کد خبر: 193177
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۵

از گذشته تا به امروز جوانان ایرانی در تمامی عرصه‌ها برای کشور افتخار آفرینی کرده‌اند. یکی از این عرصه‌ها مربوط به بخش طراحی خودروست.

به گزارش اخبار خودرو ، بسیاری از کمپانی‌های مطرح و نام‌آشنای خودروسازی، در تیم طراحی خود از طراحان حرفه‌ای و برجسته ایرانی کمک می‌گیرند تا در نهایت محصولی درخور و شایسته را روانه بازار کنند. اما کمتر کسی است که از حضور طراحان حرفه‌ای ایرانی در تیم‌های طراحی برندهای مشهور خودروساز دنیا با خبر باشد، به همین دلیل قصد داریم در این گزارش به معرفی طراحان ایرانی مشغول به کار در تیم‌های طراحی شرکت‌های مطرح خودروسازی جهان بپردازیم.

جمله معروف «اگر علم در ثریا باشد مردانی از سرزمین پارس به آن دست پیدا خواهند کرد.» مصداق بارز این موضوع است که نشان می‌دهد جوانان ایرانی در بالاترین سطح از علم و دانش حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارند.

نادر فقیه‌زاده

نادر فقیه‌زاده، متولد ۱۳۵۵ در تهران است. او در ۹ سالگی به‌دلیل ماموریت پدرش در کنسولگری ایران در فرانکفورت و هامبورگ، به همراه خانواده‌اش راهی کشور آلمان شد.

[caption id="attachment_193178" align="aligncenter" width="697"]نادر فقیه‌زاده نادر فقیه‌زاده[/caption]

او فوق‌لیسانس خود را در رشته طراحی خودرو از دانشگاه فورتزهایم آلمان دریافت کرد. سپس دوره طراحی صنعتی را در کمپانی مرسدس بنز گذراند و از همان‌جا همکاری خود را با شرکت‌های بزرگی همچون مرسدس بنز و ب‌ام‌و آغاز کرد.

در سال ۲۰۰۱ به گروه طراحان ب‌ام‌و پیوست و کریس بنگل معروف، بزرگ‌ترین طراح تاریخ ب‌ام‌و کسی بود که نادر فقیه‌زاده را مستقیما به تیم طراحی آن شرکت برد.

او امتیاز طراحی چند سری از اتومبیل‌های این کمپانی بزرگ را از آن خود کرده است. از این مدل‌ها می‌توان به مواردی همچون طراحی داخلی ب‌ام‌و سری ۷، طراحی خارجی ب‌ام‌و سری ۶ کوپه و کانورتیبل و همچنین ب‌ام‌و سری ۶ گرن‌کوپه اشاره کرد.

در سال ۱۳۸۵ شرکت ساپکو از او دعوت کرد به ایران بیاید و در کنفرانسی مراحل تولید یک خودرو در شرکت ب‌ام‌و را برای حضار توضیح دهد. نادر فقیه‌زاده نیز این دعوت را پذیرفت و این کنفرانس با استقبال بی‌نظیر مسئولان شرکت ایران‌خودرو، سایپا و عده زیادی از دانشجویان مهندسی و طراحی صنعتی مواجه شد.

نکته قابل تامل در مورد نادر فقیه‌زاده این است که نشریات و رسانه‌های داخلی از سری ۶ وسری ۷ محصولات ب‌‌ام‌و می‌نویسند، اما هیچ اشاره‌ای به طراح ایرانی آن نمی‌کنند، این در حالی است که مجله معتبر motortrend از نادر فقیه زاده به‌عنوان یک طراح مبتکر ایرانی یاد کرده است.

گفتنی است فقیه‌زاده اکنون یکی از ۲۰ طراح مشهور ب‌ام‌و به حساب می‌آید و در کنار طراحان بزرگی همچون Adrian von Hooydonk و Karim habib مشغول به کار است.

محمد حسین امینی یکتا

او با طراحی فوق‌العاده زیبا و چشم‌نواز برای شرکت مرسدس بنز توانست نام خود را در زمره بهترین طراحان خودرو جهان به ثبت برساند.

[caption id="attachment_193179" align="aligncenter" width="448"]محمد حسین امینی یکتا محمد حسین امینی یکتا[/caption]

محمد حسین امینی یکتا دانشجوی طراحی صنعتی در کشور آلمان است و سابقه طراحی مدل مفهومی گاندورا برای شرکت لامبورگینی را نیز در کارنامه خود دارد.

امید بادل

[caption id="attachment_193180" align="aligncenter" width="700"]امید بادل امید بادل[/caption]

امید بادل تا مقطع پیش‌دانشگاهی در شیراز تحصیل کرد، سپس برای ادامه تحصیل راهی آمریکا شد. او از بچگی علاقه بسیار زیادی به طراحی خودرو داشت و به صورت خودآموز نرم‌افزارهای زیادی را در این مورد فراگرفته است. چندی پیش او یک طراحی بسیار زیبا برای شرکت ب‌ام‌و انجام داد که مورد ستایش همگان قرار گرفت.

کوروش منصوری

این ایرانی متولد چالوس صاحب شرکت مشهور سوئیسی-آلمانی تیونینگ خودرو است. شرکت تیونینگ منصوری یکی از قدیمی‌ترین و خوش‌نام‌ترین‌ها در این عرصه و نزدیک ۲۸ سال در این حوزه مشغول فعالیت است.

[caption id="attachment_193181" align="aligncenter" width="487"]کوروش منصوری کوروش منصوری[/caption]

به جرات می‌توان گفت که شرکت منصوری رتبه اول تیونینگ و لوکس‌سازی خودرو در جهان را در اختیار دارد. این شرکت تمرکز خود را روی تیونینگ و توسعه مدل‌های خاصی از خودروهای شرکت‌های رولزرویس، بنتلی، آستون‌مارتین، پورشه، بنز و فراری معطوف کرده است.

شرکت منصوری در سال ۲۰۰۱، نخستین کارخانه تولیدی خود را راه‌‌اندازی کرد که در پی آن به‌طور مستقل، اقدام به تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز تیونینگ خودروهای سفارشی خود می‌کرد. این شرکت هم ‌اکنون دارای ۲ کارخانه تولیدی در کشورهای آلمان و سوئیس است.

فردیس رضوانی

فردیس رضوانی یک ایرانی است که فعالیت حرفه‌‌ای خود را با طراحی و تولید خودروهایی مانند Vencer Sarthe آغاز کرد. او فرزند یک خلبان جنگنده‌ ایرانی است که همین عامل موجب علاقه او نسبت به طراحی هواپیما و خودروهای عجیب شده است.

[caption id="attachment_193182" align="aligncenter" width="623"]فردیس رضوانی فردیس رضوانی[/caption]

رویای او برای ساخت ابرخودروهای خاص با عملکرد متفاوت در نهایت منجر به بنیان‌گذاری شرکت خودروسازی و طراحی خودروی رضوانی شد که در زمینه تولید خودروهای سوپر اسپرت خاص و گران‌قیمت فعالیت می‌کند.

اگرچه شرکت رضوانی به نسبت برخی کمپانی‌های مشهور، یک شرکت تازه کار محسوب می‌‌شود، ولی این بدان معنی نیست که ناشناخته‌ مانده است. خبر رونمایی از طراحی مشهور خودروی این شرکت به نام «هیولا» در صدر اخبار رسانه‌های دنیا قرار گرفت و بسیاری از نشریات تخصصی اتومبیل، اخبار مربوط به این شرکت را پوشش می‌دهند.

جالب آن است که رضوانی نیز مانند کوروش منصوری، در گفت‌وگوی خود با رسانه‌های دنیا، تاکید کرده است که خیلی دوست دارد امکان فعالیت در ایران برایش فراهم شود و خط تولید اتومبیل را در ایران راه‌‌اندازی کند.

امید مستقیمی

[caption id="attachment_193183" align="aligncenter" width="275"]امید مستقیمی امید مستقیمی[/caption]

امید مستقیمی فارغ‌التحصیل رشته الکترونیک شاخه برق در دانشگاه «نیوکسل» است. او در زمینه خودروهای مسابقه‌ای فعالیت می‌کند. مستقیمی خودروهای شرکت مرسدس‌بنز در مسابقات فرمول یک را با تحولی اساسی مواجه کرده است.

تمامی خودروهای شرکت کننده در مسابقات فرمول یک در مسابقات جهانی در کشورهای مالزی، استرالیا، بحرین و چین همگی توسط این جوان ایرانی طراحی شده‌اند. او به عنوان مهندس الکترونیک در شرکت مرسدس بنز مشغول به کار است.

هرمیداس اتابکی

هرمیداس اتابکی یکی از برجسته‌ ترین طراحان ایرانی در زمینه خودرو است که در پاریس، کارگاهی بزرگ برای این کار در اختیار دارد. [caption id="attachment_193184" align="aligncenter" width="327"]هرمیداس اتابکی هرمیداس اتابکی[/caption]

او در دانشکده سیسیاس دیترویت در زمینه طراحی خودرو تحصیل کرده، اگرچه کار اصلی وی طراحی خودرو است ولی در کنار آن، کشتی، قطار و بسیاری از وسایل دیگر از جمله عینک و شیشه عطر نیز طراحی می‌کند. او در سال ۲۰۰۲ موفق به کسب جایزه بهترین طرح قطار، برای طراحی قطار لیون شد.

هرمیداس با برندهای مختلف اروپایی همچون شرکت رنو و لامبورگینی کار کرده است. لازم به ذکر است که اتابکی چند باری هم به ایران سفر کرده تا بتواند به خواسته خود مبنی بر طراحی خودرویی متناسب با خصوصیات فرهنگی ایران جامعه عمل بپوشاند. او حتی گفته است که با ایران‌خودرو هم مذاکره کرده اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است و همچنان در کارگاه خود در پاریس کار می‌کند.

پنج طراح برتر صنعت خودرو

والتر دسیلوا (   طراح فولکس‌واگن، لامبورگینی، بنتلی و بوگاتی )

[caption id="attachment_193185" align="aligncenter" width="700"]والتر دسیلوا (   طراح فولکس‌واگن، لامبورگینی، بنتلی و بوگاتی ) والتر دسیلوا ( طراح فولکس‌واگن، لامبورگینی، بنتلی و بوگاتی )[/caption]

هنریک فیسکر ( طراح ب‌ام‌و Z8، آستون‌مارتین DB9 )

[caption id="attachment_193186" align="aligncenter" width="700"]هنریک فیسکر ( طراح ب‌ام‌و Z8، آستون‌مارتین DB9 ) هنریک فیسکر ( طراح ب‌ام‌و Z8، آستون‌مارتین DB9 )[/caption]   جیسون کاستریوتا ( طراح فراری۵۹۹ و مازراتی گرن‌توریسمو ) [caption id="attachment_193188" align="aligncenter" width="612"]جیسون کاستریوتا ( طراح فراری599 و مازراتی گرن‌توریسمو ) جیسون کاستریوتا ( طراح فراری۵۹۹ و مازراتی گرن‌توریسمو )[/caption]

جورجیو جیوجیارو ( طراح مازراتی گیبلی و بوگاتی )

[caption id="attachment_193189" align="aligncenter" width="700"]جورجیو جیوجیارو ( طراح مازراتی گیبلی و بوگاتی ) جورجیو جیوجیارو ( طراح مازراتی گیبلی و بوگاتی )[/caption]

فرانک استفنسون ( طراح مینی، مک‌لارن و مازراتی )

[caption id="attachment_193190" align="aligncenter" width="700"]فرانک استفنسون ( طراح مینی، مک‌لارن و مازراتی ) فرانک استفنسون ( طراح مینی، مک‌لارن و مازراتی )[/caption]

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 62
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
    73 2
    واقعأ جای تأسف است یه همچین طراح هان برجسته ی داریم اون وقت فرقون تولید میکنیم
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      18 1
      ههههههههههههههههه
    • ابراهیم IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      1 0
      نیروی انسانی یه بخش قضیه است یه بخش دیگه بصرفه بودن تولیدِ تا بخش خصوصی براش صرفه اقتصادی نداشته باشه ورود نمیکنه و انحصار ادامه دار میشه درنتیجه تولیدات هم بی کیفیت میشن
  • مک لارن ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
    9 29
    این خبرچندین باردرسایت های مختلف منتشرشده ولی کمی عجیبه یعنی ایران خودرووسایپااینارونمیخوان ؟شرایط سختی گذاشتند؟پول زیادمیخوان؟حالاهرچی عیب نداره ارزش داره بگذریم این آقانادرفقیه زاده اگه راست میگه چیزی به چنته داره یه طرح بزنه برااین سمندبدترکیب اگه اینامیتونستن به خودروسازی ابران کمک کنندتابه حال عملیا تی شده بودفکرنکنم این افراددربی ام ووبنزجایگاهی داشته باشند
    • محمد IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
      36 3
      دوست عزیز اینجوری نیس وقتی سایپا میگه این فرغون رو میخرن چرا هزینه خودرو بهتر بکنیم همین آقای جمشید آرین اصل بهترین خودرو های برقی رو طراحی کرد ولی متاسفانه مافیای خودرو قبول نکردن و آقای جمشید آرین اصل ماشین ساخت خودش و طرح هارو از سد به پایین انداخت پیشنهاد های فوق العاده ای بهشون شد ولی نرفتن میتونید تو اینترنت سرچ کنید
    • اسماعيل IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
      19 7
      چرا شعر میگی برادر؟
    • آیکون IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      11 1
      یه وقت شک نکنی مشکل ایران خودروئه! اینا شرایط سختی گذاشتن و بیسواد بودن. کلا نوابغ از همه جای جهان دوان دوان خودش رو به مهد پروررش خلاقیت یعنی ایرانخودرو میرسونن. متاسفم برات
    • نسیم DE ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      11 2
      برو بابا ساندیس خور اره همین مونده بیاد با سایپا و ایران خودرو عقب مونده کار کنن پراید تولید کنن مگه مغزشون عیب پیدا کرده که عمرشونو تو ایران تباه کنن لیاقت ایران خودرو امثال تو هستید خلایق هرچی لایق تو این سایت چی کار کی کنی برو سایت ایران خودرو پراید نگاه کن خخخخ
    • امیر مسعود IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      4 0
      شما بودی درآمد هنگفت تو به دلار ، و کار برای بی ام و ، و خونه و زندگی تو آلمانو برای طراحی سمند و ایران ول میکردی اگه ول میکنی بعد نظر بده ...... نادر فقیه زاده طراح بدنه خارجی سری 6 بی ام و و طراح درونی و خارجی سری 7 بوده .... عکساشو تو اینترنت ببین سری 7 رو ...... من خودم طراح خودرو ام چند بار تاحالا برای ایران خودرو و سایپا طرح فرستادم اما قبول نکردند به دلیل هزینه بالا ..... برای همین من هم در حال مهاجرت به آلمانم چون طرح منو بی ام و پذیرفته ...
  • علی ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
    5 3
    کجای کاری برادرالان توایران طراح داریم موتور تراکتورو تو سمند جا کرده شرکتای خودروساز دولتی فقط ....میکنن با حمایت دولتی که روی هرخودروشون بیست میلیون میخوره وبا بانکای ...تقسیم میکنه
  • طاهر ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    3 1
    دوست من واقعا جای تاسف داره بااین طرز فکراین عزیزراست مگه شرکتهابرای سود خودبااینهاراه نمی یان وموتوراینرابااون واتاق این رابا اون ویا بخاطرچهارچراغ ودوکاپوت ویک سینه داشپورت شانزده ملیون روی خودرومی کشن اینها یادگرفتن بگیرن وهیچی ندن وگرنه خیلی بهترمی دونن این خودروها کاری هم نیستن
    • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
      1
      چو زمانه بیامد نبودش توان
  • ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    3 3
    واقعا بولمورم نه دییم حیف.......لیاقتیز وار،ایفتیخار الیرم سیزه،یاشاسین ایرانلی طراحلار.
  • حمید مهدی پور ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    2
    سایت تون خیلی عالی و با پسران ایران زمین که این طور خوب کار میکونن وآشنا میشه باعث خوشحالی لطفا اگه جای برایطراحی ماشین بطور آزاد میشه کلاسشو شرکت و کار کرد میدونید معرفی کنید ممنون میشم
  • امید ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    2
    ممنون از سایت خوبتون باعث افتخار هستن ابر مردان ایرانی
  • سهند ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
    1 2
    با تشکر, منم استعداد زیاد وبی نظیری در مورد طراحی خودرو دارم اما نمیدونم از کجا شروع کنم.اگه شرکتی ساپورتم کنه امکانات به من بده دست همه طراحای داخلی رو از پشت می‌بندم... شماره تماس:۰۹۱۴۹۹۲۹۴۳۷
  • مهدی سارانی ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    1
    سلام خدمت دوستان من یک طرحی برای ساخت سرسیلندر خودرو دارم که برای بازوبسته کردن سوپاپها خیلی انرژی کمتری مصرف میکنه وباعث افزایش قدرت متوروکم شدن مصرف سوخت داره .ارزش امتحان کردن روداره حداقل ارزش صحبت کردن بایکی ازمهندسهای شرکت خودروسازی بامن روداه۰۹۱۵۴۳۳۸۹۷۷
    • رضا IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      1 0
      الکی خودتو خسته نکن.چیزی ک من دارم میبینم تا سال دقیانوس این ماشینای خنده دارشون رو میزنن و فقط بفکر جیب خودشونن ن بفکر تو و ن بفکر این نخبه ها ک از ایران رفتن.هستن
  • سام ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    1
    سلام من یک طراح کیلومتر دارم شیراز
  • فرهاد ولی پور ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
    سلام خدمت دوستان من یه طرح برای تغیر سوخت خودرو های سواری از بنزین به نفت سفید دارم با مصرف یک دوم بنزین و کاهش الودگی ۲۵الی۳۰ درصدی دارم طرح کامل و فقط نیاز به حامی مالی برای ساخت داره طرح کامل و دو سال روش کار شده و از چندین جا تاییدیه شفاهی گرفته
  • محمد نیکنام ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
    با سلام. میشه لطف کنید ایمیل یا سایت این طراحان رو معرفی کنید؟ با تشکر
  • ناشناس ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
    3 2
    مطمئنم چند سال دیگه عکسم به اینا (که اصلا آدم های خاصی نیستن ) اضافه خواهد شد و همچنین بعنوان بنیانگذار فلسفه طراحی ...
  • مهرداد اقای DE ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    5 3
    سلام من یک طراحی میتونم انجام بدمرو رنگ خودرو با بهترین و ب روز ترین طرح تمام بدنده خودرو با نور ال ای دی میخوام طراحی کنم ک میدونم واقعا فوقلاده میشه نیاز ب حمایت دارم ک بتونم اجراش کنم خودرو تمام بجای رنگ نوری میشه اگه لطف کنید جواب بدین ممنون میشم
  • کورش مریمی IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    3 3
    با سلامم خدمت شما من مخترع ایرانی هستم اولین اختراع رو در ایران به ثبت رساندم ولی به علت نداشتن حمایت مالی نتوانستم به تولید برسونم دومین ا ختراعم یه دوچرخه فوق العاده خاص سرعتی هست اگر امکانش هست نظرتان رو دررابطه با این ا ختراعم به من بدهید من حاضر به همکاری با شرکت خارجی هستم تو ایران هم خیلی ها پیشنهاد همکاری دادن ولی من دوست دارم به خارج از ایران ارائه بدم. با تشکر
  • محمدرضا ملک حسینی IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    3 2
    سلام طراحی و سیستمی دارم که میشه با استفاده از تغییر انتقال نیروی موتور بنزینی یا برقی یا هر موتور دیگه ای با کمترین هزینه سوخت و ایجاد قدرت موتور سرعت خودرو رو به نهایت رسوند تا حدی که حتی دیوار صوتی رو شکست ولی هزینه اجرایی کردنشو ندارم اگه کسی یا یه شرکت خودرو سازی معتبر بخواد طرحمو دراختیارش میزارم
  • محد IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    7 0
    چرا با وجود این طراحان فوق العاده ایرانی ما هنوزم داریم پراید تولید میکنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی واقعا هیچ ربطی به مسولین نداره؟؟؟؟؟
  • اقبالی IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    1 1
    سلام،من ایرانی م،طرحهای جالب وبی ماننددرارتقا محصولات شمادارم،که حتمن بعنوان طرح منحصربفردست،ودرانتخاب مشتری گزینه اول میشود،تشکر
  • محمد IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    1 1
    دقت کنید در طول تاریخ طرح از ما اجرا با دیگران و گمنامی ما چرا......
  • مسعود محمدی FR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
    1 2
    با سلام من تحصیلات دانشگاهی ندارم،ولی میتونم طرحهای خوبی ارائه بکنم،با توجه به اینکه تحصیلات دانشگاهی ندارم میتونم یکی از طراحان کمپانیهای خارجی بشم؟ لطفا نرم افزارهایی که در این رابطه باید باهاش آشنا بشم به من معرفی کنید. با تشکر فراوان
    • حسین راژ IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
      0 2
      سالیدورکز ، کتیا ، اینونتور و راینو
  • Afshin kiani IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    0 0
    خوب است اما نفهميدم چطور میتوان در مورد یک اختراع و ساخت آن با بنز یا همان دایملر ارتباط بر قرار کرد
  • حسین IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
    1 2
    چه فایده وقتی تو ایران نیستن افتخارش واسه کشور های دیگست
  • امین AE ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    0 1
    ببخشید این ااقایی ک در تبریز هسته لامبورگینی طراحی کرده کسی هست ک ادرسی چیزی نشانی ازش داشته باشه
  • حسین IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    1 0
    با سلام منم چند تا اختراع دارم ولی متاسفانه نمیتونم ثبت کنم
    • احسان IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      0 0
      برای ثبت اختراع خود میتونید اقدام کنید ولی خیلی باید حواست باشه که طرحت ندزدند چون اگه طرحت با ارزش باشه ممکنه در این فاصله زمانی ثبت اختراع ازت بدزدن و بنام خودشون ثبت کنن
  • بیاتی IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
    0 0
    سلام. به طراحی اتومبیل ذاتا علاقه دارم. بدون اینکه تحصیلات دانشگاهی داشته باشم. خودرو ساز داخلی اهمیتی به طراحی جدید نشان نمیدهند. برند های مطرح جهان هم با اینکه مدلهای خودشان را ارتقا دادم به مدل بسیار زیباتر همراه با ارجینال اصلی خودشان برایشان ایمیل کردم و حتی تلفنی با مدیران تولیدشان صحبت کردم.ولی رغبتی به هزینه کردن نشان نمیدهندو تمایل به تولید مدلهای تکراریشان بیشتر نشان میدهند. میتوانید به مدلهای المانی و سوئدی بیشتر توجه کنیدو تکراری بودن مدلها راباهم مقایسه کنید. تشکر
  • علیرضا IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
    1 0
    با سلام.ما در زمینه ساخت مدل clay خودرو تجربه داریم.چرا شرکتها را برای تولید خودرو دخیل میکنید .اگر بخش خصوصی تیم و اتحاد داشته باشند بهترین محصول را میتوان با قیمت مناسب به مردم تحویل دهند.
  • علی قرجه لو JP ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
    0 0
    من ب نظر خودم در این زمیه استعداد دارم وچند تا مدل طراحی کردم واسه ادامه این راه باید چه کار کنم
  • سید محمد میرحسینی IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    با سلام .بنده صافکار دهه،60ب،بالاهستم کاملا فنی دران زمان که لوازم یدکی بدنه بنز وبی ام و کم بودمن بادست همه قسمتهای مختلف در رامیساختم د حدفابریک خودش.الان طراحیی کامل وحساب شده برای اطاق بی ام و وظاهری متفاوت وجدید .که اگر به مرحله ساخت برسد جهان را شگفت زده خواهد کرد،وفروش بالایی بهمراخواهد داشت.چنانچه ریاست محترم کارخانه ماشین سازی سواری بی ام و حقیر را قابل بداند ،تمام کمال درخدمتم.شماره موبایل،09172207199
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    3 0
    همینا آگه بیان ایران باید جارو دست بگیرن
  • پرستو IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    0 0
    سلام من در زمینه ی طراحی خودرو ایده پرداز عالی هستم میشه لطفا منو راهنمایی کنید که چطور میشه جهت ارائه ی ایده های نوین خود با اتاق فکر خودروسازان ارتباط برقرار کنم؟ پیشاپیش از راهنمایی شما تشکر میکنم
  • حمید رضا محمودیان IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    2 0
    به نظرمن اگه شرکت های خودرو سازی ایران خصوصی سازی بشن و اگه مردم بتونن جلوی خودشونو بگیرن وکمتر پراید و از این جور ماشینا بخرن خودرو ساز مجبور میشن خودرو های بهتری بسازن وقتی این اتفاق بیوفته یه رقابت راه میوفته بعد خودرو ها روز به روز بهتر میشن ولی حیف چون : ۱.مردم جنبه ندارن و هی به فکر سود خودشون هستن ۲. مردم قدرت خرید خودرو های خوب و وارداتی رو ندارن و مجبورن سوار سمند وپراید بشن ۳. دولت هم فکری به حال این نمیکنه و اگه خودرو های ارزون قیمت و با کیفیت وارد کنه خودرو ساز ها مجبور میشن با این خودرو ها رقابت کنن ۴. در این بین به دلیل حمایت زیاده دولت از خودرو ساز ها راه برای تاسیس شرکت های خصوصی تنگ شده و شرکت ها تازه تاسیس توان رقابت ندارن به امیده روزی که سوار خودرو های خوب بشیم
  • Ali IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    1 0
    سلام. من علاقه شدیدی به ماشین دارم و طراحی میکنم ولی خب به صورت طرح اولیه رو کاغذ. ولی نمیدونم چیکار کنم حداقل یه جایی طرحم رو به نمایش بزارم...کمکی بکنید ممنون میشم 09195746893
  • حسین IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    1 0
    دوستان بهتره اصلا طرف مهندسی مکانیک و رشته های مرتبط به خودرو نرید چون در کشور ما هرکس به فکر جیب خودش هست اصلا نمیدونن پشرفت و... چی هست (این آقایون متولد ایران هستن ولی در دوران کودکی و یا نوجوانی با خانواده خود به کشور های خارجی رفته اند و در آنجا ساکن شدند برای همین هست که در این شرکت ها مشغول به کار هستند وگرنه شما ها التماس هم کنید اون ها ایرانی جماعت رو آدم حساب نمیکنند) فقط از طریق سپاه و... میتوانید مهندس مکانیک شاغل باشید وگرنه این ایران خودرو و سایپا هم بهتون محل نمیدن.
  • Kiyan.yaghobi IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    0 0
    In toriyam ke mifarmaid nis..nemishe ghezavat kard dar morede digaran..man khodam irani hastam kee chandin sale dargire raftan be ye keshvare khareji hastam ke betonam az nazdik ba sherkate morede nazaram mikham beram ke khodamo neshon bedam va rahnamaim konan ke toye chanta mitonam takhasos dashte basham ya nadashte bashamo lazem bashe ke bishtar tamrin konam va on chiziro ke mikham besham.dar kotah tarin zaman ba in ke dostani daram dar keshvar haye khob vali nakhastam ke chizi begamo bekham ke peigir beshan kara.nakhastam chon az dasteshon che kari mikhad bar biyad ta vaghti khodam onja nabashamo nabinam ke che takhasosaaii daram kasi nemitone az kasi tavagho dashte bashe va kasiro baraye chizi bekhad.magar in ke rabeteye kari bekham dashte basham omid varam vaghean har kasi ke tavana ihai dare va az khodesh motmaene .say kone ke hich vaght na omid nashe va hamishe va dar har zaman va seno sal ke bekhad bashe amde tar va toye oj tar bekhad ke bashe...
  • حسین IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    0 0
    دوستان لطفا نیایید نظر بدید من طراح هستم و طرح های بی نظیر ..... دارم چون فایده ای نداره و کسی توجه نمیکنه کسی میخواد طراح باشه بره در شاخه های دیگه و طرف طراحی خودرو نیاد که هیچ فایده ای ( در کشور ما )
  • پبمان IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    1 0
    یکی از همین اقایان تشریف میاره ایران.میره دیدن وزیر ک پیشنهاد همکاری بده.برا وطنش کار کنه ۲ ساعت ب بهانه جلسه معطلش میکنن بعد وزیر میگه نیازی ب شماها نداریم.وقت برا طرحهای خودمون نداریم..... چون‌ پیشرفت ایران برا اینا مهم نیست
  • محمدرضاکمالی IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    سلام ماکم بااستعداد نداریم وفقط حمایت در ایران معنایی نداره که میرن اونجا وگرنه ماشکلی مانداشتیم اونا هم که فقط دوروبری هشون جممیکنن میارند دیگه خودتون میفهمیید مثل پسر فامیل اینجور پاتی بازی ها پارتی بازی
  • محمدرضافاتحی IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    1 0
    درمورد کاردرشرکتهای ایرانی جونم بگه براتون خلاصه ومفید اگه دزدی باشه توهوا میقاپنش هرچی دزدتر مقامش بالاتر
  • reza IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 0
    اقا من خودم طراح یکی از وانتای فوردم اینقد دعوا نداره که اینا هم یه ادم معمولی مثل ما بودن ولی عقل داشتن و به فکر خودشون بود
  • ممد IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    0 0
    دوست غزی
  • مسیح IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    0 0
    زنده باد ایران
  • سید مهدی حسین زاده GB ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    0 0
    اینا هیچکدوم علاقه ایی به وطنشون نداشتن که رفتن از ایران، وگرنه میموندن و باعث پیشرفت خودرو ساز های داخلی میشدن مگه میشه شرکت های داخلی طرح های خوب باشه و استقبال نکنن؟! کی از پول بدش میاد. مطمئن باش این طراح ها اگه یه ذره تعصب داشتن ایرانو ول نمیکردن برن.
  • انس و جن IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    1 0
    ببینید ایران بعضی ها نمیخوان تو این کشور رفاهی ایجاد بشه و نمیخوان پیشرفت کنه به همین دلیل این آقایان طراح به خارج رفتند حتی به ایران هم پیشنهاد کردند که تولید کنند ولی همین ها در کار آمدند و تمام این پیشنهادات را رد کردند و نگذاشتند ایران در صنعت خودرو سازی پیشرفت کنند.
  • یاشار IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    0 0
    حالا همه شدن مخترع و طراح خودرو :/
  • حمید IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    0 0
    با سلام این شرکت قصد تولید خودروهای برقی را دارد اگر از دوستان کسی تمایل به همکاری در ارتباط با طراحی این خودروها دارد در خدمت هستیم تلفن تماس : 09393130657
    • بدون نام IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
      0 0
      من خیلی طراحی ماشینو دوس دارم اما تو اینجا فقط میتونه یه رویا باشه که نمیشه بهش رسید
  • دکتر ه .ن IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    نمیدونم چزا همه همیییییشه بهونه جور میکنن که چرا بقیه فلان.....عزیزان زرنگ بودن وزحمت کشیدن.هیچ کس الکی به جایی نمیرسه حتی اونایی که پارتی هم دارن اگر خودش عرضه نداشته باشه کاری که با پارتی جور شده هم از دست میده .پ پس هرکی از زرنگی و پشتکارش به جایی رسیده که زندگی با رفاه هست واسلام...اینقدرررم خودتونو گول نزنید
  • حسن شیبی IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 1
    من مخترع هستم طرح نو برای خودرو دارم که تا بحال ساخته نشده میخوام با یه خودرو ساز کار کنم
  • معین IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    1 0
    واقعا وقتی این جور چیزا رو میبینم از ته دل می خوام گریه کنم کلی ایرانی تو آمریکا شروع به کار کردن و یکی از دلایل ابر قدرتی آمریکا همینه کاش فرصتی فراهم می شد و نمی ذاشتن این همه استعداد و نخبه از ایران برن ولی افسوس
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 1
    درود وقت بخیر دوستان یه طرح امنیتی عالی دارم ک بطور چشم گیری مانع تصادفات جانی و مالی میشه لطفا کمک کنید تا این طرحمو ب ایرانخودرو اراعه بدم تا بتونم ب هموطنان کمکی کرده باشم سربلند موفق باشین 09372025212سیروس عمادی
  • علی IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    0 0
    چرا شما شعر گفتی دلیل ابر قدرتی آمریکا جوانای باهوش خودشونه ...مگر چقد ایرانیا به خارج کمک کردن که به قدرت و پیشرفت برسه ایرانیا فقط وسیله ای میخوان که جا به جا بشن اگر تا آخرش پرایدم سوار شن مشکلی ندارن هر کی تو هر جایگاهی هس خودش مقصره وسلام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

آخرین اخبار