شرکت نفت ایرانول از روغن موتورهایی با بالاترین سطح کیفی رونمایی کرد

مدیرعامل ایرانول گفت: روغن موتور سوپررونیا با سطح کیفی SN و گرید 5W30 ‌مناسب برای تمام‌ خودروهای خارجی در ایران طراحی شده است.

شرکت نفت ایرانول با رونمایی از چهار محصول جدید خود به جمع تولید‌کنندگان مورد تایید مرسدس‌بنز و رنو فرانسه پیوست. شرکت نفت ایرانول چهار محصول جدید خود را با نام‌های سوپررونیا، سوپررونیا هیبریدی، سوپر رویال و سینتیوم، رونمایی و وارد بازار مصرف کرد. 

به گزارش اخبار خودرو ، در این مراسم که شب ولادت حضرت معصومه(س) برگزار شد، مهندس مخدومی مدیرعامل تاپیکو، خسروی عضو هیات‌مدیره تاپیکو و معاون اداری مالی صندوق سرمایه‌گذاری سازمان بازنشستگی از چهار محصول جدید شرکت نفت ایرانول رونمایی کردند.


مهندس عیسی اسحاقی، مدیرعامل شرکت نفت ایرانول در این مراسم طی سخنانی، گفت: چهار محصول جدید ایرانول دارای بالاترین سطح کیفی روز دنیا هستند که روغن موتور سوپررونیا با سطح کیفی SN و گرید 5W30 ‌مناسب برای تمام‌ خودروهای خارجی در ایران طراحی شده است.

وی با تاکید بر اینکه سوپررونیا با دارا بودن تاییدیه شرکت رنو فرانسه، ‌روغنی مناسب برای استفاده در تمام‌ خودروهای وارداتی موجود در کشور است، گفت: این روغن علاوه‌بر همترازی کیفی با روغن‌های با کیفیت وارداتی، 30تا‌40درصد ارزان‌تر از انواع وارداتی در بازار عرضه می‌شود.


وی محصول دیگر ایرانول را روغن موتور سوپر رونیا هیبریدی دانست و گفت: این محصول‌ برای نخستین‌بار تولید شده و دارای سطح کیفی SN و گرانروی 0W20 است، همچنین برای تمام‌ خودروهای هیبریدی مناسب است.


مدیر‌عامل نفت ایرانول از تولید روغن موتور SN+ همزمان با شرکت‌های بزرگ دنیا نیز خبر داد و گفت: از یک ماه گذشته شرکت‌های بزرگ تولید روغن موتور در دنیا به‌دنبال عرضه روغنی با کیفیت SN پلاس هستند. در همین راستا هماهنگی‌های لازم بین واحد QC و بازاریابی و فروش نفت ایرانول ایجاد شده است تا در سال حمایت از کالای ایرانی این تکنولوژی وارد سبد محصولاتمان شود. 


اسحاقی، دیگر روغن موتور تولید‌شده در نفت ایرانول را‌ سوپر‌رویال با سطح کیفی SM و گرید 5W40 معرفی کرد و گفت: این روغن موتور برای استفاده در ون‌های دیزلی نیز مناسب است. علاوه‌بر این، شرکت نفت ایرانول دست به تولید مشترکی با پتروناس زده و روغن موتوری با سطح کیفی SN و گرانروی 5W30 وارد بازار کرده است.


مدیرعامل شرکت نفت ایرانول کیفیت برتر را شعار کلیدی و استراتژی این شرکت دانست و گفت: با افزایش کیفیت،‌ تنوع محصولات و تکمیل سبد کالای خود، توانستیم فروش انواع روغن موتورهای ایرانول را با حدود 50درصد افزایش از 110میلیون‌لیتر در سال‌94 به 160میلیون‌لیتر در سال‌96 برسانیم و سهم بازار ایرانول را از 19به حدود 27درصد افزایش دهیم‌.


مهندس اسحاقی تصریح کرد: تولید چند محصول جدید بنزینی و دیزلی نیز جزو برنامه‌های این شرکت است که طی ماه‌های آینده و پس از آماده شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد‌. وی با اشاره به کاهش خام‌فروشی نفت ایرانول در طول سال‌های گذشته گفت: بر اساس استراتژی تعیین‌شده برای سال 1404، سالانه 10درصد از خام‌فروشی در ایرانول کم می‌شود.


وی همچنین با اشاره به همکاری مشترک ایرانول با نفت پتروناس گفت: این شرکت نفتی، ایتالیایی-مالزیایی بوده و قرار است در زمینه تولید تمام‌ محصولات، اعم از گیریس‌، روغن موتور، روغن‌های صنعتی و دریایی همکاری نزدیکی داشته باشیم. به گفته مدیرعامل نفت ایرانول قرار است گیریس تولیدی در این شرکت تحت لیسانس شرکت پتروناس قرار گیرد. شرکت پتروناس جزو پنج شرکت بزرگ فروش و تولید روغن در جهان است و برنامه دارد تا سال 2020، دومین شرکت بزرگ فروش در دنیا باشد. 


در این مراسم مهندس اسکندری، مدیر کنترل کیفیت و پژوهش ایرانول با تشریح فعالیت‌های صورت‌گرفته برای تولید این چهار محصول جدید گفت: اخذ تاییدیه‌ از شرکت‌های بزرگ خودروسازی مانند رنو، کاری بسیار زمان‌بر است و این شرکت‌ها محدودیت‌های فراوانی را برای تولیدکنندگان روغن در نظر گرفته‌اند. 

اسکندری با اشاره به دقت نظر بالای رنو فرانسه در بررسی روغن موتور مورد تایید خود گفت: رنو حتی ذرات داخل روغن را نیز بررسی می‌کند تا از هرگونه ذرات معلق پاک باشد و کوچک‌ترین آسیبی به خودرو وارد نشود؛ دلیل آن هم موتورهای کوچک و پرقدرتی است که با حجم پایین، قدرت بالایی را تولید می‌کنند. به‌عنوان مثال در گذشته موتورهای پرحجم و بزرگ با توان کمتری طراحی و تولید می‌شدند، اما امروز مهندسان موتورهایی با حجم بسیار کم‌تر و توان بسیار بالا طراحی می‌کنند. مانند موتور رنو تلیسمان که دارای حجم 1600 سی‌سی است و توانی معادل 200 اسب‌بخار تولید می‌کند. این موتور کم‌حجم اما پرقدرت و با هر روغنی سازگار نیست‌. در چنین موتورهایی اگر روغن مناسب و‌ با کیفیت در اختیار نباشد، باید به‌سرعت اقدام به تعویض روانکار کرد. در غیر این‌صورت موتور خودرو دچار آسیب خواهد شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =