بازار خودرو

براساس اعلام فعالان بازار خودرو، قیمت دلار تاثیر مستقیمی روی خودروهای تولید داخل و خارج دارد و از زمانی که دلار شروع به ارزان شدن کرد، شاهد افزایش فروشنده‌ها بودیم.

به گزارش «اخبار خودرو»،  براساس اعلام فعالان بازار خودرو، قیمت دلار تاثیر مستقیمی روی خودروهای تولید داخل و خارج دارد و از زمانی که دلار شروع به ارزان شدن کرد، شاهد افزایش فروشنده‌ها بودیم. این در حالی است که سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل به بیان آخرین تحولات بازار خودرو پرداخته است.

 در حال حاضر وضعیت بازار خودرو چگونه است؟
افزایش فروشندگان سبب شده قیمت‌ خودروهای داخلی و خارجی کاهش پیدا کند. بازار خودرو ازطریق دو خودروساز عمده داخلی تامین می‌شود پس نحوه کارکرد آنها تاثیر مستقیمی بر بازار دارد اما در چند ماه اخیر با کاهش ارزش پول ملی در برابر دلار برخی افراد برای حفظ ارزش پول خود اقدام به خرید خودرو کردند که متاسفانه نوسانات ارز بیشترین تاثیر را بر همین قشر از افراد می‌گذارد. این در حالی است که به طور کلی در کشور ما هر وقت قیمت اجناس بالا می‌رود، همه خریدار می‌شوند و در هنگام ارزان شدن بازار دچار رکود می‌شود 

 فروش کد ملی برای پیش‌فروش خودرو چه عواقبی دارد؟
در ثبت‌نام ایران خودرو شاهد فروش کد ملی بودیم، بدین ترتیب که صاحب این کد را به یک دفترخانه آشنا می‌بردند و از وی وکالت بلاعزل می‌گرفتند. این در حالی است که می‌توان با همین وکالت بلاعزل و با داشتن کد ملی کل زندگی و هر خودرویی را که در آینده به نام صاحب کد ملی می‌شود تصرف کنند. این‌ها همه از عواقب فروش کد ملی و دادن وکالت برای خودرو است.

 کاهش قیمت خودروهای داخلی در روزهای گذشته چگونه بوده است؟
خودروهای داخلی در چند روز گذشته از یک تا ۱۲میلیون کاهش قیمت داشته‌اند که کمترین آن متعلق به پراید و بیشترین آن متعلق به ساندرو استپ‌وی بوده است. هرچند خودرو استپ‌وی از ۱۳۷میلیون‌تومان به ۱۲۵میلیون رسیده است اما پای معامله تا ۱۱۸میلیون پایین می‌آیند. 

 در خودروهای وارداتی کاهش قیمت‌ها به چه نحوی بوده است؟
در بخش خودروهای خارجی نیز تا ۵۰میلیون تومان کاهش قیمت داشتیم. فولکس تیگوان از ۸۳۰ به ۶۸۰میلیون رسیده است؛ اسپورتیج از ۶۰۰ به ۵۴۲ و النترا از ۳۸۰ به ۳۲۰میلیون‌تومان رسیده است. به‌طور کلی با افزایش قیمت ارز خرید و فروش در بخش خودروهای خارجی به حداقل رسیده، الان نیز بیشتر فروشنده هستند اما خریداری نیست. نوسان چه مثبت و چه منفی بدترین وضعیت را برای کاسب ایجاد می‌کند و تا وقتی که بازار تثبیت نشود، هیچ فعالیتی صورت نخواهد گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =