خودروهای وارداتی‌ در نمایشگاه خودرو تهران

دومین روز نمایشگاه خودرو «شهر آفتاب» تهران یا همان اتو اکسپو تهران، در حالی میزبان بازدیدکنندگان بود که برخی محصولات وارداتی خوشنام و مطرح جهان در این رویداد حضور پر رنگی داشتند. اگرچه گزینه‌های چینی وارداتی نیز در این میان به‌چشم‌ می‌آیند که هر کدام سعی در جلب توجه مخاطبان این رویداد خودرویی در پایتخت دارند.

نبکا و خودرو کراس‌اوور تمام‌الکتریکی جذاب

شرکت نوین ماهان (نبکا) به‌عنوان یک مجموعه جوینت‌ونچر از گروه کرمان خودرو و گروه مپنا معرفی می‌شود که چندی پیش از کراس‌اوور تمام‌الکتریکی خود با نام اسکای‌ول ET5 رونمایی کرد.

این خودرو توسط شرکت نوین ماهان (نبکا) در غرفه این خودروساز واقع در سالن U غرفه B1 به‌نمایش درآمد. این خودرو از نظر طراحی از استایل جذاب، زیبا و در عین حال مدرنی بهره می‌گیرد که یک سروگردن بالاتر از هم‌کلاس‌هایش در بازار است.

این خودرو نخستین کراس‌اوور مدرن الکتریکی مونتاژی است که توسط شرکت خودروسازان بم مونتاژ می‌شود. همچنین خدمات پس از فروش این خودرو توسط شرکت خودروسازان بم ارائه می‌شود.

نخستین خودرو هوشمند ایران، با سیستم خودران سطح ۲.۵ عرضه می‌شود که سطحی هوشمند از سیستم خودران است.

گارانتی خودرو پنج سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر و گارانتی باتری آن ۸ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر است. مدت‌زمان شارژ باتری این خودرو توسط شارژ سریع ۳۵ دقیقه است که در این زمان، ظرفیت باتری از۳۰ درصد به ۸۰ درصد می‌رسد.

اگر این خودرو با شارژر AC Wall box که ساخت شرکت مپناست، شارژ شود ۴ تا ۶ ساعت زمان نیاز دارد تا فول‌شارژ شود. از نظر قیمت و زمان عرضه این خودرو هنوز اطلاعاتی دردست نیست؛ اما به‌زودی دراین‌باره از سوی شرکت نبکا اطلاع‌رسانی می‌شود.

فردا موتورز و محصولات باکیفیت جیلی

شرکت فردا موتورز پس از آزادسازی واردات خودرو اقدام به‌ثبت سفارش محصولات جیلی کرد. محصولات جیلی باکیفیت بالای ساخت‌شان، در بازار کشورمان جایگاه ویژه‌ای دارند.

کراس‌اوور کامپکت این کمپانی با نام آزکارا شناخته می‌شود که می‌توان گفت از نظر طراحی، یکی از زیباترین کراس‌اوورهای بازار ایران است.

خودروهای وارداتی‌ در نمایشگاه خودرو تهران خوش درخشیدند

با استفاده از خطوط تیز و سطوح تخت، شاهد یک کراس‌اوور اسپرت با ظاهری زیبا هستیم که رینگ‌های ۱۸ اینچی آن کاراکتر نافذی را برای این کراس‌اوور فراهم آورده است.

آزکارا از یک موتور 3 ‌سیلندر ۱۴۷۷ سی‌سی مزین به‌فناوری T-GDI بهره گرفته تا بتواند با هماهنگی یک موتور الکتریکی EMS با ساختار ۴۸ ولتی، حداکثر ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت (به‌صورت ترکیبی) و ۳۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند.

این نیرو به‌کمک گیربکس هفت‌سرعته دوکلاچه اتوماتیک تر به‌چهار چرخ منتقل می‌شود. جیلی آزکارا تنها از طریق سامانه یکپارچه خرید خودرو به‌فروش می‌رسد که قیمت آن از سوی شورای‌رقابت حدود یک‌میلیارد و ۴۵۰ میلیون‌تومان تعیین شده و به‌صورت علی‌الحساب است. آزکارا در مدت‌زمان ۶۰ روزه تحویل داده می‌شود.

جیلی جئومتری سی(C)

جیلی جئومتری سی سال ۲۰۱۹ میلادی به بازارهای جهانی معرفی شده است. این خودرو از نظر طراحی کاملا مدرن و منطبق بر اصول طراحی روز است. جئومتری سی با ظاهر زیبا اما ساده و جذاب توانسته یک هاچ‌بک کراس موفق باشد.

فردا موتورز به‌عنوان دومین محصول وارداتی خود از کمپانی جیلی طی چند ماه اخیرا اقدام به‌واردات جئومتری سی کرده است. این هاچ‌بک کراس‌کامپکت سگمنت سی به‌صورت تمام‌الکتریکی طراحی و تولید شده است.

خودروهای وارداتی‌ در نمایشگاه خودرو تهران خوش درخشیدند

از نظر مشخصات فنی جئومتری از یک موتور الکتریکی آهن‌ربا با مغناطیس دائم بهره می‌گیرد که در محور جلو تعبیه شده و حداکثر می‌تواند ۲۰۴ اسب‌بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند.

این قدرت و گشتاور از طریق یک باتری ۷۰ کیلووات-ساعتی لیتیوم-یونی تامین می‌شود. این خودرو با یک بار شارژ ۴۸۵ کیلومتر مسافت را طی می‌کند و با شارژر جریان متناوب AC می‌تواند در کمتر از ۷.۵ ساعت به‌صورت کامل شارژ شود.

با استفاده از شارژر سریع DC کمتر از ۴۵ دقیقه زمان نیاز است که ۳۰ تا ۸۰ درصد باتری این خودرو شارژ شود. جئومتری سی در حال حاضر قیمت‌گذاری نشده و زمان عرضه آن به‌بازار نیز مشخص نیست؛ اما قیمت نهایی این خودرو و زمان عرضه آن، از طریق سامانه خرید یکپارچه خودرو اعلام می‌شود.

مدیران‌خودرو و دردانه‌های تازه‌نفس

شرکت صنایع مدیران خودرو از روز نخست اتو اکسپو تهران با محصولات جدیدش از جمله آریزو ۸ (پرچمدار سدان‌های لوکس چینی در ایران)، تیگو ۸ پرو e پلاس (نخستین محصول پلاگین-هیبرید فونیکس در ایران)، آریزو ۶ جی‌تی، تیگو ۷ پرو پلاگین-هیبرید، تیگو ۸ پرومکس، ایکس ۵۵ پرو، ایکس ۲۲ پرو و آریزو ۵ اسپرت حضور فعال و پررنگی دارد.

خودروهای وارداتی‌ در نمایشگاه خودرو تهران خوش درخشیدند

اگرچه تمام محصولات مدیران‌خودرو تا حد زیادی مورد توجه بازدیدکنندگان اتو اکسپو تهران قرار می‌گیرد، اما پرچمدار پلاگین-هیبرید محصولات این شرکت خودروساز، یعنی تیگو ۸ پرو e پلاس به‌عنوان یک خودرو پاک متفاوت در نمایشگاه با قوای محرکه قوی بسیار مورد توجه است.

همچنین در کنار غرفه مدیران‌خودرو غرفه برند لوکس این شرکت یعنی اکستریم نیز حاضر است که دو محصول کراس‌اوور خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

تیگو ۸ e پرو پلاگین-هیبرید

این کراس‌اوور میان‌سایز لوکس مدیران‌خودرو با یک پیشرانه 4 سیلندر خطی ۱.۵ لیتری TCI با هماهنگی موتور الکتریکی به‌صورت ترکیبی ۳۲۶ اسب‌بخار قدرت و به‌صورت ترکیبی حداکثر ۵۱۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو به‌کمک گیربکس DHT به چهارچرخ منتقل می‌شود. بر این اساس تنها ۷.۶ ثانیه زمان نیاز است که این خودرو از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست یابد.

برای رسیدن به‌چنین شتابی، باتری ۱۹.۲۷ کیلووات-ساعتی لیتیوم-یونی در نظر گرفته شده است‌. تیگو ۸ پرو e پلاس پلاگین-هیبرید مدل ۱۴۰۲ برای فروش آماده است و دو میلیارد و ۷۶۴ میلیون‌تومان قیمت دارد.

تحویل ۹۰ روزه این خودرو برای مشتریانی است که از طریق سامانه خرید یکپارچه خودرو و از طریق نمایندگی‌های مدیران‌خودرو برای ثبت‌نام اقدام کرده‌اند.

آریزو ۶ جی‌تی؛ سدان اسپرت

سال ۱۳۹۶ بود که شرکت صنایع خودروسازی مدیران درصدد عرضه سدان کامپکت خود برآمد. این خودرو که با نام آریزو ۶ معرفی می‌شود، بسیار محبوب و دوست‌داشتنی است. نسخه پرو آریزو ۶ حدود یک سال است که به‌بازار عرضه شده و اخیرا شرکت مدیران خودرو نسخه اسپرت‌تر از سدان محبوبش را با پسوند جی‌تی به‌بازار ایران آورده است.

خودروهای وارداتی‌ در نمایشگاه خودرو تهران خوش درخشیدند

آریزو ۶ به‌لطف استفاده از چراغ‌های باریک و یک جلوپنجره ایکس یا دوکی‌شکل (مشابه محصولات لکسوس) بسیار اسپرت و هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد. در نمای عقب، همچنان شاهد همان چراغ‌های مشابه آریزو۶ پرو هستیم که زیبایی این خودرو را به‌اوج می‌رساند.

این خودرو با کاور قرمز و رنگ بدنه مشکی که شرکت مدیران خودرو برای این نسخه از خودرو در نظر گرفته، بسیار جالب توجه است. کابین این خودرو به‌لطف استفاده از صندلی‌هایی با روکش قرمز، غربیلک‌فرمان دی-کات و دسته‌دنده جذاب اسپرت، جلوه خاصی دارد.

قلب تپنده این خودرو اسپرت یک موتور 4 سیلندر ۱۵۹۸ سی‌سی مزین به‌فناوری توربوشارژر-پاشش سوخت مستقیم است که ۱۹۷ اسب‌بخار توان و ۲۹۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.

این قدرت و گشتاور به‌کمک گیربکس هفت‌سرعته دوکلاچه اتوماتیک به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب حالت سکون تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت آریزو ۶ جی‌تی تنها ۶‌.۷ ثانیه است.

فونیکس اف‌ایکس

فونیکس اف‌ایکس را باید یک کراس‌کوپه جذاب از شرکت مدیران خودرو بدانیم که در کمتر از دو سال، توانسته در بازار خودرو به‌جایگاه خاصی دست پیدا کند. این خودرو در اتوشوی شهر آفتاب تهران با رنگ سفید و کاور مشکی - آبی و با خطوط قرمز به‌نمایش درآمده است.

خودروهای وارداتی‌ در نمایشگاه خودرو تهران خوش درخشیدند

فونیکس اف‌ایکس در زیر کاپوت خود یک پیشرانه 4 سیلندر ۱.۶ لیتری T-GDI دارد که می‌تواند ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. این نیرو به‌کمک گیربکس هفت‌سرعته دوکلاچه اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌شود.

کوشا خودرو و سراتو GT Line

کوشاخودرو به‌عنوان شرکت واردکننده محصولات کیاموتورز به‌ایران با پنج محصول این خودروساز کره‌ای در اتو اکسپو تهران حضور دارد.

خودروهای وارداتی‌ در نمایشگاه خودرو تهران خوش درخشیدند

این پنج محصول عبارتند از کیا K5 یا همان اپتیما، سلتوس، سونت، سراتو (که در قوی‌ترین نسخه خود (GT Line) در غرفه کوشاخودرو حضور دارد) و پگاس، مورد توجه بازدیدکنندگان قرار دارد.

کیا K5 یا اپتیما

اپتیما به‌عنوان سدان محبوب و موفق کیاموتورز از سال ۲۰۰۰‌ میلادی تاکنون تولید می‌شود و جدیدترین نسل این خودرو سال ۲۰۲۱ میلادی به‌بازار جهانی معرفی شد. اپتیما در برخی بازارها مانند بازار آمریکای شمالی با نام K5 شناخته می‌شود.

خودروهای وارداتی‌ در نمایشگاه خودرو تهران خوش درخشیدند

این خودرو در نسل پنجم خود با عنوانDL3 شناخته می‌شود. سبک جدید طراحی و فرمت فست‌بک با چراغ‌های کشیده، استایل و ظاهر بسیار زیبایی به‌این خودرو می‌بخشد.

اپتیما اخیرا توسط کوشاخودرو وارد کشورمان شده که تمام کارهای مقدماتی آن برای عرضه به‌بازار انجام شده است. این سدان فست‌بک جذاب کره‌ای زیر کاپوت خود یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر خطی تنفس‌طبیعی جا داده که می‌تواند حداکثر ۱۵۰ اسب‌بخار توان و ۱۹۶ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند.

این نیرو به‌کمک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این نسخه از اپتیما یا K5 نسخه استاندارد بوده که از فهرست بلندبالایی از آپشن‌های ایمنی و رفاهی برخوردار است.

بر اساس گفته‌های یکی از کارشناسان کوشاخودرو فروش این سدان از طریق سامانه خرید یکپارچه خودرو آغاز شده و اولویت با افرادی است که در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

بر این اساس اپتیما یا K5، سونت و سلتوس به‌بازار عرضه شده است. دو مدل پگاس و سراتو هنوز در سامانه قیمت‌گذاری نشده‌اند؛ اما به‌زودی در این سامانه قرار می‌گیرند. قیمت قطعی برای کیا اپتیما یا K5 حدودا 2 میلیارد و ۴۵۷ میلیون‌تومان است. زمان تحویل این خودرو ۹۰ روز کاری است .

سراتو GT Line

کیا سراتو یکی از محبوب‌ترین محصولات کیاموتورز در بازار ایران است و نسل چهارم این خودرو که در سگمنت سی و کلاس سدان‌های کامپکت قرار دارد، سال ۲۰۱۸ میلادی معرفی شد. نسل چهارم سراتو یا همان نسل سوم فورته، موسوم به BD از زبان جدید طراحی کیاموتورز بهره می‌گیرد که باتوجه به‌خطوط تیز و چراغ‌های کشیده، بسیار جوان‌پسند است.

خودروهای وارداتی‌ در نمایشگاه خودرو تهران خوش درخشیدند

یکی ازمحصولات کوشاخودرو که قرار است به‌زودی به‌بازار عرضه شود، سراتو GT Line است. این ‌نسخه از سراتو به‌عنوان مدل اسپرت از سراتو شناخته می‌شود که زیر کاپوت خود یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری خطی اتمسفریک را جا داده است.

این قوای محرکه، نسل جدید موتورهای هیوندای-کیا موسوم به اسمارت‌استریم است‌. با در نظر گرفتن فناوری سیستم تایمینگ متغیر هوشمند سوپاپ‌ها، این پیشرانه حداکثر ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.

این نیرو به‌کمک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. فهرست بلندبالایی از امکانات رفاهی و ایمنی در سراتو GT Line وجود دارد. درحال حاضر قیمت‌ قطعی این خودرو اعلام نشده؛ اما به‌زودی برای خرید در سامانه یکپارچه قرار می‌گیرد.

سونت

کیا سونت، کوچک‌ترین عضو بلندقامت کیاموتورز است که در سال ۲۰۲۰ میلادی معرفی شده است. سونت، در سبد محصولات عرضه‌شده کوشاخودرو قرار دارد.

خودروهای وارداتی‌ در نمایشگاه خودرو تهران خوش درخشیدند

سونت وارداتی توسط کوشاخودرو از پیشرانه تنفس‌طبیعی 4 سیلندر ۱۴۹۷ سی‌سی با ۱۶ عدد سوپاپ برخودار است که این موتور با نام اسمارت‌استریم شناخته می‌شود.

این پیشرانه با سیستم زمان‌بندی متغیر پیوسته سوپاپ‌ها می‌تواند ۱۱۴ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. قدرت و گشتاور تولیدشده به‌کمک گیربکس IVT که نسل جدید گیربکس CVT است، به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

قیمتی که برای این کراس‌اوور کوچک در نظر گرفته شده، 2 میلیارد و ۱۶۰ میلیون‌تومان است که از زمان پرداخت، ۹۰ روز کاری زمان نیاز است تا تحویل داده شود.

معین موتور و ژاپنی‌های جذاب و جدید

معین موتور که پیش‌تر واردات پورشه به‌ایران را انجام می‌داد، حدود یک سال است که به‌عنوان شرکت واردکننده محصولات تویوتا و اخیرا هوندا به‌کشور معرفی می‌شود.

خودروهای وارداتی‌ در نمایشگاه خودرو تهران خوش درخشیدند

معین موتور در اتو اکسپو تهران یک محصول از تویوتا و دو محصول از هوندا را به‌نمایش گذاشته است.

تویوتا کرولا

کرولا همواره پرفروش‌ترین محصول تویوتا بوده که در بازار خودرو کشورمان نیز از جایگاه خاصی برخوردار است. نسخه ۲۰۲۳ این‌ خودرو که از ظاهر بسیار مدرن و زیبایی برخوردار است، به‌بازار کشورمان عرضه خواهد شد.

خودروهای وارداتی‌ در نمایشگاه خودرو تهران خوش درخشیدند

تویوتا کرولا در دو نسخه به‌بازار عرضه می‌شود. یکی از این نسخه‌ها دارای پیشرانه 4 سیلندر خطی ۱‌.۲ لیتری توربوشارژر با قدرت ۱۱۶ اسب‌بخاری و گشتاور ۱۸۵ نیوتون‌متری است که مجهز به‌گیربکس CVT است.

نسخه دیگر با پیشرانه 3 سیلندر خطی ۱۵۰۰‌ سی‌سی تنفس‌طبیعی با قدرت ۱۲۰ اسب‌بخاری و گشتاور ۱۴۹ نیوتون‌متری و با گیربکس CVT عرضه می‌شود.

در حال حاضر قیمت این خودرو ‌به‌شکل قطعی اعلام نشده، اما ارزش‌ تویوتا کرولا حدودا 2 میلیارد و ۳۵۰ میلیون‌تومان برآورد می‌شود. زمان عرضه این خودرو به‌بازار هنوز مشخص نیست.

هوندا وزل

این‌خودرو به‌عنوان کراس‌اوور کامپکت جدید هوندا معرفی شده که بیشتر هدف آن بازار کشور چین است‌. این خودرو از یک پیشرانه 4 سیلندر 5/1 لیتری تنفس‌طبیعی برخوردار است که به‌لطف فناوری منحصربه‌فرد I-VTEC هوندا می‌تواند ۱۲۴ اسب‌بخار توان و ۱۴۵ نیوتون‌متر گشتاور فراهم کند.

خودروهای وارداتی‌ در نمایشگاه خودرو تهران خوش درخشیدند

این قدرت و گشتاور به‌کمک گیربکس CVT به‌چرخ‌های جلو می‌رسند. در حال حاضر اطلاعاتی درباره قیمت‌گذاری قطعی و زمان عرضه این خودرو به‌بازار دردسترس نیست.

همچنین نسخه تمام‌الکتریکی این خودرو نیز با نام هوندا E-NS1 معرفی می‌شود که قرار است به‌زودی راهی بازار شود. به‌جرأت می‌توان گفت این دو محصول هوندا از باکیفیت‌ترین بلندقامتان ایران خواهند بود.

نامی‌خودرو و محصولات نیسان

حضور محصولات نیسان، تویوتا، هوندا و البته کیا توجه ما را به‌خودروهای باکیفیت غیر چینی‌ جلب می‌کند. نامی خودرو به‌عنوان واردکننده محصولات نیسان قرار است سه خودرو از این برند را به‌بازار ایران عرضه کند. یکی از این خودروها نیسان قشقایی است.

خودروهای وارداتی‌ در نمایشگاه خودرو تهران خوش درخشیدند

قشقایی نسل سوم که اواخر سال ۲۰۲۱ معرفی شد، با زبان جدید طراحی نیسان، چهره تهاجمی‌ و استایل اسپرتی دارد. قشقایی نسل سوم که قرار است توسط نامی خودرو به‌بازار ایران عرضه شود، با موتور 4 سیلندر دولیتری خطی اتمسفریک با حداکثر قدرت ۱۵۴ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۱۹۴ نیوتون‌متر به‌دست مشتریان می‌رسد.

برای این خودرو گیربکس CVT برای انتقال قدرت به‌چرخ‌های جلو در نظر گرفته شده است. قشقایی جدید با لیست کاملی از آپشن‌های ایمنی و رفاهی جدید به‌بازار می‌آید.

در حال حاضر اطلاعات دقیقی از زمان عرضه و قیمت قطعی این خودرو دردست نیست.

به‌گفته مسئولان غرفه نامی خودرو، این خودرو از روز پنجشنبه در غرفه این شرکت در نمایشگاه خودرو تهران، به‌نمایش در می‌آید.


نیسان کیکس

نیسان کیکس به‌عنوان کوچک‌ترین عضو بلندقامت خانواده نیسان به‌ایران می‌آید؛ درحالی که بالاترین سطح کیفی در این کلاس را در اختیار متقاضیانش قرار می‌دهد.

خودروهای وارداتی‌ در نمایشگاه خودرو تهران خوش درخشیدند

این کراس‌اوور ساب‌کامپکت باکیفیت ژاپنی قرار است با موتور 4 سیلندر ۱.۶ لیتری اتمسفریک خطی با حداکثر توان ۱۲۲ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۳ نیوتون‌متر و گیربکس ایکس‌ترونیک CVT (دیفرانسیل جلو ) به‌بازار عرضه شود.

در حال حاضر قیمت‌گذاری قطعی برای نیسان کیکس نیز انجام نشده؛ اما احتمال می‌رود این خودرو در بازه قیمتی زیر 3 میلیاردتومان قرار بگیرد .

در حال حاضر زمان عرضه این خودرو به‌بازار مشخص نشده است.

نیسان سیلفی

از دیگر محصولات ایمن و جدید نیسان که هدف آن بازار کشور چین است، سیلفی است. این خودرو که در سگمنت سدان‌های سگمنت C و کلاس سدان‌های کامپکت قرار می‌گیرد، از طراحی زیبا و البته جسورانه‌ای برخوردار است‌.

خودروهای وارداتی‌ در نمایشگاه خودرو تهران خوش درخشیدند

این سدان با پیشرانه 3 سیلندر ۱.۲ لیتری تنفس‌طبیعی، حداکثر ۱۳۶ اسب‌بخار قدرت و ۳۰۰‌ نیوتون‌متر گشتاور (ترکیبی با موتور الکتریکی) تولید می‌کند. این خودرو درحقیقت هیبرید بوده و از سطح ایمنی بالایی برخودار است‌.

نیسان سیلفی نیز هنوز قیمت قطعی ندارد؛ اما شنیده‌ها حاکی از آن است که در بازه قیمتی زیر 3 میلیاردتومان قرار می‌گیرد و زمان عرضه آن نیز مشخص نیست‌.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =