کد خبر: 249434
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸
2008

    کمپانی پژو اواخر سال ۲۰۲۳ میلادی بود که از جدیدترین محصول خود بر پایه یک کراس‌اوور اس‌یووی کامپکت سگمنت C با نام ۴۰۸ رونمایی کرد.

اگرچه ۴۰۸ زبان جدید طراحی این خودروساز فرانسوی را با خود یدک می‌کشد و از استایل فوق اسپرت و جذاب بهره می‌گیرد، اما در آخرین ارزیابی‌های انجام‌شده از سوی سازمان یوروانکپ در سال ۲۰۲۳ میلادی موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی نشد. در زمان تست تصادف توسط سازمان یوروانکپ، ۴۰۸ در چهار بخش ایمنی بزرگسال، ایمنی کودک، ایمنی عابرپیاده و سیستم‌های کمکی ایمنی به‌ترتیب ۷۶ امتیاز از ۱۰۰، ۸۴ امتیاز از ۱۰۰، ۷۸ امتیاز از ۱۰۰ و ۶۵ امتیاز از ۱۰۰ را به‌خود اختصاص داد.

در گزارش تست‌های یوروانکپ آمده است که این خودرو در بخش ایمنی بزرگسال به‌دلیل عملکرد نه چندان مناسب ایربگ و پیش‌کشنده ناحیه گردن و سینه، سرنشینان بزرگسال را با آسیب مواجه می‌کند و این امر منجر به‌کاهش امتیازهای دریافتی این خودرو شده است.

از طرفی به‌دلیل عدم‌رعایت استانداردها در طراحی کاپوت و عدم‌استفاده از متریال منعطف، عابرپیاده با سطح سخت برخورد کرده و این امر منجر به‌کاهش ایمنی عابرپیاده می‌شود. این درحالی است که ب‌ام‌و X۴ نیز به‌عنوان یک خودرو کراس‌کوپه توانست در مرحله نخست ۵ ستاره ایمنی را از آنِ خود کند که این موضوع نشان می‌دهد ساختار اساسی محصولات پژو نیازمند بازنگری است.

سه نمایشگر در یک مانیتور سراسری

بخش دیگر این طراحی یک مانیتور ۱۲.۳ اینچی در قسمت سرنشین است که یک گام بزرگ و متمایز در طراحی خودروهای لوکس محسوب می‌شود. یکی از نقاط قوت این مانیتور عملکرد مجزا و اختصاصی آن است؛ به‌طوری که سرنشین جلو می‌تواند با استفاده از آن تهویه‌مطبوع، ماساژور و سایر امکانات را به‌طور اختصاصی کنترل کند.

علاوه‌بر این مانیتور سرنشین امکانات چندرسانه‌ای سرگرم‌کننده‌ای را برای سرنشین خودرو ارائه‌ می‌دهد که تجربه سفر با VX را به‌تجربه‌ای منحصربه‌فرد و سرگرم‌کننده تبدیل می‌کند.

در نهایت بخش کلاستر خودرو شامل یک مانیتور ۱۲.۳ اینچی جلوی راننده است که اطلاعات لازم برای رانندگی را ارائه‌ می‌دهد. ارائه این ارگونومی در طراحی مانیتورهای سه‌گانه فوق عریضVX علاوه‌بر زیبایی، حداکثر سهولت و احساس لوکس را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

تعبیه یک صفحه سراسری پوشیده از مانیتور بار قابل توجهی از ادراک بصری مصرف‌کنندگان از یک خودرو لوکس را به‌دوش می‌کشد. این مانیتورها به‌طور هوشمندانه در کنار دو دریچه تهویه‌مطبوع قرار گرفته‌اند تا یک جلوه بصری تکنولوژیکی و یکپارچه ایجاد کنند. این طراحی نه تنها به‌راننده اجازه می‌دهد به‌راحتی به اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشته باشد، بلکه به‌مسافران نیز امکان می‌دهد تا از امکانات سرگرمی خودرو به‌طور کامل بهره‌مند شوند.

پاسخگویی صوتی سریع

میانگین زمان پاسخگویی صوتی کمتر از ۵۴۰ میلی‌ثانیه است که نشان‌دهنده سرعت بالای سیستم در درک و اجرای دستورات صوتی است. این ویژگی برای رانندگانی که به‌دنبال تعامل سریع و بدون دست با سیستم‌های خودرو هستند، ایده‌آل است.

کیفیت اولترا اچ‌دی

مانیتورهای VX با رزولوشن UHD )Ultra-High Definition)، کیفیت تصویری فوق‌العاده با جزئیات دقیق و وضوح بالا را ارائه می‌دهند. این وضوح بالا، تصاویری شفاف و زنده را به‌نمایش می‌گذارد که برای تماشای فیلم و بازی‌های ویدئویی در حین سفر ایده‌آل است. صفحه‌نمایش مقاوم در برابر خش Gorilla Glass، دوام و مقاومت بالایی در برابر ضربه و خط و خش دارد. این ویژگی اطمینان می‌دهد که مانیتور در برابر شرایط سخت رانندگی و استفاده‌های مکرر مقاومت خوبی از خود نشان دهد.

قدرت پردازش

پردازنده قدرتمند Snapdragon ۸۱۵۵ با تـــــــوان پردازشی ۸ TOPS )Tera Operations Per Second)، عملکرد سریع و روانی را برای مانیتورها فراهم می‌آورد. این پردازنده برای اجرای برنامه‌های ناوبری پیچیده، پردازش داده‌های مالتی‌مدیا و اجرای دستورات صوتی بسیار مناسب است. با قدرت پردازشی ۸ TOPS ، مانیتورهای VX قادر به‌انجام وظایف پیچیده و پردازش داده‌های حجیم در کسری از ثانیه هستند. سیستم‌عامل Lione ۵.۰، با رابط کاربری زیبا و کاربرپسند، امکان دسترسی آسان و سریع به‌تنظیمات و برنامه‌های مانیتور را می‌دهد.

همچنین، این سیستم‌عامل با به‌روزرسانی‌های منظم، امنیت و قابلیت‌های جدیدی را به‌کاربران ارائه می‌دهد. مانیتورها دارای سرعت بوت شدن بسیار سریعی هستند؛ به‌طوری که زمان بوت شدن ابزارها کمتر از ۳ ثانیه، راه‌اندازی سریع کنترل مرکزی کمتر از ۵ ثانیه و بوت شدن صفحه‌نمایش صندلی مسافر در کمتر از ۳۵۴ هزارم ثانیه است. این ویژگی‌ها اطمینان می‌دهند که سیستم‌ها بلافاصله پس از روشن شدن خودرو آماده به‌کار هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =