کد خبر: 206698
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: هیچ خللی در قرارداد توتال و رنو پیش نیامده و این قراردادها طبق برنامه پیش می‌رود.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از ایسنا ، منصور معظمی در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران در پاسخ به خبرنگاران درباره وضعیت قرارداد رنو، اظهار کرد: هیچ مشکلی در قرارداد با رنو وجود ندارد و این قرارداد طبق روال پیش می‌رود.

وی همچنین درباره اظهارات اخیر مدیرعامل توتال، اظهار کرد: تا به امروز توتال هیچ تغییری در قراردادش با شرکت ملی نفت ایران نداشته است و کار طبق برنامه پیش می‌رود. در این زمینه‌ها باید فضا را به گونه‌ای مدیریت کنیم که شرکت‌های خارجی با خیال آسوده به ایران بیایند.

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در پاسخ به اینکه آیا در قراردادهای جدید با شرکت‌های خارجی تضامین لازم از آنها برای آنکه ایران را ترک نکنند اخذ شده است، اظهار کرد: بله در این زمینه تضمین‌های لازم دیده شده است.

معظمی با بیان اینکه صنعت خودرو یک صنعت استراتژیک است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۹ میلیون دستگاه در کشور در حال تردد بوده و هر خانوار ایرانی به طور متوسط دارای یک خودرو است.

وی ادامه داد: البته به دلیل آنکه وسایل حمل و نقل عمومی کافی نیست مردم ناچار به استفاده از خودروی شخصی هستند بنابراین باید سیستم حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم.

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) افزود: وزارت صنعت بر کیفیت خودروهای داخلی به شدت حساس است و نسبت به گذشته سخت‌گیری بیشتری دارد. در این زمینه وزیر صنعت از خودروسازان خواسته کیفیت محصولات‌شان را افزایش دهند.

معظمی با بیان اینکه ما درهای کشور را برای ورود خودروهای خارجی باز نکرده‌ایم، اظهار کرد: هر خودروسازی که می‌خواهد وارد بازار ایران شود باید در ایران سرمایه‌گذاری کند بنابراین خودروسازانی که صرفا به دنبال واردات خودرو به ایران باشند آنها را محدود خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در شش قراردادی که در پسابرجام با خودروسازان خارجی منعقد شده موضوع آغاز تولید با ۴۰ درصد داخلی‌سازی دیده شده است. همچنین ظرف سه سال باید داخلی سازی محصولات به ۷۰ تا ۸۰ درصد افزایش یابد.

معظمی خاطرنشان کرد: قطعه‌سازان در سال‌های اخیر در زمینه ارتقای تکنولوژی و نیروی انسانی سرمایه‌گذاری لازم را نکرده‌اند بنابراین باید در این مورد ارتقا پیدا کنند تا بتوانند در قراردادهای جدید خودرویی مشارکت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =