بالاوپایین نداشت. خداخودش اجرتون رابطه.
  • من IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    1 0
    ما الان دوسال هست شاهین داریم و واقعا راضی هستیم. الان هم اتو ماتش رو می خوایم بخریم. واینکه بدنه مقاومی داره و همین جور گذرا که نگاه کنید می فهمید که ماشین نسبتا خوبی هست به سایر ماشین های تولید داخل
  • امین IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    0 2
    همون پراید خودمونه فقط یخته قیافش عوض شده.هرچی پرایدایمنی داره ایناهم دارن.فقط میگم حیف پول بدی اینارابخری
    • محمد IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
      0 0
      شاهین بدنه مقاوم داره؟!! به خدا پراید سرتره‌. منطقی باشین شاهین و تیبا فرقی نداره
  • حبیب IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    0 1
    سلام شاهین پلاس کی وارد بازار میشه
    • علی IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
      0 0
      فردا
  • ناشناس IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    0 0
    س.یه نگاه توی دیوار کنید میبینید که بیشتر ساینا وتیبا شاسی هاشون شکسته. خودرو تصادوفی نیست
  • .. IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    0 0
    شاهین اولویت زمستان ۴۰۳ چی پس الکی دود شد رفت هوا چرا پس خبری نیس ازش کسی زنگ زده پیگیر شع؟
  • علی CH ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    1 0
    از ده تا مزیت، سه تای اولش به مشتری بر می‌گرده و مزیت پنجم هم که خلاصه‌ی همون سه‌تاست
  • ناصر IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
    0 0
    سایپا و ایران خودرو همش کلاه میذارند سر مردم. هیچ جای دونیا با مردم اینگونه رفتار نمیشود که این دو شرکت میکنند.
  • محمد IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
    0 0
    من شاهین معمولی خریدم و خیلی راضیم.واقعا حس خوبی بهم میده.عالیه.ایرا ی هم ندیدم.ایشالله ارتقا بدن سعی می کنم باز هم شاهین بخرم.
  • بی نام IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
    0 0
    حقیقتا که خودرو سازهای داخلی دیگه شورش. را در آوردن یه خودرو می زنن مثل ساینا اس بعد ساینا اس دوگانه دزدگیر حذف سامانه کنترل پایداری حذف دکمه برقی درب صندوق عقب حذف ریموت حذف سنسور باد حذف سنسور باران حذف دریچه گاز برقی حذف تغییر کیلومتر طبق استاندارد خودرو بدون استاندارد 85 گانه مجوز تولید ندارد ولی متاسفانه اجرایی نشده قانونا بدون استاندارد های 85 گانه خودرو نباید پلاک شود و هزینه هم باید خودرو ساز بپردازد نه گریبان گیر مصرف کننده باشد درمورد تکنولوژی که این همه داستان سرایی شد ما هیچ تکنولوژی نداریم فقط کپی و بس هر تغییر و تحولی توسط کشور های دوست انجام شده و به اسم بومی سازی مطرح شده طراحی سمند مال ایران نیست تغییر موتور سایپا که همان m 15 هست مال ایران نیست
  • امیرعلی IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
    0 0
    همه دارن برقی تولید میکنن تازه ۹۰درصد اونم دارن کپی‌ میکنن ترکیه نصف معادن مارو نداره سرچ کنید چه خودروهای تولید مکنن هوش از سرت میره خاک عالم بر سر خودروسازی ما چقدر ما عقبیم
  • احسان IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
    0 0
    عجب...
  • م ج IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
    0 0
    اینکه می نفرمائید ۸۰درصد ساخت داخل چرااینقدر گرون دوما بقول این آقا اف ۱۶ میخواهید بسازید بدنه همان یه موتور tuf5 می گذارید ۲سال مردم مسخره کردن
  • بهرام IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
    0 0
    متاسفانه موتور به درد بخور تو صنعت به اصطلاح اتوموبیل سازی ایران که همش بر پایه مونتاژ قطعات چینیه وجود نداره و tu5و ef7 همشون از رده خارج و تکنولوژیه ۳۰وسال قبل و یدک میکشن
  • زویا IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
    0 0
    ما شاهین معمولی داشتیم عالی عالی بود یه سرو گردن از همه خودرو های داخلی بالاتره.
  • mohsenzanjani IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
    0 0
    دیگه موتور تیبا این حرفهارو داره سایپا و ایران خودرو هر کدوم ی موتور دارن با ی توربو و سوپاپ و فلان و تغییر چراغهای کپی مدل ماشین معرفی میکنن مردم رو حالو گیر آوردن
  • عباسی نژاد US ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
    0 0
    بعد از ۵۰ سال زندگی حسرت داشتن یک ماشین شده عقده برامون . بسه دیگه خبرهای تو خالی از معرفی آشغال و ارابه های جنگی .خدا لعنت کنه باعث و بانی گرانی و انحصاری کردن ماشین .
  • سعید داوودی IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
    0 0
    قطعات تولید داخل هه هه هه
  • حسین IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
    0 2
    لعنت بر سایپا با موتور ۸ سوپاپش
  • علی IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
    0 0
    در شرایط فعلی همه خودروسازها به سوی برقی سازی پیش می‌روند. ای کاش خط تولید موتور های پاک یا همون برقی راه اندازی می کردند... یعنی خورو سازهای باهوش نسل قدیمی خودرا می فروشند ... وسایپا هم به این موضوع واقف نیست
  • خلیل US ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
    0 0
    از خبرت ممنون اما باید باور کنیم با کلمات بازی کردن هیچ عایدی برای مردم ایران ندارد طرح های تکراری و بسا خسته کننده یک پلتفرم فقط یک بار تولید میشه نه هزاربار اونم به اسم های مختلف و پلاس و ... شما یه خودرو با تمام تجهیزات روز دنیا تولید کن. بعد دیگه پلتفرم جدید برای بعد تولید کن نه کپی پیست موتور رو هم که مال 20سال پیشه خود سیتروئن هستش دیگه داخلی سازی چیه اونا گذاشتن کنار شما تولید کردی تازه با هزاران میلیارد پولی که دادین خریدین بابا چرا نمیخواین فراخوان بدین اینهمه مهندس ایران هست
  • اکبر IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
    0 0
    درود زیاد غر نزنید فقط ی کاری کردن که نمیشه خرید کلی تنوع گزاشتن بازار ناراحتید خوشحال باشید اینم نگیرن ازمون😍😍😍
  • رسول IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
    0 0
    خب خدارا شکر بالاخره یه خودرو کاملا تولید داخل اومد💐 ، قیمتش دیگه نه کاری به واردات قطعات داره و نه به دلار و کوفت و زهرمار ، ارزون و عالی ،،،، دیگه هیچ بهانه ای نیست 👏👏👏👏
  • یاشار IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
    1 0
    تا رقیب خارجی نداشته باشند فقط دارند....
  • احمد IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
    0 0
    ضمن سلام و خسته نباشید، بعد این همه سال واقعا مردم حق دارند انتظار داشته باشند که خودرو سازها خودروی قابل قبول دست مشتری بدن.
  • نادر US ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
    0 0
    تمام داستان که میگن هی مهندسی داخلی ما بدرد مستراح هم ممیخورن فقط هدفشون تولید بالا هستش هنوز عرضه ندارند یه موتور ۲ لیتری با گشتاور بالا ۳۰۰ درست کنند
  • محمد IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
    0 0
    تازمانی که دولت در خودرو سازی دست دارد، وبخش خصوصی وارد این عرصه نیست، اتومبیل سازی ما بر باد است،
  • علی IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
    0 0
    به قول معروف.اش کشک خالته....... اینا هرچی درست کنن به زور بهت میدن اونم بعدازچندسال انتظارکشیدن وتوی نوبت موندن و۶تا۸ ماه هم جلوتر نصف پول رو میگیرن
  • مجتبی IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
    0 0
    ولییی سیلک بنظر ماشین خوبی میاد اگه زودتر بیاد چون مونتاژه
  • سین IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    0 0
    یکسال بیشتر دوگانه سوز ثبت نام کردیم هنوز میگن صبر کن این هم از سایپا فقط پول بیشر میگیرن فقط پول هیچ سازمانی ورود نمیکنه ببینه توی این خودرو سازهای ایران چه خبر بعد میگن دوزدی کردن
  • ناصر IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    0 0
    باسلام.گروه سایپا وایران خودرو یک مافیای بسیار قوی هستن که تاکنون نگذاشته اند خودرو وارد ایران بشود.چقدر ملت ایران بدبخت است که مجبور هستن با زور خودروهای این دو گروه خودرو سازی زا مصرف کنند.درحالیکه کشور افغانستان از بالاترین خودروهای روز دنیا استفاده میکنند با نازلترین قیمت ها.بااینکه سوخت در افغانستان گران است اما باز ارزش سوار شدن خودروهای روز دنیا را دارد.حالا ما سوخت ارزان هم داریم پس چرا این دولتمردان نمیگذارند ملت ایران از بهترین خودروها استفاده کنند؟چون جیب انها به نخریدن خودروهای خارجی است.همچنین برای اینکه خودرامبرا کنند از خودروهای کم کیفیت چینی استفاده میکنندتا کشور چین قطعات وموتورهای بی کیفیت را به این دو گروه بدهند تا انها بتوانند شاهین ودنا وغیره راتولید کنند وباقیمتهای گزاف بفروشند.خلاصه ای ملت ایران بیدار شوید که ۴۵سال دارند جیب هایتان را خالی میکنند وبر جیب های خودشان انتقال میدهند‌.شعار همیشه باعث بدبختی ملت ایران بوده وخواهد بود.پس لطف کنید این خودروها را نخرید تا قیمت واقعی انها مشخص گردد.عجول نباشید‌.نگویید ضررمیکنیم اگر الان نخریم..ما باید متحد شویم ...
    • محمدحسن چراغی IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
      0 4
      خوب شما که اینقدر از افغانستان تعریب میکنی چرا نمیری اونجا زندگی کنی. ماشینای خوبی دارنا🤣
  • محمدحسن چراغی IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    0 0
    بجای اینهمه غرغر باید فرهنگ ماشین سواری این مملکت درست بشه بعد ماشیناش. بعضیا پشت فرمون پراید میشینن انتظار سرعت میکشن کی ۱۸۰ کیلومتر در ساعت رو پر کنن. بخدا تو خارج هم با بنز اینجوری ویراژ نمیدن.اصلا مسافرت که میری رانندگی بعضیا رو میبینی یا بازیهای کامپیوتری میفتی فقط اومدن آدم بکشن و امتیاز بگیرن.
  • رسول IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
    0 0
    سلام. الان شما ببینیدبااین پولی که ازملت می گیرن همین کشورهای حاشیه خلیج فارس چه ماشینهایی میتونیدباپول ماشینهای آشغال ایرانی خریدبنده یک کارمندهستم نمی تونم یک ماشین خوب بخرم به قول یکی ازمسولین کشورماشین لوکس برای یه جوان ایرانی شده آرزو من که میگم جنس ایرانی آشغاله به این دلیل که تلویزیون خریدم طولی نکشید که خراب شدولی الان تلویزیون ال جی چندین ساله دارم استفاده می کنم بابا اصلادلشون برام دم نمی سوزه.
  • هم وطن IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
    0 0
    من نمیدونم کوئیک شش هفت مدل داره دنده ایئ از اتوماتیک گران تره مگه میشه و کسی هم اطلاع رسانی درست و حسابی نمیکنه که فرق این همه مدل در چیه در آب رادیاتورشه یا باد چرخشه؟؟؟
  • علی IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
    0 0
    شما مگه چی سوار شدی که انقدر مدعی هستی به جراَت بعنوان شاهین سوار میگم توی سربالایی هیچ ماشینی بهش نمیرسه مخصوصا تارا ۲۰۶ پارس و پژو ۴۰۵ و بخصوص سرعت بالای ۱۲۰ شاید شاسی بلندای توربو دار با حجم موتورهای خاص برابری کنه😏
  • مشنگولی IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
    0 0
    فقط یه سوال؟ موتور ماشینو چرا تغییر میدیم؟ میخوایم کیفیت و قدرت و شتاب بره بالا مصرفم بیاد پایین؟! خب، آفرین به شما! حالا؛ موتور tu5 روی پارس که بد نبود ولی سربالایی با دو سرنشین جون میکند، هی باید معکوس میدادی، +tu5هم روی تارا دستی بدک نیست ولی اتوماتش مثل پترس جون میکنه، وزن پارس و تارا دستی حدود ۱۱۶۰ کیلو، وزن شاهین ۱۲۶۰ و اتومات ۱۳۳۰ کیلو، حالا مشکل کجاست؟ آفرین، این موتور خیلی خوبه ولی...! کافیه از یه مقداری وزنش بره بالاتر دیگه مثل خر پیری که بارش زیاده جون میکنه مخصوصا سربالاییا، حالا ببین کی گفتم! آقا جون شاهین ماشین اِی همچین بدی نیست ولی موتوری که بتونه جواب این تن لشو بده باید بالای ۱۵۰ اسب و حداقل گشتاور بالای۲۲۰ نیوتن داشته باشه. حداقل یه چیزی تو مایه های دنا پلاس جوانان.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =