بارز

با دستور کارگروه تنظیم بازار تایر، فروش مستقیم لاستیک‌های رادیال باری-اتوبوسی به خودروسازان متوقف شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، دکتر پرویز اخوان، مدیرعامل گروه صنعتی بارز با اعلام این خبر به «دنیای‌خودرو» گفت: براساس اعلام این کارگروه، گروه صنعتی بارز به‌عنوان تنها تولیدکننده تایرهای رادیال باری-اتوبوسی در کشور مجاز به فروش مستقیم این گروه محصول به خودروسازان نیست و باید تمام تولیدات خود در این بخش را در اختیار وزارت صنعت،معدن و تجارت قرار دهد تا در صورت تایید این وزارتخانه، تایر موردنیاز خودروسازان داخلی تامین شود. 

وی میزان تولید سالانه گروه صنعتی بارز در گروه محصول رادیال باری-اتوبوسی را 370هزارحلقه اعلام کرد و گفت: از این تعداد تایر، تنها 25درصد به تولیدکنندگان خودروهای سنگین فروخته می‌شود.

اخوان،‌ شش تولیدکننده خودروهای سنگین را که تایر موردنیاز خود را از این تایرساز تامین می‌کنند را نام برد و گفت: شرکت‌های سایپادیزل، ماموت‌دیزل، ماموت‌تریلر، مارال‌صنعت، اروم‌صنعت و سیباموتور براساس قرارداد مشترک خود با  گروه صنعتی بارز، تایرهای موردنیاز خود را از بارز تهیه می‌کنند که ازاین‌پس باید درخواست خرید خود را به وزارت صنعت‌،معدن‌وتجارت ارائه دهند. 

مدیرعامل گروه صنعتی بارز همچنین از همکاری مشترک متخصصان این شرکت با تیمی از متخصصان آلمانی خبر داد و افزود: این تیم برای بررسی کیفیت تایرهای سنگین تولیدشده در بارز به ایران آمدند و پس از بررسی‌های لازم، اقداماتی را برای رفع برخی ایرادات انجام دادند. بر همین اساس تمام تایرهای تی‌بی‌آر تولیدشده در این شرکت از کیفیت لازم وبالایی برخوردار است و قابلیت رقابت با محصولات تولیدشده دربرترین کارخانه‌های تایرسازی دنیا را دارد.

اخوان از  نظارت گروه صنعتی بارز بر شبکه فروش خود در سراسر خبر داد و تاکید کرد: هرگونه گران‌فروشی تایر توسط نماینده‌های بارز در کشور ممنوع است و با متخلفان به‌شدت برخورد خواهد شد. مجوز فعالیت این افراد در صورت فروش تایر بیشتر از نرخ مصوب سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باطل خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =