مسابقات مقدماتی

همچون راند سوم، مسئولان برگزاری مسابقات به‌دلیل تعداد اندک شرکت‏ کنندگان در کلاس‏های مقدماتی تصمیم گرفتند از قانون سال جاری عبور کرده و هر دو مسابقات مقدماتی و قهرمانی را در یک روز برگزار کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»،  هرروز که به پایان سال نزدیک‏تر می‏ شویم، احساس خطر فدراسیون برای اجرای مسابقات مختلف بیشتری می‏ شود. با‌توجه به بی‏ نظمی ‏های که طی شش‌ماه نخست سال اتفاق افتاده بود، حالا همه سعی دارند به هر قیمت مسابقات را برگزار کنند، حتی اگر این کار مساوی با کاهش بازدیدکنندگان و هم‌زمانی با مهم‏ترین رویداد صنعت خودرو کشور یعنی نمایشگاه خودرو تهران باشد. به‌هر‌حال از گلایه ‏ها گذر می‏کنیم و به گزارش این راند از مسابقات اتومبیلرانی سرعت می‏ پردازیم.

  کلاس پراید مقدماتی
همچون راند سوم، مسئولان برگزاری مسابقات به‌دلیل تعداد اندک شرکت‏ کنندگان در کلاس‏های مقدماتی تصمیم گرفتند از قانون سال جاری عبور کرده و هر دو مسابقات مقدماتی و قهرمانی را در یک روز برگزار کنند. در این میان کلاس پراید مقدماتی به‌عنوان نخستین کلاس برگزار‌شده توانست تا حدی نظر مخاطبان را به خود جلب کند. باوجود اینکه علی‌اصغر عبدی توانست جایگاه نخست خود را تا پایان مسابقه حفظ کند اما رقابت خوبی بر سر جایگاه دوم و سوم اتفاق افتاد. در این میان حسین سوزنی از استان کرمانشاه نتوانست به اندازه زمانگیری موفق ظاهر شود و محمد فرهام‏ مهر جایگاه او را در اختیار گرفت و پس از او احسان شهسواری از استان کرمانشاه خود را از جایگاه پنجم به سوم رساند.

  کلاس ۲۰۶ مقدماتی
به غیر از پرایدسواران، مالکان ۲۰۶ نیز در مسابقه هفته گذشته توانستند خود را خوب نشان بدهند و رقابت زیبایی را اجرا کنند. در این کلاس رضا کماسی از استان خوزستان نتوانست جایگاه نخست خود را حفظ کند و محمد نوروزی جایگاه او را در اختیار گرفت. رقابت در جایگاه دوم نیز پرهیجان بود و در‌نهایت علی موحدی‌مقدم توانست از جایگاه ۸ خود را به پشت نوذری برساند. در مورد سوم اتفاق عجیب ‏تری رخ داد و مجید علی ‏محمدی از استان گیلان توانست از مقام ۱۰ام خود را به روی سکو برساند.

  کلاس ۴۰۵ اختصاصی
مزیت اصلی برگزاری این کلاس تقویت تیم‏ های تیونینگی است که روی پیشرانه خودروهای کار می‏ کنند. اما این بار در کلاس ۴۰۵ شاهد غلبه تجربه رانندگی بر توان فنی بودیم. مهرداد صفری که از جایگاه چهارم مسابقه را شروع کرده بود، مقام نخست این کلاس را به دست آورد و پس از او حسین معینی و ابراهیم فاتحی قرار گرفتند اما نکته جالب این کلاس اصفهانی بودن هر سه راننده‏ای  است که روی سکو رفتند.

  کلاس 2000GT
در این کلاس تجربه رانندگان حکم فرمایی می‏کرد. محمد مهری از استان خراسان که بهترین زمان این کلاس را زده بود، توانست این مسابقه را با پیروزی پشت‏سر بگذارد. اما در مورد جایگاه دوم و سوم تغییراتی رخ داد تا اشکان مسگرها از جایگاه سوم به دوم برسد و پرهام زربافی از مقام دوم به سوم تنزل پیدا کند.

  کلاس 4000GT
محمد باقرزاده بار دیگر نشان داد قوی‏ترین خودرو را به پیست می‏ آورد. وی با ثبت زمان ۵۳ ثانیه و ۳ دهم‌ثانیه هم از جایگاه نخست، مسابقه را شروع کرد و هم شانس خود را برای پیروزی در این راند از مسابقات سرعت افزایش داد. در مورد نفر دوم این کلاس نیز اتفاق مشابهی افتاد و فردی که از جایگاه دوم مسابقه را شروع کرده بود، در‌نهایت به‌عنوان دومین نفر روی سکو رفت. اما در مورد جایگاه سوم تغییرات اندکی داشتیم و جواد مهدیه با سبقت گرفتن از محمد برادران خود را روی سکو این کلاس رساند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =