اتو اکسپو پکن ۲۰۲۴

با ورود به غرفه جی‌ای‌سی در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴، در درجه اول کانسپت DE Fine نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کرد

اتو اکسپو چین (Auti China ۲۰۲۴) در سال‌های اخیر به‌یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویدادهای خودرویی جهان تبدیل شده است. با توجه به‌اهمیت این اتو شو، شرکت جی‌ای‌سی (JAC) نیز سبد کاملی از محصولات خود را در نمایشگاه حاضر کرد. کمپانی جی‌ای‌سی (JAC) که در ایران بیشتر آن را با نام جک می‌شناسند، سال‌هاست که در زمینه تولید خودروهای سواری و کار و تجاری فعالیت می‌کند و اکثر محصولاتش هم موفق شده‌اند به‌بازار ایران ورود کنند. برای نمونه می‌توان به‌جک S۵ اشاره کرد که پس از شروع مونتاژش در کرمان‌موتور، موفق شد سهم زیادی از بازار کراس‌اوورهای ایران را به‌خود اختصاص دهد و مورد استقبال مردم واقع شود. به‌بیانی دیگر، می‌توان گفت شهرت برند جی‌ای‌سی در ایران با فروش بی‌نظیر S۵ رقم خورد و این خودرو توانست دیدگاه مثبتی برای جک به‌وجود آورد.

تمرکز JAC بر خودروهای مدرن

جی‌ای‌سی در سال‌های اخیر علاوه‌بر تولید خودروهای متنوع، روی پیشرفت در زمینه خودروسازی مدرن نیز تمرکز کرده و همگام با دیگر شرکت‌های مطرح چینی، در دنیا به‌شهرتی نسبی رسیده است.

پیشرفت چشمگیر جک را با نگاهی کلی به‌سبد محصولات آن در اتو اکسپو پکن ۲۰۲۴ و مقایسه آن‌ها با تولیدات قدیمی‌تر جی‌ای‌سی می‌توان مشاهده کرد که به‌خوبی مسیر تکاملی خودروهای این برند چینی را ترسیم می‌کند. جدا از تمام نکاتی که پیش‌تر به آن‌ها اشاره شد، حضور جی‌ای‌سی در نمایشگاه خودرو پکن که میزبان بزرگان صنعت‌خودرو دنیا نیز هست، می‌تواند بیانگر جایگاه در خور این کمپانی باشد.

نمایش خودروهای تمام‌برقی و هیبرید JAC در اتو شو پکن

در سال‌های اخیر، اضافه ‌شدن قوای محرکه الکتریکی به‌خودروها بسیار مرسوم شده و به‌همین دلیل اکثر خودروسازان حاضر در اتو اکسپو چین، اتومبیل‌های تمام‌برقی یا هیبرید خود را به‌نمایش درآورده‌اند.

با توجه به‌چنین موضوعی، جی‌ای‌سی نیز در کنار دیگر شرکت‌ها، خودروهای تمام‌برقی و هیبرید خود را به‌نمایشگاه آورده و در معرض دید عموم قرار داده است. این کمپانی علاوه‌بر حرکت در مسیر به‌کارگیری قوای محرکه روز دنیا، طراحی محصولات خود را نیز با الگوهای نوین جهانی به‌روز کرده است تا به‌صورت همه‌جانبه در زمینه خودروسازی پیشرفت کرده باشد.

کانسپت DE Fine؛ گل سرسبد غرفه جک

با ورود به‌غرفه جی‌ای‌سی در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴، در وهله نخست کانسپت DE Fine نظر بازدیدکنندگان را به‌خود جلب می‌کرد. گفتنی است نزدیک شدن به‌تولید خودرو با پلت‌فرم DE جزو اهداف توسعه‌ای جی‌ای‌سی است و در این راستا هوآوی با تکنولوژی‌های روز خود قصد دارد سرعت رسیدن به نسخه نهایی را برای JAC بیشتر کند.

هم‌آوردی JAC با خودروسازان بزرگ جهان در اتو اکسپو پکن ۲۰۲۴

به‌طور کلی، جی‌ای‌سی چهار پلت‌فرم برای ابعاد مختلف بدنه در نظر گرفته که در میان آن‌ها پلت‌فرم DI که مختص خودروهای کوچک و متوسط مانند EV۳ است، تجاری‌سازی شده و به‌مرحله تولید رسیده است. نام دو پلت‌فرم دیگر JAC که بخش‌های نهایی طراحی‌شان را سپری می‌کنند، DP و DM است که به‌ترتیب برای تولید خودروهای آفرود و MPVها کاربرد خواهند داشت.

هاچ‌بک EV۳؛ نخستین محصول جک با باتری‌های استوانه‌ای

از مهم‌ترین خودروهای برند JAC که احتمالا به‌زودی در خیابان‌های ایران نیز تردد خواهند کرد، می‌توان EV۳ را نام برد که به‌یک پیشرانه تمام‌برقی مجهز شده است و با توجه به‌ظاهر جذابش و همچنین تنوع پایین خودروهای هاچ‌بک و درون‌شهری، می‌تواند مورد پسند بسیاری از جوانان و خانم‌ها قرار گیرد.

هم‌آوردی JAC با خودروسازان بزرگ جهان در اتو اکسپو پکن ۲۰۲۴

جک EV۳ دارای یک موتور برقی با حداکثر قدرت ۷۰ کیلووات است. این هاچ‌بک نخستین محصول جک است که به‌باتری‌های استوانه‌ای تجهیز شده است و حداکثر سرعت آن هم به ۱۵۰ کیلومتر برساعت می‌رسد.

کراس‌اوور X۸؛ گزینه بعدی بازار ایران

دیگر محصولی که در غرفه جی‌ای‌سی معرفی شد، X۸ بود که کرمان‌موتور اقدامات لازم را برای مونتاژ این کراس‌اوور انجام داده است و در آینده نزدیک تولیدش را آغاز خواهد کرد.

هم‌آوردی JAC با خودروسازان بزرگ جهان در اتو اکسپو پکن ۲۰۲۴

این خودرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری TGDI استفاده می‌کند که قادر به‌تولید ۱۷۴ اسب‌بخار قدرت است. گشتاور این پیشرانه نیز ۲۵۰ تا ۲۸۰ نیوتون‌متر اعلام شده است. این قدرت از طریق گیربکس هفت‌سرعته دوکلاچه به‌چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد.

رونمایی از نسخه تمام‌برقی پیکاپ T۹

هم‌آوردی JAC با خودروسازان بزرگ جهان در اتو اکسپو پکن ۲۰۲۴

شرکت جک علاوه‌بر خودروهای سدان، کراس‌اوور و هاچ‌بک، پیکاپ‌های شاسی‌مستقل را نیز در سبد محصولات خود دارد. از این رو، برای نمایش دستاوردهای خود در تولید این کلاس بدنه، علاوه‌بر نسخه تمام‌بنزینی و تجهیزشده T۹ (هانتر)، نسخه تمام‌برقی و دودیفرانسیل این پیکاپ نام‌آشنا را نیز برای نخستین‌بار معرفی کرده است.

ون RF۸ با طراحی داخلی لاکچری

در بخش دیگری از غرفه، ون RF۸ که یک MPV محسوب می‌شود نیز حضور داشت و به‌علت طراحی داخلی لوکس و تجملاتی‌اش، مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

هم‌آوردی JAC با خودروسازان بزرگ جهان در اتو اکسپو پکن ۲۰۲۴

آرایش صندلی‌ها در این MPV به‌صورت ۲+۲+۳ بود تا سرنشینان ردیف دوم فضای کافی در اختیار داشته باشند و سفر راحت‌تری را تجربه کنند. در این خصوص باید گفت امروزه خودروسازان سعی دارند اکثر کراس‌اوورها و SUVهای خود را نیز با این چینش صندلی تولید کنند. چراکه فضا برای به‌کارگیری امکانات رفاهی بیشتر فراهم می‌شود.

حضور خودرو نام‌آشنای JS۶ در نمایشگاه پکن

خودرو JS۶ که حضورش در ایران قطعی شده و جزو جدیدترین محصولات این برند است نیز در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ حضور داشت. لازم به‌ذکر است JS۶ قرار است در نسخه پلاگین-‌هیبرید در کرمان‌موتور مونتاژ شود.

هم‌آوردی JAC با خودروسازان بزرگ جهان در اتو اکسپو پکن ۲۰۲۴

در پایان می‌توان نتیجه گرفت که حضور جی‌ای‌سی در چنین رویداد بزرگی می‌تواند نشان‌دهنده آمادگی این شرکت برای تولید محصولات متنوع‌تر و پیشرفته‌تر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =