کد خبر: 204332
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵

سرجو مارکیونه، مدیرعامل فیات- کرایسلر و همچنین رئیس فراری و مازراتی، هنوز هم در مورد روی آوردن به خودروی برقی شک و تردید دارد

به گزارش اخبار خودرو ، سرجو مارکیونه مدیرعامل فیات- کرایسلر روز دوشنبه ۹ اکتبر ۲۰۱۷ در شهر نیویورک، یک نشست مطبوعاتی در مکان بورس اوراق بهادار نیویورک را برگزار کرد. وی در مقام رئیس خودروسازی زیرمجموعه‌اش، فراری، در این جلسه گفت ممکن است اتومبیل‌های الکتریکی نتوانند سیاره را نجات دهند.

[caption id="attachment_204333" align="aligncenter" width="563"] سرجو مارکیونه، مدیرعامل فیات- کرایسلر و همچنین رئیس فراری و مازراتی، هنوز هم در مورد روی آوردن به خودروی برقی شک و تردید دارد و معتقد است که باید مزایای آن‌ها را در یک تحلیل در مقیاس بزرگ سنجید سرجو مارکیونه، مدیرعامل فیات- کرایسلر و همچنین رئیس فراری و مازراتی، هنوز هم در مورد روی آوردن به خودروی برقی شک و تردید دارد و معتقد است که باید مزایای آن‌ها را در یک تحلیل در مقیاس بزرگ سنجید[/caption]

به گفته این مدیر مشهور یکی از بزرگترین گروه‌های خودروسازی جهان، قبل از اینکه بتوانیم بااطمینان بگوییم اتومبیل‌های الکتریکی از موتورهای درون‌سوز خطر و ضرر کمتری دارند، باید تاثیر کلی محیط زیستی آن‌ها را به‌طور کامل تجزیه و تحلیل کنیم.

مارکیونه، رئیس و مدیرعامل شرکت فیات-کرایسلر اتومبیلز و رئیس مازراتی نیز گفت: «من فکر می‌کنم اگر تجزیه و تحلیل کامل مبدا انرژی الکتریکی انجام نشود و به این نپردازیم که این انرژی از کجا می‌آید، چگونه باتری‌ها را تا رسیدن به این اتومبیل‌ها شارژ کنیم، چه هزینه‌ای از لحاظ CO2 و محیط‌زیست برای آن پرداخته می‌شود... این تجزیه و تحلیل‌ها که ما می‌خواهیم سیاره را با اتومبیل‌های الکتریکی نجات دهیم، حرفی بی‌معنی خواهد بود.»

مارکیونه ادامه داد: «اگر مبنا و منشاء تولید الکتریسیته، (نیروگاه) هسته‌ای باشد، که من اصلا حرفی در این مورد ندارم. ما باید کار درست را انجام بدهیم. اما شما دارید از انرژی هسته‌ای به‌عنوان راه‌حلی برای مشکلات خود استقبال می‌کنید. به‌نظر من اگر قرار است از سوخت‌های فسیلی برای تولید برق استفاده کنید، مشکل خیلی بزرگ‌تر می‌شود.»

مارکیونه سابقه مخالفت با حمل‌ونقل الکتریکی در صنعت را پیش از این هم داشته است. تسلا به خوبی ثابت کرده است که خودروهای الکتریکی می‌توانند بسیار مطلوب هم باشند.

اکثر خودروسازان بزرگ نوعی خودروی برقی تولید می‌کنند یا حداقل برنامه‌هایی برای توسعه آن‌ها در چند سال آینده دارند.این در حالی است است که خودروهای الکتریکی معمولا برای اکثر خودروسازان، حداقل در حال حاضر سودآور نیستند.

فراری هیچ برنامه‌ای برای تولید اتومبیل‌های برقی ندارد و هم مدیران و هم طرفداران فراری گفته‌اند که اتومبیل برقی با تصویر این برند همخوانی ندارد. با این حال، روند جاری ممکن است به علت رقابت با شرکت‌هایی مانند تسلا یا فشار دولت‌ها برای کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن تغییر کند.

اما به گزارش بلومبرگ، مارکیونه گفته است که فیات - کرایسلر مدل‌های الکتریکی عرضه خواهد کرد. براساس این گزارش شرکت فیات کرایسلر به‌ازای هر نسخه الکتریکی فیات ۵۰۰ حدود ۲۰،۰۰۰ دلار ضرر می‌کند. رقم کمی نیست اما در روزگار پررقابت فعلی، انگار چاره‌ای هم نیست.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =