فلوکس

شهرک اتومبیل گودرزی به‌عنوان بزرگ‌ترین مرجع خرید و فروش و البته ارائه خدمات پس از فروش برندهای مختلف خودرویی، در اقدام اخیر خود نمایندگی ماموت‌خودرو گودرزی را به‌نشانی خیابان شریعتی، جنب مترو تجریش تاسیس کرده است. 

شهرک اتومبیل گودرزی در نمایندگی ماموت‌خودرو خود، خودرو فولکس‌واگن ID.4 را به‌نمایش گذاشته است. این خودرو که یکی از مدل‌های تازه‌وارد سامانه یکپارچه خودرو وارداتی نیز محسوب می‌شود، با استقبال بسیار چشمگیری مواجه شده است. این خودرو در بازار الکتریکی‌ها پرقدرت به‌مسیر خود ادامه داده و توجه مشتریان بسیاری را به‌خود جلب کرده است.

ماموت‌خودرو گودرزی

شهرک اتومبیل گودرزی نمایندگی ماموت‌خودرو خود را در تهران راه‌اندازی کرده است. در نمایندگی ماموت‌خودرو گودرزی سه دستگاه خودرو جتا VS5 و VS7 و فولکس‌واگن ID.4 به‌نمایش گذاشته شده است که خرید هر سه مدل نیز برای مشتریان امکان‌پذیر است. اما نکته بسیار مهم این‌که ID.4 به‌عنوان یکی از کارآمدترین گزینه‌های الکتریکی حاضر در بازار ایران، قرار است در سامانه خرید یکپارچه خودروهای وارداتی حضور یابد تا سهمی از خودروهای تمام‌الکتریکی‌ را به‌خود اختصاص دهد.

نکته دیگر درباره فولکس‌واگن ID.4 این است که این خودرو در نمایشگاه ماموت‌خودرو گودرزی با استقبال بسیار خوبی مواجه شده و افراد بسیاری داوطلب خرید آن هستند و حجم سوالات پیرامون چگونگی ثبت‌نام برای خرید این خودرو فراوان و چشمگیر است.

نگاهی به دردانه تمام‌الکتریکی فولکس‌واگن

فولکس‌واگن به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان در 23 سپتامبر سال 2020 میلادی اقدام به‌رونمایی رسمی از نسخه تولیدی ID.4 کرد. این خودرو که پیش‌تر در سال 2017 میلادی با نام ID.Crozz در قالب یک خودرو کانسپت رونمایی شد، سبک جدیدی از طراحی فولکس‌واگن را با محوریت الکتریزه شدن نشان می‌داد.

ID.4 سه سال پس از رونمایی کانسپت آن، به‌صورت تولیدی به‌بازار جهانی عرضه شد. این خودرو که محصول استراتژیک فولکس‌واگن در بازار اس‌یووی کراس‌اوورهای کامپکت سگمنت C تمام‌الکتریکی است، سال 2023 میلادی توانست در بازار ایالات‌متحده بیش از 37 هزار و 700 دستگاه فروش داشته باشد.

براساس آمارهای مجله اقتصادی ایالات‌متحده، این خودرو نسبت به‌سال 2022 میلادی رشد فروش 84 درصدی را تجربه کرده که این آمار به‌معنی موفقیت بالای ID.4 در بازار جهانی است. به‌همین منظور شهرک اتومبیل گودرزی بهترین گزینه ممکن حاضر در بازار کشورمان را که یک خودرو آلمانی جسور است، به علاقه‌مندان به خودروهای اروپایی و الکتریکی عرضه می‌کند.

نگاه دقیق به فولکس‌واگن ID.4 Crozz

زبان جدید طراحی فولکس‌واگن در محصولات تمام‌الکتریکی، خودروهای زیبا و اسپرتی را شکل داده که برخلاف سایر خودروهای الکتریکی که همواره از طراحی کسل‌کننده و یکنواختی بهره می‌گیرند، از استایل اسپرت و جذابی برخوردارند. با نگاهی به‌پروفیل این خودرو شاهد یک خط تیز مواج روی بدنه هستیم که با مجموع سطوح تخت با تناسبات عالی تایر، رینگ و پوزه نسبتا کشیده، اسپرت و جوان‌پسند به‌نظر می‌رسد. در نمای جلو شاهد طراحی چراغ‌های بیضی‌شکل هستیم که با فرمت LED درون کاسه‌چراغ، LED نواری میان چراغ‌های جلو و خطوط تیز روی کاپوت، کاملا اسپرت و تهاجمی است. در نمای عقب، شاهد فرم زیبای طراحی چراغ‌های پیوسته هستیم.

این چراغ‌های پیوسته‌ از LED های درونی تشکیل شده است که با ظرافت بالایی درون کاسه‌چراغ طراحی شده است. همچنین زاویه بیشتر ستون D منجر به‌کشیده‌تر شدن و بزرگ شدن اتاق خودرو شده است. نکته دیگر در طراحی فولکس‌واگن ID.4 Crozz رنگ مشکی پیانویی سقف و ستون‌هاست که جلوه زیبای بیشتری به‌این خودرو می‌دهد. این نکته را هم نباید فراموش کرد که دستگیره‌های i شکل مخفی که ترند طراحی روز صنعت‌خودرو است، به‌خوبی روی بدنه ID.4 Crozz طراحی شده است.

این نوع طراحی به‌بهبود ضریب آیرودینامیک کمک بسزایی کرده و بهره‌وری و پیمایش بالاتری را برای مالک خودرو به‌ارمغان می‌آورد. همچنین طراحان خودروهای آلمانی همواره سعی دارند با بهترین تناسبات تایر با بدنه، خودرو اسپرت و زیبایی را تولید کنند.

بر این اساس استفاده از رینگ‌های 19 اینچی این مهم را به‌خوبی محقق کرده است. از سوی دیگر رینگ‌های آلومینیومی نسل جدید آیرودینامیکی برای ID.4 Crozz تعبیه شده که به‌پیمایش بیشتر این کراس‌اوور تمام‌الکتریکی کمک می‌کند.

کابین مدرن، لوکس و ساده

راز اصلی موفقیت طراحان فولکس‌واگن در ID.4 Crozz استفاده از سبک طراحی ساده و مینیمال است. این نوع طراحی به‌خوبی با ورود به کابین این خودرو به‌چشم می‌آید. وجود دو نمایشگر، کابین هوشمندی را به‌نمایش می‌گذارد. بر این اساس یک نمایشگر 12 اینچی افقی بزرگ برای سیستم اطلاعات-سرگرمی و یک نمایشگر 5.3 اینچی کوچک افقی در مقابل راننده (به‌عنوان کلاستر دیجیتال) تعبیه شده است. ناگفته نماند تمام مدل‌های ID.4 Crozz که قرار است به‌زودی به بازار عرضه شوند، از نسخه Pure بوده و به‌عبارت دیگر این مدل، نسخه پایه ID.4 است. این مدل از نظر طراحی خارجی و داخلی هیچ تفاوتی با سایر نسخه‌های ID.4 از جمله Pure Performance، استاندارد ID.4 S، Pro Performance، Pro S، ID.4 AWD Pro، ID.4 AWD Pro S و ID.4 GTX ندارد.

جالب است بدانید که نسخه ID.4 Pure Crozz که وارد کشورمان شده از سطح بالایی از امکانات رفاهی نیز برخوردار است. به‌همین منظور طراحان کمپانی فولکس‌واگن برای دلنشین جلوه دادن فضای داخلی یک سقف بزرگ پانورامیک را با نورپردازی LED های نواری در داخل کابین طراحی کرده‌اند تا فضای بسیار دلنشینی برای سرنشینان فراهم شود. همین پارامترها در کنار استفاده از متریال باکیفیت سبب می‌شود سرنشینان خودرو حس سوار شدن بر ‌خودرویی لوکس را داشته باشند.

به‌رغم آن‌که این روزها در برخی خودروهای الکتریکی به‌منظور مقرون‌به‌صرفه بودن برای خودروساز از متریال نامرغوب استفاده می‌شود، اما طراحان کمپانی فولکس‌واگن برای ID.4 Crozz از متریال باکیفیت و مرغوبی استفاده کرده‌اند تا ایمنی و راحتی مشتریان در سطح بالایی قرار گیرد. بر این اساس در این خودرو از متریال Soft Touch استفاده شده که با ترکیب دو رنگ تریم داخلی، زیبایی کابین این خودرو به‌اوج می‌رسد. طراحی داشبورد و سبک چیدمان داشبورد ID.4 Crozz بسیار جالب است و دریچه‌های ذوزنقه‌ای کشیده در طرفین داشبورد و دریچه‌های ذوزنقه‌ای میانی در زیر نمایشگر سیستم اطلاعات-سرگرمی با حجم خاص داشبورد هارمونی بسیار خوبی پیدا کرده‌اند و نمای بسیار مدرنی را ایجاد می‌کنند.

در بخش کنسول میانی خبری از دسته‌دنده یا ادوات دیگر نیست و یک محیط خلوت و بسیار ساده در اختیار سرنشینان قرار می‌گیرد که مزین به دو جالیوانی و شارژ وایرلس گوشی است.

نکته بسیار مهم در طراحی داخلی فولکس‌واگن ID.4 Crozz دسته‌دنده بسیار جالب این خودرو است؛ بر این اساس یک دکمه روتاری ذوزنقه‌ای‌شکل به‌بخش کناری کلاستر متصل شده و مکانیزم بسیار جالبی برای تعویض دنده وجود دارد که با طراحی غربیلک‌فرمان دی-کات بسیار اسپرت و هوشمندانه به‌نظر می‌رسد.

همچنین رودری‌ها و بخش بالایی داشبورد از پلاستیک نرم Soft Touch و روکش چرم ساخته شده که این مساله یکی از مهم‌ترین پارامترهای طراحی داخلی این خودرو است. به‌لطف فاصله محوری 2765 میلی‌متری، طول 4584 میلی‌متری، عرض 1852 میلی‌متری و قامت 1636 میلی‌متری، فضای کاملا جادار و راحتی برای سرنشینان این خودرو فراهم شده است و افرادی با قد 185 سانتی‌متری نیز می‌توانند به‌راحتی در ردیف دوم خودرو بنشینند. از سوی دیگر حجم فضای صندوق‌عقب نیز 543 لیتر بوده که این فضا برای خودروهای اس‌یووی کراس‌اوور، کاملا جادار محسوب می‌شود.

مشخصات فنی مناسب و کارآمد

آن‌چه فولکس‌واگن ID.4 Crozz را از تمام خودروهای الکتریکی هم‌سطح و هم‌کلاس خود متمایز می‌سازد، بخش فنی آن است. بر این اساس یک موتور فوق قدرتمند و پرتوان در محور عقب تعبیه شده که می‌تواند حداکثر 168 اسب‌بخار (125 کیلووات) قدرت و حداکثر 310 نیوتون‌متر گشتاور را به‌ارمغان آورد. این قدرت و گشتاور به‌چرخ‌های عقب منتقل می‌شود تا نیروی لازم برای حرکت این اس‌یووی کراس‌اوور کامپکت تامین و فراهم شود.

نکته بسیار مهم درباره تامین نیروی لازم برای حرکت این خودرو، پک باتری‌های 55 کیلووات-ساعتی لیتیوم-یونی است که انرژی لازم فولکس‌واگن ID.4 Crozz را فراهم می‌کند. این باتری‌های لیتیوم-یونی در بهترین حالت 442 کیلومتر را می‌پیمایند.

به‌عبارت دیگر با یک بار شارژ کامل، فولکس‌واگن ID.4 Crozz می‌تواند تا 442 کیلومتر مسافت را طی کند. این خودرو با استفاده از اتصال شارژ سریع DC 115 کیلوواتی می‌تواند در 28 دقیقه، باتری‌هایش را از 10 تا 80 درصد شارژ کند. از سوی دیگر با اتصال این خودرو به‌شارژهای AC در ایستگاه‌های شارژ می‌توان ظرف 8.5 ساعت ظرفیت باتری‌ها را به 100 درصد رساند.

سیستم‌های ایمنی و رفاهی ID.4 Crozz

فهرست بلندبالایی از تجهیزات ایمنی و رفاهی برای فولکس‌واگن ID.4 Crozz در نظر گرفته شده است. بر این اساس از مهم‌ترین این امکانات می‌توان به: سیستم ترمز ABS، EBD، کنترل پایداری الکترونیکی ESP، 8 ایربگ، کروزکنترل تطبیقی ACC، سیستم پیشگیری از برخورد تصادف در جلو، سیستم حرکت بین خطوط، سنسور پارک جلو و عقب به‌همراه ترمز اضطراری هنگام برخورد، اتوهلد و ترمز پارک برقی، چراغ‌های LED جلو مجهز به ID Light، صندلی مخصوص کودک ISOFIX، سیستم ورود بدون کلید (کی‌لس)، تنظیم برقی صندلی راننده در 8 جهت، نمایشگر 12 اینچی لمسی برای سیستم اطلاعات-سرگرمی، نمایشگر 5.3 اینچی برای کلاستر، سیستم صوتی مجهز به 7 بلندگو، دستیار صوتی، وای‌فای، GPS، سانروف پانورامیک، سنسورهای نور و باران، آینه الکتروکرومیک، سیستم تهویه‌مطبوع دوگانه با دریچه هوا مجزا برای سرنشینان عقب، تنظیم لمسی چراغ‌های جلو خودرو و نورپردازی داخلی اشاره کرد.

فروش جتا در کنار ID.4

قرارگیری دو مدل جتا VS5 و VS7 در کنار فولکس‌واگن ID.4 سبب شده است افرادی که خواهان خرید یک اس‌یووی کراس‌اوور جمع‌وجور بنزینی پرشتاب هستند، برای خرید جتا VS5 و VS7 اقدام کنند که به‌عنوان گزینه‌های جدید و متفاوت و اسپرت در بازار شناخته می‌شوند.

قرارگیری فولکس‌واگن ID.4 در کنار دو دستگاه جتا VS5 و VS7 نیز به‌این منظور است که اگر فردی قصد خرید یک کراس‌اوور جدید تمام‌الکتریکی لوکس را داشت، به‌راحتی فولکس‌واگن ID.4 را انتخاب کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =