کد خبر: 190248
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲

در حال حاضر بزرگ‌ترین هیات خارجی حاضر در چهارمین همایش خودرو متعلق به کشور فرانسه به تعداد ۱۰۰ نفر است و بعد از آن نیز ترکیه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا مقام‌های بعدی را دارند.

به گزارش اخبار خودرو ، در آستانه برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران، مسئولان و خودروسازان در انتظار نتایج این همایش برای صنعت خودروی داخلی هستند. تا‌جایی‌که ساسان قربانی، دبیر این همایش از خبرهای خوبی که از این همایش به وقوع خواهد پیوست خبر داد و گفت: «بسیاری از قراردادهای خودرویی تا قبل از پایان سال به سرانجام می‌رسند و حتی پیش‌بینی می‌شود قراردادهای تازه‌ای نیز در بخش تولید قطعه و خدمات با شرکت‌های حاضر در همایش امضا شود.»

این اتفاقات نشانه‌های برجامی است که برای صنعت خودرو رویدادهای خوبی را رقم زد و قراردادهایی که در زمینه خودروسازی بسته شد، نشان‌دهنده این موضوع است.

از دیگر سو، نشانه‌ها حاکی از آن است که باید به گزینه سرمایه‌گذاری خارجی و بسترسازی برای این مهم بیش از پیش توجه شود. درحال حاضر کشور فرانسه به‌عنوان یکی از شرکای ثابت ایران در زمینه قراردادهای خودرویی به شمار می‌آید و کره با هیوندای در حال فعالیت است، فولکس نیز به گفته کارشناسان در مراحل پایانی امضای قرارداد است؛ مواردی که اهمیت قراردادها در پسابرجام را نشان می‌دهد.

همچنین برپایی چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران، با حضور بیش از ۴۰۰ مهمان خارجی نشان‌دهنده اهمیت این صنعت نه‌تنها در ایران بلکه در جهان است.

حضور۲۰ سفارتخانه خارجی در حد سفیر یا رئیس هیات بازرگانی در همایش امسال یعنی اهمیت سرمایه‌گذاری خارجی در یکی از صنایع مهم دنیا؛ در حال حاضر بزرگ‌ترین هیات خارجی حاضر در چهارمین همایش خودرو متعلق به کشور فرانسه به تعداد ۱۰۰ نفر است و بعد از آن نیز ترکیه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا مقام‌های بعدی را دارند.

در بخش آسیایی اما ژاپنی‌ها بزرگ‌ترین هیات را در همایش دارا هستند و کره و چین مقام‌های دوم و سوم را در اختیار دارند. همچنین ۲۰ سخنران خارجی از کانادا، انگستان، بلژیک، سوئد و سایر کشورهای مطرح در چهارمین همایش خودرو، تجارب و دانش خود را در اختیار حاضرین قرار خواهند داد.

اهمیت سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت خودرو در همین زمینه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه تمام دنیا تشنه بازار خودروی ایران است، به گزینه اهمیت سرمایه‌گذاری خارجی اشاره کرد و گفت: «راه نجات خودروسازی کشور، مشارکت با سرمایه‌گذار خارجی است.»

محمدرضا منصوری، با بیان اینکه بسیاری از خودروسازان به دنبال دستیابی به بازار گسترده خودرویی ایران هستند، افزود: «حضور خودروسازان خارجی در داخل کشور سبب ایجاد فضای رقابتی و افزایش کیفیت برای ماندن در عرصه رقابت می‌شود و به مصرف‌کنندگان امکان افزایش انتخاب می‌دهد.»

منصوری همچنین با اشاره به اینکه بیشتر شرکت‌های خودروسازی زیان‌ده هستند، ادامه داد: «بسیاری از شرکت‌های خودروساز، بدهکار بانکی هستند و هر ساله بر زیان انباشته آنها افزوده می‌شود، لذا در شرایط پساتحریم باید با مشارکت خارجی‌ها کیفیت خودروهای داخلی را افزایش داد.»

انتقال تکنولوژی با حضور کشورهای صاحب تخصص عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها راه نجات خودروسازی از باتلاق، انتقال تکنولوژی است، تصریح کرد: «حضور سرمایه‌گذار خارجی و برندهای خودروسازی مطرح در کشور می‌تواند خودروسازی را از باتلاق نجات دهد و راه دستیابی به چشم‌انداز ۱۴۰۴ و افزایش بهره‌وری و مشارکت با برندهای مطرح خودروسازی دنیاست.»

برپایی همایش؛ فرصتی برای سازگاری با معادلات جهانی خودرویی تاکنون سه همایش بین‌المللی خودرو با رویکرد معرفی صنعت خودرو، تبیین استراتژی، همچنین رقابت‌پذیری و همکاری‌های بین‌المللی در ایران برگزار شده است اما چهارمین همایش صنعت خودرو در حالی به موضوع فروش و خدمات پس از فروش اختصاص یافته که به گفته بسیاری از کارشناسان امروز رضایتمندی مشتریان صنعت خودرو تنها در محیطی رقابتی حاصل می‌شود؛ محیطی که به کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش توجه ویژه‌ای داشته باشد.

از این رو انتظار می‌رود در سایه برگزاری این دوره از همایش صنعت خودرو و به‌واسطه تعامل، هم‌اندیشی و استفاده از تجربیات شرکت‌های بین‌المللی خودروسازی به این موضوع مهم پرداخته شود و صنعت خودروی ایران ارتقا یابد.

در شرایطی برگزارکنندگان چهارمین همایش صنعت خودرو، محور این دوره از همایش را خدمات فروش و پس از فروش انتخاب کردند که به نظر می‌رسد با وجود برخی اقدامات صورت گرفته در عرصه فرآیندهای فروش و خدمات پس از فروش، همچنان این مساله جزو چالش‌های اصلی مشتریان و خودروسازان است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
    ای کاش اجازه داده می شد شرکتهای خارجی به شکل مستقل در ایران کارخونه می زدند و به تولید می پرداختند البته به شرط استخدام مهندسان و کارگران ایرانی. به نظرم یکی از راه های نجات ملت از انحصار بازار خودرو همین باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =