کد خبر: 182710
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

معاون ساخت و توسعه آزادراه های شرکت ساخت از انجام عملیات روکش آسفالت ۵۰۰ کیلومتر از آزادراه‌های کشور در سال جاری خبر داد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از میزان ،معاون ساخت و توسعه آزادراه های شرکت ساخت از انجام عملیات روکش آسفالت ۵۰۰ کیلومتر از آزادراه‌های کشور در سال جاری خبر داد.
 سید حسین میرشفیع اظهار کرد: تقریبا بیش از ۵۰ درصد راه‌های روستایی کشور آسفالته است. البته نگهداری راه‌های روستایی در ساختار جدید ‌وزارت راه‌ و شهرسازی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هدیه گردید و امیدوارم همکاران ما در این سازمان و ادارات کل استانی بتوانند سطح سرویس راه‌های روستایی کشور را حفظ کنند.
وی در ادامه از انجام عملیات روکش آسفالت ۵۰۰ کیلومتر از آزادراه‌های کشور در سال جاری خبر داد و گفت: ۲۰۰ کیلومتر از این رقم توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل دولتی و ۳۰۰ کیلومتر با کمک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شد. معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل با بیان اینکه «آزادراه‌ها سال‌ها به دلیل مسائل قانونی و هزینه‌ای با مشکل روبرو بودند» افزود‌: برای اجرای توازن میان عرضه و تقاضا در قیر طی سه سال گذشته و ایجاد یک جریان منظم تلاش بسیاری شد و در این بین باید از تولید کنندگان قیر با وجود کمبودهای مالی  و همراهی در این جریان تشکر کرد. مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور راه روستایی تصریح کرد: درحالی که انتظار می‌رفت یک ظرفیت سالانه برای قیر  ایجاد شود با قیمت‌گذاری‌های وزارت نفت بر فرآورده‌های نفتی، شرکت‌های تولیدکننده قیر و آسفالت تحت فشار قرار گرفتند و صنعت قیر کشور نیز حال خوشی برای صادرات ندارد. میرشفیع با اشاره به تخصیص بخش کمی از قیر تعیین شده به وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱.۵ میلیون تن قیر و ۲۰ برابر آن آسفالت در وزارت راه و شهرسازی مصرف شد و در صورت مصرف همین مقدار در سال جاری بخشی از عقب ماندگی در نگهداری راه‌ها  جبران خواهد شد. معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل در ادامه گفت: این شرکت برای همه همکاران درجهت صادرات خدمات فنی-مهندسی برنامه‌ریزی کرده و ضرورت این کار مدیریت فرایند تولید قیر و آسفالت به منظور دستیابی و ایجاد یک حجم صادراتی است. وی در پایان از بدهی ۴۰۰ میلیارد تومانی به تولیدکنندگان قیر و بیش از ۷ هزار میلیارد تومانی به پیمانکاران راهسازی خبر داد و گفت: راهسازان و پیمانکاران صبر و تحمل فراوانی در قبال دریافت مطالبات خود داشته اند و تلاش ما برای پرداخت دیون خود و قدردانی از زحمات آنها است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    سرمایه های ملی ( خودروهای سنگین مسافربری ، باربری وخودروهای سبک ) با تردد در ازادراه های زنجان به هشترود وبستان اباد تا هشترود متحمل خسارات فراوان دست انداز می شوند با فرارسیدن فصل بارندگی تسریع در ترمیم اسفلت ضروری می باشد .
  • بیگی ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    لطفا برشهای اسفالت ازادراها را پر کنید برش اسفلت به عنوان سرعت گیر جز تخریب خودروها دستاورد دیگری ندارد .
  • بیگی ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    خسارات ناشی ازپایه های اهنی گاردیلهای ازاد راها که بدنبال تعریض جاده بریده شده ومانند شمشیر تیز باعث ترک لاستیک خودروها می شوند چه کسی است ؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =