کد خبر: 25809
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱

در آخرین گزارش کیفی شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران(ISQI)، برای دومین ماه متوالی قعر نشین سنتی این گزارش یعنی خودرو پراید جای خود را به MVM110 داد و بدلیل عدم تولید مگان در پارس خودرو, این محصول در گزارش مذکور مورد بررسی قرار نگرفت.

به گزارش دنای خودرو در گزارش کیفی خودروهای تولید داخل شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران(ISQI)، در آبان ماه 1392 مجموع خودروهاي توليد شده در داخل كشور، اعم از سبك و سنگين نسبت به ماه قبل با كاهش 1/1 درصدي و در مقايسه با زمان مشابه سال قبل با روند نزولي 3/17 درصدي مواجه گرديد. در ماه اخير 99 درصد از حجم خودروهاي توليد شده در داخل كشور مختص خودروهاي سبك (سواري و وانت) و 1 درصد نيز مربوط به خودروهاي گروه سنگين (مسافری و باری) بوده است.

گروه سبك- بخش سواري:

در بخش سواري شاهد كاهش 7/6 درصدي تیراژ توليد نسبت به ماه قبل بوديم كه قطع توليد خودروي رنو مگان و همچنین كاهش توليد ساير خودروهای شركت پارس خودرو از جمله نيسان تيانا، پارس تندر و تندر90 از جمله عوامل اصلی در ایجاد این روند نزولي مي باشند. از ديگر نكات مهم و حائز اهميت در زمينه تولید خودروهاي سواری ساخت داخل مي‌توان به توليد مجدد ليفان(1800)620 در شركت كرمان موتور و همچنين افزايش توليد خودروهاي شركت مديران خودرو (MVMX33 و  MVM530 و MVM110) اشاره نمود.

در آبان ماه، تعداد خودروهاي ارزشيابي شده نسبت به ماه قبل 2/20 درصد افزايش يافت بطوريكه جمعا 15 مدل خودرو مورد بازرسي قرار گرفت كه 10 مدل در سطح كيفي خيلي خوب و 5 مدل هم در سطح كيفي خوب قرار گرفته‌اند.

عيوب فني و عملكردي خودروهاي سواري:

به گزارش روابط عمومي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران(ISQI)، در بخش عيوب فني و عملكردي خودروهاي سواري،خودروي سایپا X131 بيشترين نمرات منفي را كسب است. از طرفي شاهد افت 8/9 درصدي ميانگين نمره منفي اين بخش نسبت به ماه قبل هستيم كه بيشترين تاثير در اين روند مربوط به خودروهاي MVMX33 مي باشد.

در بخش تزئينات و مونتاژي خودروهاي پژو 405 و سمند بيشترين نمرات منفي را كسب نمودند. در اين بخش شاهد بهبود 6/2 درصدي ميانگين نمره منفي نسبت به ماه قبل نيز هستيم كه بيشترين تغيير مربوط به خودروهاي سایپا X131 پارس خودرو و MVM110 مي‌باشد. در بخش بدنه خودروهاي سایپا X131 و سایپا X131 پارس خودرو بيشترين نمرات منفي را كسب نمودند، همچنين در اين بخش نسبت به ماه قبل شاهد افت 0/5 درصدي هستيم كه بيشترين تاثير در ایجاد اين روند نزولی، مربوط به خودروهاي MVM110 و سمند مي‌باشد.

در بخش رنگ میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل 4/11 درصد تنزل یافت که عمدتاً مربوط به افزايش نمره منفی خودروهای MVM110 و سایپاX131  در این بخش می‌باشد. همچنین خودروهای لیفان X60 و ليفان (1800)620  بيشترين نمرات منفي را در بخش رنگ كسب نمودند.

 

تعداد ايرادات مهم و اساسي در بخش سواري:

در اين بخش تعداد ايرادات مهم و اساسي به ميزان 100 درصد افزايش يافت كه عمدتاً مربوط به افزايش تعداد این ایرادات در خودروي سایپا X131 مي باشد.

 در نهايت ميانگين نمره منفي خودروهاي گروه سواري داراي تنزل كيفي 4/3 درصدي بوده كه بخش عمده آن مربوط به قطع تولید خودروی با کیفیت رنو مگان و افزايش ميانگين نمره منفي نيسان تيانا مي باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =