بیسو

«بیسو» برند لوکس و لاکچری «بایک» چین است. از نظر کیفیت و آپشن‌ها نسبت‌به رقبای خود در ایران بسیار متفاوت بوده و همچنین از نظر قیمت‌گذاری نیز براساس آپشن‌های به‌کاررفته در آن، برای بازار ایران توجیه اقتصادی دارد.

به گزارش «اخبار خودرو»، یکی از شرکت‌های معتبر، معروف و فعال در زمینه تولید و عرضه خودرو «سیف‌خودرو» است. این شرکت تاپیش از تولید خودرو نماینده محصولات سوبارو، یکی از محصولات بسیار باکیفیت ژاپنی بود که به‌دلیل تحریم‌ها وضعیت آن نامشخص باقی ماند. در نمایشگاه خودرو تهران فرصتی پیش آمد تا با شروین شعبانی، رئیس فروش سیف‌خودرو گفت‌وگویی داشته باشیم که در ادامه آن را می‌خوانید.

شرکت سیف‌خودرو پیش از عرضه «بیسو» به بازار، سابقه نمایندگی محصولات سوبارو را در کشور داشت. چرا برای تولید،‌ در بین برندهای چینی این خودرو را انتخاب کردید؟
«بیسو» برند لوکس و لاکچری «بایک» چین است. از نظر کیفیت و آپشن‌ها نسبت‌به رقبای خود در ایران بسیار متفاوت بوده و همچنین از نظر قیمت‌گذاری نیز براساس آپشن‌های به‌کاررفته در آن، برای بازار ایران توجیه اقتصادی دارد.

اگر بخواهیم مقایسه‌ای انجام دهیم، «بیسو» در بین محصولات چینی چه جایگاهی دارد و از نظر کیفی چگونه خودرویی محسوب می‌شود؟ به‌عنوان‌مثال آیا مانند سوبارو در ژاپن شناخته شده است؟
سوبارو یک خودرو آمریکایی‌پسند و بازار هدف آن نیز آمریکا بود. افرادی که این خودرو را می‌شناختند اصطلاحا ماشین‌باز بودند و کاملا با آن آشنایی داشتند. به‌رغم سابقه شرکت بایک، بیسو سابقه چندانی ندارد. شاید دو یا سه سال است که برند بیسو به بازار شده اما از نظر کیفیت بسیار عالی عمل کرده است.
 به‌عنوان یک مشتری به چه ویژگی خاصی می‌توانید در این خودرو اشاره کنید؟
در جایگاه یک مشتر، چون خط‌تولید را دیده و  خودرو را تست کرده‌ام،  به چند ویژگی خاص آن اشاره می‌کنم. «بیسو» نویز و صدای کمی را به داخل کابین راه می‌دهد و دلیل آن نیز، عایق‌بندی مناسب اتاق و موتور است. هنگام حرکت به‌خصوص در دست‌اندازها، سروصدایی از دیواره و بدنه این خودرو شنیده نمی‌شود که این مورد سبب افزایش آسایش سرنشینان خواهد شد. البته این موارد را طی تست‌جاده‌ای‌شرکت، انجام داده‌ام و متوجه شدم با گذشت حتی 8 یا 10 هزارکیلومتر کارکرد، در خودرو صدای اضافه‌ای به‌گوش نمی‌رسد. 
 باتوجه به مشکلات عدیده صنعت خودرو، تامین قطعات این خودرو چگونه خواهد بود و مشکلی در این بخش وجود نخواهد داشت؟ درزمینه تامین قطعات پرمصرف چه اقداماتی انجام شده است و چند نمایندگی دارید؟
از آن‌جاکه آمریکا و اروپا کمترین دخالت را در تولید این خودرو داشتند، با مشکل چندانی مواجه نخواهیم شد. هرچند تاکنون تمام قطعات موردنیاز بدون هیچ مشکلی وارد شده و قطعات پرمصرف نیز سفارش‌گذاری بیشتری شده‌اند. فعلا در فاز نخست روی قطعات کم‌مصرف مانور نداده‌ایم. قطعات پرمصرف موازی با خودرو وارد شده‌اند. تا پایان سال نیز خدمات خود را معرفی خواهیم کرد. تاکنون در سراسر ایران 10نمایندگی را نیز راه‌اندازی کرده‌ایم.

 روزانه چند خودرو تولید می‌کنید؟
روزانه 4 تا 5‌خودرو تولید می‌شود.

 برخی‌ می‌گویند قیمت‌گذاری این خودرو منطقی نبوده و باید در این زمینه بازنگری انجام شود.  نظرتان در این مورد چیست؟
اگر رقبای ما را در بازار نگاه کنید، متوجه می‌شوید قیمت «بیسو»،  80درصد پایین‌تر است. ضمن این‌که رقبای این خودرو نسبت‌به آن از آپشن‌های کمتری برخوردارند.

 چرا حجم‌ موتور پایین برای این خودرو در نظر گرفته شده است؟ آیا این پیشرانه‌ها مناسب شرایط سوختی و جوی کشور هستند؟
چند سالی است خودروسازان به‌دنبال حجم موتور پایین هستند زیرا برای آنها توان خروجی، اسب‌بخار و گشتاور خودرو بسیار مهم است. موتور 1500سی‌سی خودرو «تی5» ما مطابق توان 2000سی‌سی برخی خودروها  قابلیت تولید قدرت دارد و تست‌ها نیز نتایج مثبتی داشته‌اند. صفر تا 100 تولید این خودرو، تحت‌نظر چینی‌ها تولید و انجام می‌شود. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =