کد خبر: 189680
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶

براساس گزارش‌ها مدل جدید ب‌ام‌و سری ۵ تورینگ (استیشن) بزرگ‌تر و جادارتر از مدل قبلی این ماشین خواهد بود اما درعین حال وزن آن حدود ۱۰۰ کیلوگرم سبک‌تر است.

به گزارش اخبار خودرو ، ب‌ام‌و در روزهای اخیر تصاویری را از این ماشین منتشر کرده که قرار است در ماه مارس در نمایشگاه ژنو رونمایی شود. این خودرو که رقیب اصلی مرسدس بنز کلاس E استیت و آئودی A6 آوانت است، ۳۶ میلی‌متر کشیده‌تر، ۸ میلی‌متر پهن‌تر و ۱۰ میلی‌متر مرتفع‌تر از مدل فعلی تورینگ سری ۵ و روی پلت‌فرمی سوار است که ۷ میلی‌متر ‌کشیده‌تر است.

[caption id="attachment_189681" align="aligncenter" width="700"]مدل جدید ب‌ام‌و سری 5 تورینگ (استیشن) مدل جدید ب‌ام‌و سری ۵ تورینگ (استیشن)[/caption]

ابعاد افزایش‌یافته این ماشین نشان‌دهنده آن است که سرنشینان ماشین از فضای بیشتری برخوردار هستند. ب‌ام‌و می‌گوید مدل جدید جای کافی برای قرار گرفتن سه صندلی بچه را در صندلی عقب دارد.

صندوق عقب این ماشین ۵۷۰ لیتر گنجایش دارد و در صورت خواباندن صندلی‌های عقب این ظرفیت به ۱۷۰۰ لیتر برای بار، بدل می‌شود که نسبت به مدل فعلی با ۱۰ تا ۳۰ لیتر افزایش ظرفیت همراه است.

سیستم تعلیق هوا به صورت استاندارد روی محور عقب ماشین سوار است و این به آن معناست که تورینگ سری ۵ جدید می‌تواند تا ۷۳۰ کیلوگرم بار را حمل کند که نسبت به مدل قبلی این ماشین ۱۲۰ کیلوگرم افزایش پیدا کرده است.

هنگام رونمایی تورینگ سری ۵ با گزینه‌های موتوری ۲ موتور دیزل و دو موتور بنزین‌سوز عرضه خواهد شد؛ یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر ۵۲۰d با ۱۸۸ اسب بخار نیرو و یک موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی ۵۳۰d با ۲۶۱ اسب بخار نیرو.

موتورهای بنزین‌سوز این ماشین عبارتند از ۵۳۰i و ۵۴۰i xDrive که به ترتیب ۲۴۸ و ۳۳۵ اسب بخار نیرو دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =