تایر

 مهندسان شرکت تایرسازی کویرتایر خراسان‌جنوبی با بومی‌سازی ماشین تایرسازی تک‌مرحله‌ای UniStage، ظرفیت تولید تایر را در یک‌سال‌ونیم گذشته تا ۳۳۰هزار حلقه در سال افزایش داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان‌جنوبی، تکنولوژی طراحی و ساخت ماشین تایرسازی UniStage تک‌مرحله‌ای که به دست مهندسان کویرتایر بومی‌سازی شده است، آذر سال ۱۴۰۱ و همزمان با بازدید شهیدجمهور آیت اله رئیسی از شرکت کویرتایر که اولین و تنها شرکت دانش‌بنیان تایرساز ایران است؛ افتتاح شد. با طراحی و ساخت این ماشین، ایران به جمع هفت کشور دارنده تکنولوژی ساخت ماشین تایرسازی تک‌مرحله‌ای UniStage پیوست.

ماشین تایرسازی تک‌مرحله‌ای UniStage ساخت شرکت کویرتایر ۳۰۰هزار دلار ارزان‌تر از نمونه خارجی است. ماشین تایرسازی تک‌مرحله‌ای UniStage ساخت شرکت کویرتایر دارای ۱۲هزار و ۲۹۵ قطعه بوده که فقط ۴درصد آن از خارج کشور وارد شده است. عمق داخلی‌سازی در این ماشین برحسب تعداد قطعه، ۹۶ درصد است.

ساخت این ماشین علاوه‌بر اینکه ظرفیت تولید تایر شرکت کویرتایر را تا ۳۳۰ هزار حلقه در سال افزایش داده، سبب شده است امکان ساخت تایر برای خودروهای شاسی‌بلند و با قابلیت حرکت با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز فراهم شود.

شرکت کویرتایر پس از افتتاح اولین ماشین تایرسازی تک مرحله‌ای UniStage کشور به دست شهید خدمت آیت‌اله رئیسی، دومین ماشین تایرسازی تک‌مرحله‌ای را در دهه فجر ۱۴۰۲ و سومین ماشین را در فروردین ۱۴۰۳ به بهره‌برداری رساند و چهارمین و پنجمین ماشین را هم در دست ساخت دارد تا با افتتاح پنجمین ماشین تایرسازی تک مرحله‌ای UniStage، ظرفیت تولید سالانه شرکت تایرسازی کویرتایر را بیش‌از یک‌میلیون و ۶۵۰ هزار حلقه در سال افزایش دهد.

از مزایای تولید تایر با ماشین تایرسازی تک‌مرحله‌ای UniStage ساخت شرکت کویرتایر می‌توان به کیفیت بالاتر تایر تولیدی، راندمان بالاتر، دخالت کمتر دست انسان و اتومات بودن فرآیند، نیازمندی به فضای کمتر جهت نصب ماشین آلات، اتوماسیون بالاتر و قیمت تمام شده کمتر، کاهش حمل و نقل بین فرآیندها و کمتر شدن ظروف حمل اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =