رانندگی در آفرود

سرانجام قهرمانان سال جاری مسابقات آفرود و اسلالوم طی برگزاری راند فینال از هر دو مسابقه مشخص شدند.

به گزارش «اخبار خودرو»،باآن‌که هنوز چند راند از مسابقات سرعت، دریفت و درگ باقی مانده است اما علاقه‌مندان این رشته، قهرمان سال ۹۷ را شناختند. البته شرایط برای دو مسابقه برگزارشده کاملا متفاوت بود و باوجود تمام جذابیت‌ها و کیفیت بالاتر مسابقات آفرود، اما درنهایت شوروهیجان علاقه‌مندان خوزستانی باعث شد شرایط مسابقه اسلالوم بسیار هیجان‌انگیز باشد. 

  نتایج مسابقات اسلالوم
مسابقات اسلالوم از ساعت ۱۰صبح روز جمعه در پیست غدیر اهواز شروع شد و ۴۰ راننده در پنج کلاس به رقابت پرداختند. این کلاس‌ها شامل «تا ۱۵۰۰سی‌سی» برای بانوان و آقایان به‌صورت جداگانه، «تا ۲۰۰۰‌سی‌سی» برای بانوان و آقایان به‌صورت جداگانه و در‌نهایت کلاس آزاد می‌شدند. به‌طور قطع جذابیت کلاس آزاد از دیگر کلاس‌ها بیشتر بود اما روند برگزاری مسابقات به همان ترتیبی بود که ذکر شد. 

  کلاس تا ۱۵۰۰ سی‌سی بانوان
در کلاس «تا ۱۵۰۰سی‌سی بانوان» در ۷ شرکت‌کننده به رقابت پرداختند و درنهایت لیلا پیکان‌پور از استان اصفهان و از بانوان باتجربه موتوراسپرت ایران، با ثبت زمان ۲ دقیقه و ۲۴ ثانیه و ۶۵۲ هزارم ثانیه مقام نخست این کلاس را کسب کرد. پس از خانم پیکان‌پور، سرور دستگاهی از استان خوزستان با اختلاف زمانی ۲ ثانیه مقام دوم و محبوبه واحدیان از استان کرمان با اختلاف ۵ ثانیه از خانم پیکان‌پور مقام سوم را به‌دست آوردند.

  کلاس تا ۱۵۰۰ سی‌سی آقایان
این کلاس با حضور ۹ شرکت‌کننده برگزار شد و همچون دیگر کلاس‌ها حداقل یک نماینده از استان خوزستان روی سکو رفت. البته مقام نخست این کلاس به مجتبی پورحسنی از استان یزد رسید که موفق شده بود مسیر پیست اتومبیلرانی غدیر اهواز را در ۲ دقیقه و ۲۰ ثانیه طی کند. پس از او علی یزدانی از استان اراک با اختلاف چند ده‌صدم ثانیه‌ای و مرصاد ریخته‌گر از استان خوزستان با اختلاف یک‌ثانیه‌ای به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

  کلاس تا ۲۰۰۰ سی‌سی بانوان
رقابت این کلاس با حضور ۶ بانوی راننده مطرح موتوراسپرت انجام شد ولی باوجود توان بیشتر پیشرانه‌ خودروها نسبت‌به دیگر کلاس بانوان، اما زمان‌های ثبت‌شده نشان‌دهنده هیجان کمتر این کلاس نسبت‌به کلاس تا ۱۵۰۰سی‌سی بانوان بوده است. سیما یزدان‌پناه از استان کرمان با ثبت زمان ۲ دقیقه و ۲۷ ثانیه و ۲۷۲ هزارم ثانیه مقام نخست این کلاس را کسب کرد و پس از او یلدا مرادی از استان گیلان با اختلاف چند‌دهم ثانیه مقام دوم را کسب کرد. نفر سوم این کلاس نیز از استان کرمان خانم فاطمه احمدی بود که اختلاف ۲ ثانیه‌ای با نفر اول را داشت.

  کلاس تا ۲۰۰۰ سی‌سی آقایان
بیشترین استقبال از سمت شرکت‌کنندگان در دو کلاس ۲۰۰۰ سی‌سی آقایان و کلاس آزاد شده و این مورد نشان‌دهنده جذابیت بالای این دو کلاس است. جالب این‌که نفر اول هردو کلاس‌ نیز از استان خوزستان بودند. عبدالعزیز راشدی از استان خوزستان با ثبت زمان ۲ دقیقه و ۱۷ ثانیه و ۲۸۰ هزار ثانیه با اختلاف اندک از رقبای خود مقام اول این کلاس را به‌دست بیاورد و پس از او میثم زمانی از استان یزد و بهنام دانش پور از اروند مقام دوم و سوم را با اختلاف چندهزارم ثانیه‌ای کسب کردند. 

  کلاس آزاد اسلالوم
درنهایت باید به کلاس آزاد بپردازیم که هیجان زیادی در زمان برگزاری آن حاکم بود و البته به‌خاطر حضور ۹شرکت‌کننده حساسیت بالایی بر فضای آن حاکم بود. اما در‌نهایت مجید فتحی از استان خوزستان با ثبت بهترین زمان این مسابقه یعنی ۲ دقیقه و ۱۴ ثانیه و ۵۵۰ هزارم ثانیه مقام نخست این کلاس را کسب کرد و پس از او حسین منتظر با اختلاف ۹‌هزارم ثانیه مقام دوم را کسب کرد. جالب اینجاست باوجود اختلاف بسیار ناچیز بین نفر اول و دوم، نفرات بعدی اختلاف چند‌ثانیه‌ای با یکدیگر داشتند و حتی شهرزاد عزیزی نیز به‌عنوان نفر سوم این رقابت اختلاف ۳‌ثانیه‌ای با نفر اول و دوم داشت.

   راند پایانی مسابقات آفرود
برای مشخص شدن قهرمان سال مسابقات آفرود نیز استان زیبای مازندران و شهر بابلسر انتخاب شده بود. همچون گذشته مسابقات آفرود در چهار کلاس مختلف برگزار شد که به ترتیب نفرات اول تا سوم هر کلاس مشخص شدند. در کلاس‌یک راند چهارم مسابقات آفرود مرتضی ملایی از استان تهران با ثبت‌زمان ۲ دقیقه و ۲۵ ثانیه و ۸۸۷ هزارم ثانیه مقام نخست را کسب کرد و پس از او زادمهر قلی‌زاده از استان مازندران و سیاوش عباسی از استان آذربایجان‌غربی به ترتیب دوم و سوم شدند. در کلاس دوم این مسابقه فرشاد ابراهیمی از استان قزوین با ثبت زمان ۲ دقیقه و ۲۶ ثانیه و ۵۷۵ هزارم ثانیه اول شد و پس از او قاسم وکیلی، هم‌استانی او و امیر صفاری از استان مازندان مقام‌های بعدی را کسب کردند. در کلاس سوم به‌عنوان کلاس بعدی مهدی بیدخوری از استان تهران با ثبت زمان ۲ دقیقه و ۲۵ ثانیه و ۵۶۳ هزارم ثانیه مقام اول را کسب کرد و رسول کیانی از اصفهان و مهدی بکایی از استان قم نفرات دوم و سوم کلاس این کلاس اعلام شدند. در  کلاس چهارم سمیع‌الدین شجاعی‌مهر از استان همدان زمان ۲ دقیقه و ۲۵ ثانیه و ۷۳۷ هزارم ثانیه را ثبت کرد و نفر اول این کلاس شد. پس از او پوریا حسین از تهران و مهدی شهری از گلستان به‌عنوان نفر دوم و سوم قرار گرفتند. به این ترتیب مهدی بیدخوری از تهران کمترین زمان را ثبت کرد و مقام نخست به‌صورت کلی اعلام شد.  طبق نتایج اعلام‌شده در این مراسم، در کلاس یک به‌ترتیب قزوین، تهران و آذربایجان‌غربی بیشترین امتیاز را کسب کردند. در کلاس دوم همین ترکیب تا مقام دوم حفظ شده بود، با این تفاوت که برای مقام سوم استان مازندران اعلام شد. درباره کلاس سوم باید گفت تهران بیشترین مجموع امتیازات را داشت و سپس استان‌های فارس و اصفهان قرار گرفته بودند. در‌نهایت باید به کلاس ۴ اشاره کرد که به ترتیب تهران، گلستان و همدان امتیاز‌آوری کرده بودند. به این ترتیب به صورت اورال یا جمعی استان تهران با کسب ۸۰ امتیاز رتبه نخست سال ۹۷ را دریافت کرد و سپس قزوین و گلستان در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =