صنعت حمل‌ونقل شاهد تحولی چشمگیر است. BPW نسل جدید فناوری آی‌سی‌ پلاس (iC Plus) خود را معرفی کرده و از هوش مصنوعی اِی‌اِل (AI) برای کاهش هزینه‌های عملیاتی و افزایش ایمنی استفاده کرده است. این فناوری که در انگلستان موفقیت‌آمیز بوده است، اکنون در سراسر اروپا اجرا می‌شود.

سیستم آی‌سی‌ پلاس از الگوریتم‌های هوشمندی برای تجزیه و تحلیل عملکرد ترمز، شناسایی نیازهای تعمیر و نگهداری و جلوگیری از مسائل پرهزینه و خطرناک قبل از وقوع حادثه استفاده می‌کند.
تجزیه و تحلیل ترمز مبتنی بر هوش مصنوعی از ویژگی‌های این سیستم است. آی‌سی‌ پلاس عملکرد ترمز را با استفاده از داده‌های سیستم ترمز الکترونیکی (EBS) تجزیه و تحلیل می‌کند تا نیازهای مرتبط با تعمیر و نگهداری را تشخیص دهد.

این سیستم مشکلاتی مانند شلنگ‌های هوای معیوب، کندی کالیپرهای ترمز و ضعیف شدن فنرها را قبل از این‌که منجر به‌خرابی شود، شناسایی می‌کند. این فناوری در کاهش زمان از دسترس خارج شدن خودروها، به‌ویژه وسایل حمل‌ونقل عمومی در بریتانیا موثر بوده و اکنون در اروپا نیز درحال استفاده است.

آی‌سی‌پلاس شامل سخت‌افزار تله‌ماتیک است که داده‌ها و هشدارهای تعمیر و نگهداری را در زمان واقعی به‌رانندگان، مدیران ناوگان و توزیع‌کنندگان ارائه می‌دهد. سیستم BPW مقررات بازرسی قانونی و دستورالعمل‌های تعمیر و نگهداری را یکپارچه کرده و همه کارها را به‌صورت دیجیتالی مستند می‌کند.

ادغام هوش مصنوعی نوآورانه

گروه BPW مدت‌ها پیش در شبکه‌های دیجیتالی رانندگان، باربری و وسایل نقلیه پیشرو بوده و هدف آن افزایش کارایی برای شرکت‌های حمل‌ونقل است. با آی‌سی ‌پلاس، BPW هوش مصنوعی را به‌تجهیزات تریلر معرفی می‌کند و سیستم را قادر می‌سازد الگوهای داده‌ای را که نیاز به‌تعمیر و نگهداری دارند، شناسایی کند. در نتیجه از تعمیرات و حوادثی که بار مالی زیادی را به‌مصرف‌کننده تحمیل کند، جلوگیری می‌شود.

استفاده BPW از داده‌های موجود از EBS همراه با سنسورهای سایش ترمز، امکان تجزیه و تحلیل پیچیده را بدون نیاز به‌سنسورهای اضافی فراهم می‌کند. سیستم هوش مصنوعی الگوهای واکنش موقت ناشی از شرایط جاده را فیلتر کرده و هشدارهای تعمیر و نگهداری دقیق را تضمین می‌کند.

موفقیت و توسعه سیستم آی‌سی ‌پلاس در اروپا

اندازه‌گیری عملکرد ترمز که در بریتانیا اجباری شده است، شامل مزایای بسیاری در جهت کاهش زمان توقف و بهبود کارایی ناوگان است. سیستم آی‌سی ‌پلاس اکنون در اروپا نیز موجود است و این مدل موفق را در بازارهای گسترده‌تری توسعه داده و تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌شده و ایمنی افزایش‌یافته را ارائه می‌دهد.

ادغام خدمات دیجیتال، مانند سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات دیجیتال BPW و idem telematics، این روند را ساده‌تر می‌کند. این سیستم‌ها به‌مدیران ناوگان، انعطاف‌پذیری در برنامه‌ریزی نگهداری و دسترسی به‌اطلاعات دقیق خودرو از طریق پورتال تلماتیکی cargofleet 3 را ارائه می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =