کد خبر: 207009
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶

دوم اسفندماه سال گذشته، رنو به‌عنوان دومین کمپانی که خودروی خود را برای مسابقات فرموان‌وان معرفی می‌کند، آر.‌اس۱۷ را طی مراسمی در لندن معرفی کرد.

به گزارش اخبار خودرو ، برای آنکه نشان دهیم یک برند تا چه اندازه در دنیا تاثیرگذار است، لازم نیست یک خودروی سوپراسپرت بسازیم و آن را به‌فروش برسانیم، بلکه حضور در مسابقات بین‌المللی و برنده شدن برای هر شرکتی نشان‌دهنده قدرت واقعی آن برند است.

درواقع هیچ وقت نمی‌توان وقت و هزینه‌ای را که برای یک خودروی مخصوص مسابقات در هر فصل فرمولاوان صرف می‌شود، با هزینه تولید بهترین سوپراسپرت‌ها مقایسه کرد، حتی با سوپراسپرتی مثل بوگاتی شیرون که درواقع محصول گروه فولکس‌واگن است.

بنابراین قصد داریم در این صفحه به بررسی تاریخچه خودرویی بپردازیم که در غرفه نگین‌خودرو از طرف کمپانی رنو برای مسابقات فرمولاوان تدارک دیده شده است. با حضور این خودرو قطعا علاقه‌مندان مسابقات فرمول‌یک با تجربه جدیدی هنگام بازدید از غرفه رنو روبه‌رو خواهند شد.

[caption id="attachment_207012" align="aligncenter" width="650"]رنو اسپرت آر.اس۱۷ رنو اسپرت آر.اس۱۷[/caption]

آر.‌اس برای سال ۲۰۱۷ در ۲۰ فوریه سال جاری میلادی که برابر بود با دوم اسفندماه سال گذشته، رنو به‌عنوان دومین کمپانی که خودروی خود را برای مسابقات فرموان‌وان معرفی می‌کند، آر.‌اس۱۷ را طی مراسمی در لندن در برنامه پخش زنده معرفی کرد.

این خودرو برای دومین سال متوالی از رنگ زرد به‌عنوان رنگ اصلی خود استفاده می‌کرد،‌ در‌واقع از سال ۲۰۱۶ استفاده از ترکیب رنگ آبی و زرد در خودروهای فرمولاوان رنو منسوخ و از ترکیب رنگ زرد و مشکی در رنگ‌آمیزی اصلی این خودروها استفاده شد اما در نسل جدید این خودروها از بیشتر از رنگ مشکی روی بدنه استفاده شده است.

بال عقب و نوک دماغه شبیه نسل قبل این خودرو هستند اما مهم‌ترین تغییر روی بدنه آن، بال‌های عقب است که در بیشتر خودروهای سال جاری دیده می‌شود.

آر.اس۱۷ از پیشرانه آر.ای۱۷ بهره می‌برد که تفاوت‌های چشمگیری با پیشرانه‌های قبلی رنو برای خودروهای فرمولاوان دارد. تیم اسپرت رنو برای توسعه این خودرو مدت زمان زیادی را از فصل ۲۰۱۶ صرف بازسازی و استخدام کارکنان جدید کرده بود تا در ۲۰۱۷ قوی‌تر از سال قبل ظاهر شود.

هرچند در مراحل توسعه این خودرو فردریک واسر از سمت مدیریت این تیم استعفا دارد اما پس از این اتفاق، مدیران رنو افراد متخصص بیشتری را استخدام کردند ازجمله پیت مچین، مهندس سابق ردوبول به‌عنوان مدیر آیرودینامیک استخدام شد.

این خودروها برای رانندگان سال ۲۰۱۷ تیم رنو فرمولاوان یعنی نیکو هالکنبرگ و جولین پالمر ساخته شده بود.

[caption id="attachment_207011" align="aligncenter" width="700"]رنو اسپرت آر.اس۱۷ رنو اسپرت آر.اس۱۷[/caption]

تغییرات رنو در فصل ۲۰۱۷

این خودرو در فصل ۲۰۱۷ در برخی گرندپری‌ها تغییراتی به خود دید که در این قسمت به برخی از آنها اشاره می‌کنیم. البته برای انجام هرکدام از این تغییرات ساعت‌ها وقت و هزینه‌های بسیاری صرف شده است.

در گرندپری آذربایجان این خودرو در شاسی، سیستم تعلیق جلو و همچنین منبع روغن ترمز آن تغییراتی ایجاد شد تا برای این پیست شهری و ترمز‌گیری‌های متعدد آماده شود. در گرندپری ژاپن رنو تغییرات دیگری را برای ادامه فصل انجام داد که فرآیند خنک‌شوندگی موتور این خودرو را تسهیل می‌کرد.

این تغییرات که بیشتر در نمای پشت خودرو به‌چشم می‌خوردند، شامل استفاده از خروجی‌های هوا و اگزوز بزرگ‌تر برای این خودرو بود. در گرندپری آمریکا در پیست آمریکاس، تیم رنو از بالچه هدایتگر صورتی‌رنگی استفاده کرد که جریان هوا را از کنار غلاف جانبی عبور می‌داد.

این قطعه در ماشین‌های فرمولاوان رنو به آئروکت (کت همان گربه در زبان لاتین است) معروف است و در قسمت بالایی قسمت نیز چهره یک گربه با گردنبندی با رنگ پرچم سه‌رنگ فرانسه نقش بسته بود.

در گرندپری مکزیک رنو سعی کرد برای افزایش نیروی داونفورس از فلپ کوچکی در قسمت انتهایی برای پوشش موتور استفاده کرد که علاوه‌بر کاربری یادشده، می‌تواند در روند خنک‌سازی قسمت عقب نیز موثر باشد.

البته استفاده از این فلپ‌ها پیش از این توسط تیم تورو روسو انجام پذیرفته بود. در آخرین تغییرات اعمال‌شده روی این خودرو، جزئیاتی مختلف مانند سیستم تعلیق و سامانه‌های ترمزگیری تغییر کردند تا در پایان فصل این خودرو بهتر ظاهر شود.

هرچند مسئولان رنو درگیر تغییرات موردنظر خود برای نسل بعدی رنو آر.‌اس هستند که احتمالا به نام آر.اس ۱۸ معرفی خواهد شد. بدیهی است برخی از این تغییرات در خودروی فعلی به‌صورت مخفی اعمال شده‌اند ولی به‌دلیل حفظ اسرار مربوط به نسخه جدید، این تغییرات در اختیار رسانه‌های قرار نگرفته‌اند.

[caption id="attachment_207010" align="aligncenter" width="700"]رنو اسپرت آر.اس۱۷ رنو اسپرت آر.اس۱۷[/caption]

راننده ایرانی تیم تست خودروهای فرمولاوان

حتما برایتان جالب است بدانید یکی‌از رانندگان تست خودروهای فرمولاوان اصالتی ایرانی دارد. نیکولاس لطیفی کسی است که به‌تازگی، به‌عنوان راننده‌ تست تیم رنو انتخاب شده است و این فرصت را دارد تا از روز تمرین در گرندپری استرالیا، در این تیم شرکت کند.

لطیفی ۲۰ساله یک فصل کامل را به‌همراه تیم آردن در فرمولا رنو ۳٫۵ سپری کرد و در بین راننده‌ها در جایگاه یازدهم قرار گرفت و بهترین نتیجه‌‌ای که کسب کرده، مقام چهارم در یک مسابقه بوده است.

همچنین او تجربه‌ حضور در مسابقات جی‌پی ۲ را نیز دارد. لطیفی درباره پیوستنش به تیم رنو گفت: «اسم رنو در فرمولاوان تداعی‌کننده‌ اتفاقات بزرگ و باشکوه استف برای آنکه عضوی از این تاریخ باشم و بتوانم با تیم رنو تجربه‌هایی را کسب کنم، حضورم در این تیم افتخار بزرگی است و این اتفاق به من کمک خواهد کرد.همیشه رویایم حضور در فرمولاوان بوده است و برای رسیدن به آن باید به تلاشم ادامه بدهم. پیوستنم به تیم رنو به من در این راه کمک می‌کند و باعث می‌شود بتوانم پتانسیل خود را نشان بدهم».

لازم به ذکر است نیکولاس در کانادا به دنیا آمده و پدرش ایرانی است که در ۱۵سالگی به کانادا مهاجرت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =