تایر

در نامه وزیر صنعت‌،معدن‌وتجارت که به معاون خود و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارسال شده، با افزایش قیمت تایرهای تولید داخل تا سقف 9درصدو از تاریخ پنجم‌مرداد ماه موافقت شده است.

  به گزارش «اخبار خودرو» ، وزیر صنعت‌،معدن‌وتجارت با افزایش 9درصدی قیمت تایرهای تولید داخل موافقت کرد. اگرچه پیش‌از این سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با محاسبه هزینه‌های تمام‌شده تولید تایر رأی به افزایش قیمت این محصول داده بود و بر‌مبنای گزارش این سازمان، دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار نیز به‌دلیل  افزایش نرخ ارز و مواد اولیه تولید تایر با این افزایش قیمت موافقت کرده بود اما درنهایت کارگروه تنظیم بازار در جلسه 19تیرماه خود این افزایش قیمت را تایید کرد و بر همین مبنا تولیدکنندگان تایر اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کردند.
اگرچه این افزایش قیمت به‌صورت مرحله‌ای انجام شد و تمام شرکت‌های تایرساز به استثنای لاستیک دنا قیمت محصولات خود را 9، 3درصد افزایش دادند ولی در نامه وزیر صنعت‌،معدن‌وتجارت که به معاون خود و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارسال شده، با افزایش قیمت تایرهای تولید داخل تا سقف 9درصدو از تاریخ پنجم‌مرداد ماه موافقت شده است. این درحالی است که تولیدکنندگان پیش‌از ابلاغ رسمی وزیر صمت برپایه موافقت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرده بودند و حتی برخی شرکت‌های تولیدکننده تایر سبد تیرماه خود را با احتساب افزایش قیمت 3تا 9درصدی به خریداران عمده عرضه کرده بودند. حال باتوجه به دستور وزیر صمت که در سی‌امین روز تیرماه منتشر شده است،‌ تولیدکنندگان می‌توانند از 5مردادماه دست‌به افزایش قیمت محصولات خود بزنند. البته وزیر صمت از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خواسته است جدول نرخ جدید تایرها به تفکیک سایزهای مختلف تهیه شود و به اطلاع مردم و مصرف‌کنندگان برسد. وی خواستار برخورد با تخلفات احتمالی نیز شده است، ‌موضوعی که به نظر می‌رسد کار را برای سازمان حمایت مصرف‌کنندگان کمی سخت کرده است. چراکه مسئولان این سازمان نظارتی باید با ابلاغ این دستورالعمل به دنبال بازگرداندن اضافه دریافت‌های کارخانه‌های تولیدکننده تایر از خریدارانی باشند که سبد تیرماه را با افزایش قیمت خریداری کرده‌‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =