ایران خودرو

طی دو، سه روز گذشته قیمت هایما S7 از 154 میلیون به 170 و اچ سی کراس از 60 به 70میلیون تومان افزایش داشته است.

به گزارش «اخبار خودرو​»، با آغاز بحث طرح آزادسازی قیمت‌ خودروها شاهد افزایش قیمت و التهاب بیشتر در بازار بوده‌ایم، به طوری‌که قیمت خودروها تا 20 میلیون تومان افزایش داشته است. در همین زمینه با سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو به گفت‌وگو پرداختیم.

طرح آزادسازی قیمت خودرو مطرح شده است. واکنش بازار به این مساله چه بوده است؟

طی دو، سه روز گذشته قیمت خودروها بین 6 تا 20میلیون افزایش داشته است. وضع موجود بر قیمت خودروهای مونتاژی شرکت‌ها نیز تاثیر گذاشته به‌طوری که طی دو، سه روز اخیر قیمت هایما S7 از 154 میلیون به 170 و اچ سی کراس از 60 به 70میلیون تومان افزایش داشته است.

علت اصلی وضعیت کنونی را چه می‌دانید؟

در شرایطی که نزدیک به 90‌درصد بازار خودرو در اختیار محصولات دو شرکت است، با هر گونه محدودیت در عرضه و وقفه در تامین نیاز بازار، قیمت خودرو در بازار دچار چنین شرایطی می‌شود چراکه در بازار خودرویی وجود ندارد و خودروها روزانه توسط شرکت‌ها به بازار تزریق می‌شود.

با توجه به واکنش بی‌دلیل شرکتها به بسته جدید سیاست ارزی دولت وعدم اختصاص ارز دولتی به شرکت‌های خودروسازی، وضعیت به‌وجود آمده در بازار خودرو ناشی از نبود نظارت بر بازاراست.

متاسفانه خودروسازان زودتر از موعد به تصمیم جدید ارزی دولت واکنش نشان دادند و هم اکنون با بر هم زدن بازار خودرو، موجب سیر صعودی قیمت‌ها در بازار شدند و در این میان طرح خروج شورای رقابت از جریان قیمت‌گذاری خودرو بر وضعیت موجود دامن زده و موجب افزایش شدید قیمت خودرو در دو، سه روز گذشته شده است.

در حال حاضر نیاز بازار چگونه تامین می‌شود؟

در حال حاضر نیاز روزانه بازار خودرو به‌صورت خودروهای کارتکسی از کانال شرکت‌ها وارد بازار می‌شود و در دست واسطه‌ها، خودرویی وجود ندارد و صرفا زیرمجموعه‌های شرکت‌ها نیاز بازار را تامین می‌کنند که همگی نیز به‌صورت کارتکس است. 

با شرایط کنونی حاکم بر بازار خودرو و عدم عرضه خودرو و نبود نظارت بر بازار، پیش‌بینی می‌شود سیر افزایش قیمت خودرو طی امروز و فردا به 30درصد برسد.
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • hadi NL ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
    0 0
    چه خبر شده توو این مملکت ؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =